|
14 Aralık Türk Telekom A.Ş. tarafından kurulan ve erişim kodu 0505 olan Aycell, ticari faaliyete başladı. Başbakan Bülent Ecevit ile Ulaştırma Bakanı Oktay Vuralın konuşmalarıyla teknik açılışı 22 Ağustos 2001 tarihinde gerçekleşen Türkiyenin 4. GSM operatörü Aycellin ticari faaliyete başlaması, sektördeki rekabeti hızlandıracak. Aycell Genel Müdürü Mehmet Ekinalan, düzenlenen basın toplantısında, 2002 sonuna kadar abone hedeflerinin 2 milyon olduğunu açıkladı. |
Aycell, 15 Aralık'ta piyasada Aycell piyasaya girmeye hazır Telekom'da çalışan sayısı yüzde 10 azalıyor Kahkonen, resen emeklilik ve Telekom'u soruyor Aycell, roaming'e takıldı |
|||
Aycell, Türkiye nüfusunun yüzde 40ını içeren ve abone potansiyelinin yüksek olduğu İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Adana ve Muğla ile Çeşme, Foça, Kemalpaşa, Urla, Kumluca, Alanya, Side, Manavgat, Kemer, Belek, Kaş, Kale, Marmaris, Fethiye, Göcek ve Bodrumda hizmet verecek. Yapacağı yatırımlarla 2002 yılının ikinci yarısında tüm Türkiyeyi kapsama alanına alacak olan Aycell, Türkiyede bir ilki gerçekleştirerek, saniye başına ücretlendirme yapacak. Böylelikle tüm Aycell aboneleri sadece konuştuğu kadar para ödeyecek. KOD NUMARASI 0505 Sabit ücret kavramının da olmadığı Aycellde faturalı hat tarifleri ile faturasız hat tariflerinin kod numaraları 0505 olarak belirlendi. Hat tesis ve aylık sabit ücretinin olmadığı yurtiçindeki standart tarifelere göre konuşma ücretlerinin faturalı hatlardaki dakikası Aycellden Aycelle 150 bin lira, Aycellden sabit telefona 370 bin lira ve Aycellden diğer operatörlere ise 449 bin lira olarak belirlendi. Kısa mesaj servis ücretinin dakikası ise 75 bin lira. |
||||
| Faturasız hatlardaki konuşma ücretlerinin dakikası ise Aycellden Aycelle dört kontür, Aycellden sabit telefona 10 kontür, Aycellden diğer operatörlere 12 kontür ve kısa mesaj servis ücreti de 2 kontür olarak belirlendi. KARAASLAN: REKABET HAVASI GETİRDİK Bu arada Aycellin ticari faaliyete başlaması nedeniyle, Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Karaarslan, Genel Müdür Mehmet Ekinalan ve Aycellin üst düzey yöneticileri tarafından Çırağan Sarayında bir basın toplantısı düzenlendi. Yönetim Kurulu Başkanı Karaarslan, toplantıdaki konuşmasında, gerek teknolojisiyle, gerekse pazarlama stratejisiyle Aycellin GSM pazarına olgun bir rekabet havası getirdiği inancında olduklarını söyledi. Karaarslan, Türk Telekomun şimdiye kadar tekel olma özelliği taşıdığını ifade ederek, Türk Telekomun Aycell ile önümüzdeki dönem içinde yepyeni bir sahada, GSM sektöründe rekabet etme şansını ve başarısını ortaya koymak durumunda kalacağını kaydetti. Karaarslan, konuşmasını şöyle sürdürdü: Gerek teknolojisiyle, gerek pazarlama stratejisiyle Aycellin GSM pazarına olgun bir rekabet havası getirdiği inancındayız. GSM sektöründe kazanılacak bu rekabet ortamıyla hem pazar genişleyecek, hem de tüketici daha kaliteli ve çeşitli hizmetler alabilecektir. Ve hizmetlerin tüketicilere maliyeti daha aşağıya çekilebilecektir. Karaarslan, misyonlarının, modern ve şeffaf bir anlayışla verimli bir işletme oluşturabilme ilkesinden hareket ederek, bu misyonu harekete geçirebilmek ve pazar hedeflerine ulaşabilmek için herkesin desteğine ihtiyaçları olduğunu söyledi. ANLAYIŞ DEĞİŞECEK Vedat Karaarslan, Aycellin başarısının, ülkenin içinde bulunduğu krizin yapısının nedenlerinden dolayı kamu işletmeciliğinin verimsizlik kavramını kökünden değiştirebilecek ve bir kamu sektörünün özel şirketlerle GSM sektöründe rekabet edebilme imkanını