Home page
Haber Menüsü


Beyaz eşya canlı, oto durgun
Mart ayında iç pazarda beşaz eşya satışları yüzde 24 artarken, Ocak - Nisan döneminde otomobil satışları 10 yıllık ortalamanın sadece yüzde 12.5’ine ulaşabildi.
İstanbul
CNBC-E
1 Mayıs— Canlanmaya ilişkin kıpırtılar, beyaz eşya sektöründe hafif de olsa hissedilirken, otomotiv sektörü aynı “pırıltıyı” gösteremiyor. Mart’ta beyaz eşya sektöründe satışlar yüzde 24 arttı, yılbaşından beri otomotiv satışları ise 10 yıllık ortalamaların çok altında...

   
 
       
   
MSNBC News Aybar: Otomotiv canlanmaya başladı
MSNBC News Otomotiv ihracatı Mart'ta 'zıpladı'
MSNBC News Koç: Dünya otomobili hedefliyoruz
MSNBC News Zhu: 100 bin otomobil alabiliriz
MSNBC News Otomobilde sıfır faize dönüldü
MSNBC News Otomobil satışları yüzde 78 düştü
MSNBC News Mart'ta 4.300 otomobil satıldı
MSNBC News Dünya otomotiv sektörü hız kaybediyor
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’nin verilerine göre, Mart ayında iç satış rakamı 2001’in aynı dönemine kıyasla yüzde 24 arttı. Yılın ilk üç ayında ise iç satışların düşmesine karşın ihracatın artması, toplam üretim rakamının yükselmesini sağladı.
       Yurt içi satış hacmi, Ocak-Mart döneminde, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2, ithalat da yüzde 52 geriledi. aynı dönemde ihracatta yaşanan yüzde 55’lik artış toplam üretimin yüzde 55 yükselmesine yol açtı.
       
OTOMOTİVDE DURGUNLUK HAKİM
       Son aylarda artan satışlara karşın, otomobil pazarındaki durgunluk sürüyor. Ocak-Nisan dönemindeki otomobil satışları 10 yıllık ortalamanın yüzde 12.5’inde kaldı.
       2001 yılında ise yaklaşık 131 bin 400 olan otomobil satışları 10 yıllık ortalamanın yüzde 39’una ulaşabilmişti. Geçtiğimiz Nisan ayında ise sadece 6 bin adet otomobil satışı yapıldığı tahmin ediliyor. Otomotiv Sanayii Derneği Genel Sekreteri Prof.Dr. Ercan Tezer, rakamların pazarda ciddi anlamda sıkıntılar bulunduğunu ortaya koyduğunu vurgulayarak, “bu rakamlar bir çöküşü de ifade ediyor” dedi.
       Satışlar düşmesine rağmen ithal ürünlerin pazar payının yüksekliğine dikkat çeken Prof. Dr. Tezer, şöyle konuştu:
       “Daralan pazarda ithalatın pazar payının da düşmesi gerekirdi. Ancak, alım gücünün düştüğü ortamda, daralan pazarda otomobili ancak marjinal müşteri, uç müşteri satın alıyor. Bu müşteri gelir düzeyi yüksek müşteridir. Bu müşterinin de alternatif olarak ithal otomobile yönelmesi çok normal. Pazar marjinal müşteriye kaldı. Bu tartışmaya açık bir konu ama benim tahminim böyle.”
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları