| | | Sigorta şirketleri uçak başına 50 milyon doların üzerindeki riskleri karşılamama kararında. Oysa uçakların havalanabilmesi için yüzlerce milyon dolarlık teminat gerekiyor. Sorun Türkiyede şimdilik hükümetin, teminatın kalan kısmını karşılamasıyla çözüldü.
KİMİLERİ FAALİYETLERİNİ DURDURDU
Uçabilmek için gerekli yüzmilyonlarca dolarlık ek teminatları karşılayamayan havayolu şirketleri, faaliyetlerini durdurma tehlikesiyle karşı karşıya geldi. Türk hükümeti de Avrupa ve ABDde olduğu gibi uçak başına 600 milyon doları aşan teminatı bir ay süreyle karşılayacağını duyurdu.
Onur Air Genel Müdür Yardımcısı Cüneyt Şen, Devletin havacılık sektörünü desteklemek üzere aldığı karar oldukça yerinde. Risklerin üstlenilmesiyle şu an için rahatladık. Bir ay sonra ne olur bilinmez derken; Anatolia Air Genel Müdürü Abdülkadir Kolot, kararın alınmaması halinde uçamayacak durumda olduklarını söyledi.
Kolot, sigorta şirketlerinin havayollarına ilişkin 1 ay sonraki tavrının belirsiz olduğunu söylerken; Cüneyt Şen, prim artışının sektörü sarsacağını vurguladı.

Avrupada havayolu sayısı üçte bir azalacak

TÜKETİCİLER DE ETKİLENECEK
Sigorta şirketlerinin büyük riskleri karşılamak için ek şartlar öne sürmeleri, tüketicilere de yeni yükler getirecek. Sigorta primlerindeki artış bilet fiyatlarına yansıyacak. Air Anatolia Genel Müdürü Kolot, yeni şartların belirlenmesiyle ek masrafların doğacağını söylerken, Masraflarımızı biletlere yansıtacağız dedi.
Havayolu şirketleri yükselen bilet fiyatları ve rezervasyon iptalleri nedeniyle sektörde yeni bir kriz yaşanması da olasılıklar arasında. | |