ortaya koyabilecek bir yapıda olduğunu düşünüyoruz diye konuştu. Türk Telekomun iştiraki olan Aycell ile bunu ortaya koyacaklarını belirten Karaarslan, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde sabit telefon operatörü olup da mobil telefon işletmeciliğinde hizmet vermeyen operatör sayısının hemen hemen az olduğunu ifade etti. Karaarslan, Türk Telekomun pazarda önemli bir rekabet ortamını önümüzdeki dönem içinde de ortaya koyma düşüncesinde olduğunu vurgulayarak, Türk Telekom olarak bu ülke için seve seve kampanyasına Aycellin katılımıyla gerek fiyat, gerekse hizmet açısından tüketici lehine her türlü rekabet getirilecektir. Aycell şebekesinin getireceği şeffaf rekabet ve fiyat ile topluma önemli bir yarar sağlanacağına inandığını anlatan Karaarslan, toplantıya katılan herkesi Aycell aboneliğine davet etti. EKİNALAN: ABONE HEDEFİ 2 MİLYON |
|||
Aycell Genel Müdürü Mehmet Ekinalan |
Aycell Genel Müdürü Mehmet Ekinalan da, düzenlenen basın toplantısında 2002 yılı sonu itibariyle yaklaşık 2 milyon abone hedeflediklerini açıkladı. Ekinalan, gazetecilerin sorularını yanıtlarken, tarifelerin Aycellin tercih nedeni olmasına yetmeyeceğini, kaliteli ses, güvenli operatör ve katma değerli hizmetlerle de tüketiciyi cezbedeceklerini bildirdi. Aycellin hedefleriyle ilgili soru üzerine Ekinalan, 2002 sonu itibariyle yaklaşık 2 milyon abone hedefliyoruz dedi. Ekinalan, bu hedefe ulaşmak için, diğer GSM operatörlerinden geçişlerin yoğun olacağını düşündüklerini, ayrıca, büyüyen pazardan da pay alacaklarını tahmin ettiklerini, hesaplarını bunun üzerine kurduklarını söyledi. Faaliyete başlamaları dolayısıyla bedava telefon verip vermeyeceklerinin sorulması üzerine Ekinalan, ticari olabilecek bütün aktivitelerle ilgilendiklerini, bir takım firmalarla görüştüklerini ancak, bedava telefon dağıtımı konusunda bir kararlarının bulunmadığını anlattı. Bugünden itibaren, özel dağıtım kanallarını da satış için devreye soktuklarını bildiren Ekinalan, ulusal dolaşım konusundaki bir soru üzerine, hem iki operatörle hem de Telekomünikasyon Kurumu nezdinde gerekli girişimlerde bulunduklarını belirtti. ULUSAL DOLAŞIM KONUSU Ulusal dolaşımın, rekabetin tüketiciye bir an önce ulaşması açısından önemli olduğuna işaret eden Ekinalan, Telekomünikasyon Kurumunun bunu en kısa sürede sağlaması gerektiğini vurguladı. Ekinalan, Görev Telekomünikasyon Kurumunundur. Biz Aycell olarak Temekomünikasyon Kurumunun bu yöndeki hareketlerini destekliyoruz diye konuştu. Ekinalan, uluslararası dolaşım konusunda ise başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 30 ülke ile anlaşmalarını tamamladıklarını, bugünden itibaren bu dolaşımı da sağlayacaklarını söyledi. HAT ÜCRETİ ALINMAYACAK Aycell Genel Müdür Yardımsıcı Ramazan Tezcan ise sabit ücretin zorunlu olup olmadığının sorulması üzerine, sabit ücret alınma hakkının yasada operatörlere tanındığını ama operatörlerin isterse almayabileceklerini ifade etti. Tezcan, 31 Aralık 2001e kadar kendilerine başvuracak mevcut veya yeni abonelerden faturalı hatta geçişte hiçbir ücret almayacaklarını, faturasız hat için 7.5 milyon lira gibi sembolik bir ücret alınacağını, bunun aboneleri teşvik edeceğini söyledi. Tezcan, 19 Kasımda ilan ettikleri tarifelerin, diğer operatörlerin altında olduğuna da işaret etti. Aycell Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Karaslan da iletişim kuracakları GSM 1800 sisteminin ses kalitesi nedeniyle önemli bir avantaj sağladığını belirtti. | |||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||