Home page
Haber Menüsü


Kotanın tekstile etkisi sınırlı olacak
Ege İhracatçı Birlikleri Başkanı Mete Uğuz, tekstil kotalarında dünya genelinde yüzde 18’lik indirimin ABD’ye yapılan ihracatı büyük oranda etkilemeyeceğini söyledi. Uğuz, kota indiriminin Asya ülkeleriyle rekabeti artıracağını kaydetti.
İzmir
NTV-MSNBC VE AJANSLAR
2 Ocak— Ege İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanı Mete Uğuz, uluslararası ticarette kotalarının yüzde 18 oranında düşürülmesi kararının Türkiye’den ABD’ye yapılan ihracatta önemli bir artış sağlamayacağını belirtirken, aksine bunun kotaları düşen kalemlerde Uzakdoğu ile rekabeti zorlayacağını ifade etti.

   
 
       
   
MSNBC News Ecevit'in gezisi beklentileri yükseltiyor
MSNBC News Ecevit'in ABD gündemi ekonomi
MSNBC News Kota, bornoz ve pantolona yarayacak
MSNBC News TGSD: Tekstil kotasında Ankara ısrar etmeli
MSNBC News Konfeksiyonun derdi ABD kotası
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Uğuz, yaptığı açıklamada, ABD’nin kota uyguladığı pantalon, t-shirt ve havluda kotaların zorlanmasına karşın bay ve bayan gömlekleri başta olmak üzere yaklaşık 25 kalemde kotaların yüzde 20’sinin dahi doldurulamadığına işaret ederek, kotaların kalem ve miktarda değişmesinin daha önemli olduğunu vurguladı.
       
TÜRKİYE HAZIRLIK YAPMALI
       Kotaların 2005 yılına kadar sıfırlanacağını hatırlatan Uğuz, Türk ihracatçılarının da buna yönelik hazırlık yapmasının şart olduğunu kaydedetti. Türk ihracatçılarının hazırgiyim ve konfeksiyonda Hindistan, Çin ve Pakistan’ın en ciddi rakip olduğunu belirten Uğuz, şunları söyledi:
       “Biz daha çok pantalon, t-shirt ve havlu kotalarını aşarken, yaklaşık 25 kalemde kotalarımızın ancak yüzde 15’ini karşılayabiliyoruz. Özellikle bay ve bayan gömlek kotasının yüzde 20’sini doldurabiliyoruz, kalan kısmı ise atıl bekliyor. Başbakan Bülent Ecevit’in Ocak ayında ABD’ye yapacağı gezide kotalar konusunu ele alması en büyük dileğimiz. Kotalar arasında değişim yapılırsa, yüzde 18 oranında düşecek olan kotadan daha büyük kazanç sağlar. Kotaların düşmesi uluslararası pazarlarda ucuz mallarda bizi sıkıntıya itecek. Çünkü Uzakdoğu, daha ucuza aynı malı satıyor. Stratejimizi değiştirmek zorundayız.”
       
KATMA DEĞERİ YÜKSEK ÜRÜNE YÖNELMELİ
       Hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatında katma değeri yüksek, moda ve marka ürünlerle ihracatın artırılmasının gelecekte büyük avantajlar getireceğini öne süren Uğuz, ucuz maldan kaçınılmasını önerdi.
       Uğuz, “Ucuz mal ihraç etmekten kaçınırsam, Pakistan, Çin ve Hindistan bizim rakibimiz olmayacak. Aynı zamanda kota sorununu da aşmış olacağız” dedi.
       Uğuz, 2002 yılında Türkiye’nin ihracatta “Patlama yılı” ilan etmesi ve bunu ülke politikası olarak sürdürmesini talep ettiklerini anlattı.
       ABD’nin yılda 1.1 trilyon dolar ithalatı olduğunu ve Türkiye’nin bundan aldığı payın ise 2.7 milyar dolarla sınırlı kaldığını açıklayan Uğuz, öncelikle bu ülkeye yapılan ihracat payının artırılmasının şart olduğunu ifade etti. Uğuz, sözlerini şöyle sürdürdü:
       “Çağdaş ülke olarak bizim dış yardımlar yerine ihracatı artırmaya yönelik adımlar atmalıyız. ABD’den parasal yardım talep eden bir Türkiye yerine bu ülkeye ticareti artırmaya yönelik görüşmeler yapmalıyız. Başbakan Ecevit’in de ABD Başkanı Bush ile yapacağı görüşmede bunu öne çıkarmasını bekliyoruz.”
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları