| | | Alptürk, Dünya Ticaret Merkezi’nde düzenlenen AEF Broadcast, Cable & Satellite 2001 Fuarı’nın açılışında yaptığı açıklamada, “Aycell, piyasaya yarım yamalak girmek istemiyor. En büyük hedefi bütün Türkiye’de bir anda çıkabilmektir” dedi.
Alptürk, “Muhtemelen bir 10 gün sonra Aycell’in reklamları televizyonlarda, billboardlarda yer alacak. Airtime ile ilgili birtakım şirketlerle görüşülüyor” derken, yedi ildeki baz istasyonu çalışmalarının sona erdiğini kaydetti.
ÖNÜMÜZDEKİ HEDEF UYDU YAPIMI
Türkiye’nin uydu konusunda kendisini kanıtladığını anlatan Alptürk, Türkiye’nin uydu işletmeciliğinde Avrupa’nın en iyilerinden birisi olduğunu kaydetti. “Uydu attık, uydu işlettik, şimdi önümüzde bir hedef kaldı; o da uydu yapımı” diyen Alptürk, konuşmasına şöyle devam etti:
“Türkiye Uzay Kurumu adı altında bir kurum oluşturulacak. Kurum sektörde uydu alanında düzenleyici rol üstlenecek. Resmi kurumların dışında özel işletmecilerin de belki uydu işletmeciliği yapmasına bu sayede imkan tanınmış olacak. Çünkü bir regülasyon kurumu oluşmuş oluyor.”
Telekom’un özelleştirilmesiyle ilgili soruları yanıtsız bırakan Alptürk, bir basın mensubunun yaşanan ekonomik krizle birlikte borcunu ödemediği gerekçesiyle abonelikleri iptal edilen kullanıcı sayısında bir artış olup olmadığını sorması üzerine, şunları söyledi:
“Türk Telekom’un 18 milyon 800 bin abonesi var. Her dönem borcunu ödeyemeyen ve abonelikleri iptal edilen kullanıcılar olur. Ben geçen yıllara baktım. Kriz oluşmasından önceki ayda 4 milyon abonelik iptal edilmiş. Şu anda ise 2.5 milyon. Sabit telefonların kesilmesiyle kriz arasında doğrudan bir orantı yok.” | |