|
İkinci el otoya bakan yok İkinci el otomobil borsası kuruldu Temsa'dan ekonomik Spacestar Hyundai'den vergisiz otomobil Otomobiline baktıran da kalmadı 'Otomotiv vergi reformuyla canlanır' İç pazara 29 bin adet oto üretildi Aybar: Otomotivde 2002 kritik yıl |
|||
Türkiyedeki ekonomik kriz ve 11 Eylül sonrasında dünyada yaşanan gelişmeler, diğer otomobil fabrikalarını da olumsuz yönde etkiledi. Fabrikalar, yeni dönemde olası talep daralmasına karşı önlem almaya başladı. Tofaş-Fiat, 8-12 Ekim tarihlerinin ardından, Kasım ayında da üretimine bir hafta ara vermeyi planlıyor. Anadolu Honda ise birer haftalık aralarla üretim yapıyor. OYAK Renault, üretime ara vermeyi düşünmezken, krizin sona ermesi durumunda en avantajlı duruma geçmek için yeni üretim programları hazırlıyor. Otomotivde sıra fiyat artışında... ÜRETİM YÜZDE 37 GERİLEDİ Otomotiv Sanayii Derneğinin (OSD) verilerine göre, bu yılın 9 ayında otomobil üretimi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 37 gerileyerek 140.184 adet olarak gerçekleşti. İç pazardaki talep daralmasına karşın, bu yıl gerçekleştirilen 110.000 civarındaki otomobil ihracatı, üretimin kısmen de olsa devam etmesini sağladı. İç pazar için üretilen otomobil üretimi, yılın ilk 9 aylık döneminde 29.540 adette kaldı. Kurulu kapasitesi 2.300 otomobil/gün olan otomobil sanayiinde üretilen toplam 140.184 otomobil için 60 günlük çalışma yeterli oldu. Otomobil fabrikalarındaki son durum şöyle: OTOMOBİL FABRİKALARINDA SON DURUM Tofaş - Fiat: Bursada 353.000 metrekare kapalı alanda faaliyet gösteren Tofaş - Fiat, otomobil ve hafif ticari araç segmentinde üç vardiya olarak üretim yapıyor. Yıllık 250 bin kurulu kapasitesi bulunan Tofaş - Fiat, 4.600 işçiyi istihdam ediyor. Bu yılın ilk 9 ayında ağırlıklı Doblo olmak üzere 524 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Tofaş - Fiat, üretiminin yüzde 82sini ihraç ediyor. Dünyadaki olumsuz gelişmeler üzerine ihracatının azalacağı düşüncesiyle Ekim ve Kasım aylarında üretimine ara verme kararı alan Tofaş - Fiat, 8-12 Ekim tarihleri arasında üretim yapmadı. Fabrika, stok oluşmaması için Kasım ayında da üretimini bir hafta durduracak. OYAK RENAULT: Bursada 186.000 metrekare kapalı alanda faaliyet gösteren OYAK Renault, günde çift vardiya olarak 428 otomobil üretiyor. Bunun 176sını Clio Symbol, kalanını ise Megane Wagon ve sedan modelleri oluşturuyor. Yıllık toplam 162 bin kurulu kapasitesinin yüzde 60ını kullanan OYAK Renault, 803ü beyaz, 3 bin 22si ise mavi yakalı (işçi) olmak üzere 3 bin 825 kişiyi istihdam ediyor. OYAK Renault, bu yılın ilk 9 ayında 35 ülkeye 30.400ü Clio Symbol, 34.500ü de Megane Wagon ve sedan, olmak üzere toplam 64.900 otomobil ihraç etti. OYAK Renault, ayrıca, aynı dönemde Renaultnun Fransa, İspanya, Slovenya, Arjantin ve Kolombiyadaki fabrikalarında üretilen Kangoo ve Clio modellerinde kullanılmak üzere 45 binden fazla motor ihracatı gerçekleştirdi. OYAK Renault, Türkiyedeki ekonomik kriz ve 11 Eylülden sonra dünyada yaşanan olumsuz gelişmelere karşı üretime ara vermeyi planlamıyor. Ford-Otosan: İstanbulda 186.000 metrekare kapalı alanı bulunan Ford-Otosan, geçen yıldan bu yana otomobil üretmiyor. Eskişehir ve Kocaelindeki fabrikalarında kamyonet, minibüs ve kamyon üreten Ford- Otosan, 3 fabrika ve 1 yedek parça üretim tesisinde toplam 3.643 kişiyi istihdam ediyor. Bu yılın ilk 9 ayında, 20 ülkeye 9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Ford-Otosan, dünyada yaşanan olumsuz gelişmelerin sürmesi durumunda, kamyon üretimine ara vermeyi planlıyor. Toyota: Sakaryada 134.000 metrekare kapalı alanda üretim yapan Toyota, bu yılın ilk 9 ayında sadece 1.377 otomobil üretti. Aynı dönemde, yıllık toplam 100.000 kurulu kapasitesinin yüzde 1.3ünü kullanabilen Toyota, 680i işçi olmak üzere toplam 960 kişiyi istihdam ediyor. 2002 yılında ihracat yapmayı hedefleyen ve yeni model hazırlıklarını sürdüren Toyota, dünyadaki olumsuz gelişmelere karşı üretim alanlarında bazı değişiklikler yapmayı planlıyor. Toyotada, Sabancı Holdingden sonra yeni ortaklık yapısı, yüzde 90 Toyota Motor Cooperation, yüzde 10 Mitsui Co. şeklinde oluştu. Hyundai Assan: Kocaelinde 100.000 metrekare kapalı alanda faaliyet gösteren Hyundai Assanda, Accent otomobil, H-100 Panel Van, minibüs ve camlı van modelleri üretiliyor. Yıllık toplam 125.000 kurulu kapasitesi bulunan Hyundai Assanda, 309ü işçi olmak üzere toplam 390 kişi çalışıyor. Hyundai Accent otomobili, Rusya Federasyonu ve Finlandiyaya ihraç eden Hyundai Assanın bu yılki ihracat hedefi 3.000. Opel Türkiye: İzmirin Torbalı İlçesinde 20.000 metrekare kapalı alanda 1990 yılında kurulan Opel Türkiye, 14 Aralık 2000 tarihinde üretimine son verdi. Yıllık toplam 25.000 kurulu kapasitesi bulunan Opel Türkiye, sadece ithalat yapıyor. Anadolu Honda: Kocaelinin Gebze İlçesinde 36 bin metrekare kapalı alanda faaliyet gösteren Anadolu Honda, günde 36 Honda Civic sedan modeli üretiyor. Yıllık toplam 30.000 kurulu kapasitesinin yüzde 20-25ini kullanan ve yüzde 36 yerlilik oranıyla üretim yapan Anadolu Honda, 441 kişiyi istihdam ediyor. Anadolu Honda, bu yıl 300 otomobil ihraç etmeyi planlarken, Türkiyedeki ekonomik kriz ve dünyadaki olumsuz gelişmelere karşı, birer haftalık sürelerle üretime ara vererek çözüm bulmaya çalışıyor. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||