Home page
Haber Menüsü


Vural: THY olumsuz etkilenmeyecek
Ulaştırma Bakanı Vural, 11 Eylül saldırısı sonrasında, THY’nin olumsuz etkilenmesinin söz konusu olmadığını söyledi.
Antalya / Ankara
NTV-MSNBC VE AJANSLAR
25 Eylül— Ulaştırma Bakanı Oktay Vural, ABD’deki terör saldırıları sonrasında havacılık sektöründe ortaya çıkan krizden Türk Hava Yolları’nın (THY) etkilenmeyeceğini söyledi. Savaş olasılığı nedeniyle sigorta şirketlerinin güvence altına almadığı 1 milyar dolara kadar olan risklerin devlet garantisine alındığını hatırlatan vural, böylece THY’nin pazar payını kaybetme tehlikesinin de önlendiğini söyledi.

   
 
       
   
MSNBC News Sigorta maliyetleri artacak
MSNBC News Sigortanın devleri zorlanıyor
MSNBC News ABD'de tüketiciler resesyon bekliyor
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Antalya’nın Kemer ilçesinde dün başlayan ve bugün de devam eden 3. Ekonomi Zirvesi’nde konuşan Vural, THY’nin satışı için kesin bir süre verilemeyeceğinin altını çizdi.
Bal: 5 milyon konuta ihtiyaç var

       Aycell’in teknik altyapısının oluşturulması için açılan ihalede tekliflerin dün alındığını belirten vural, ihalenin, Aycell’in 2002 yılı Mart ayında tüm Türkiye’ye hizmet verebilmesi için önemli olduğunu vurguladı.
       
YOLSUZLUK, YOKSULLUK VE GELİR DAĞILIMI
       Ulaştırma Bakanı Vural, yaşanan mali ve ekonomik krizin tam olarak tahlil edilebilmesinin yanında, geçmişten gelen devamlılıkların bugüne etkilerinin de ortaya konulması gerektiğini bildirdi. Vural, konuşmasında, mali ve ekonomik krizin sebep ve sonuç ilişkilerinin doğru tespiti için geçmişten gelen etkilerin de üzerinde durulmasının önemine değindi.
       “Yaşanan mali ve ekonomik krizin tam olarak tahlil edilebilmesi yanında, sebep ve sonuç ilişkilerinin doğru tespiti için öncelikle geçmişten gelen devamlılıkların bugüne etkilerinin ortaya konulması gerekir” diyen Vural, böylece sorunların teşhisi ve alınacak tedbirleri ortaya koymanın mümkün olabileceğini, sorumlulukların yerine getirilip getirilmediğinin değerlendirilebileceğini söyledi.
       Vural, “Esas olarak şunu belirtmek istiyorum, bir şey nerede kaybedilmiş ise orada bulunabilir. Sorunları çözmenin başka bir yolu yoktur” dedi.
       Türkiye’nin 1990’lı yıllara ülke ekonomisini liberalleştirmeye yönelik atılımların yapıldığı bir dönemden sonra girdiğini kaydeden Vural, ülkenin bu dönemini belirleyen faktörleri, “Siyasi istikrarsızlık”, “uzun yıllar süren terör”, “kronik enflasyon”, “düzensiz büyüme”, “bölgeler arasında yaşanan gelir farklılıkları”, “mali disiplinini kaybetmiş ve giderek büyüyen iç-dış borç kısır döngüsü”, “yoksulluk ve yolsuzluklar”, “günübirlik popülist politikalar” olarak sıraladı.
       Söz konusu faktörlerin kamu açıklarının önlenemez bir şekilde artmasına sebep olduğunu, bu açıkların finansmanının borçlanma yoluyla sağlanmaya çalışıldığını, alınan borçların ödenmesinde ise yeniden borçlanma gerçekleştirildiğini anlatan Vural, bu kadar yoğun borçlanmanın iç ve dış piyasalarda oluşan güven eksikliğini beraberinde getirdiğini ifade etti.
       
DEVLETİN GERÇEK BORÇLARININ GSMH’YE ORANI
       1990-1999 yılları arasındaki 10 yılda iç borç stoğunun 546 kat, toplam faiz ödemesinin bin 298 kat arttığını, dış borç stokunun ise 49 milyar dolardan 102 milyar dolara çıkarak ikiye katlandığını anlatan Vural, “Devletin gerçek borçlarının 1999 yılı itibarıyla GSMH’ye oranı aslında yüzde 83’tür. Ancak resmi rakamlarda bu oran yüzde 66 gibi gösterilerek gerçek gizlenmiştir” dedi.
       Hazine’nin görev zararından kaynaklanan yükümlülüklerinden oluşan borçlarının da giderek arttığını ve 1999 yılında 13 katrilyon liraya ulaştığını dile getiren Vural, kamu bankalarının görev zararının da önemli bir sorun olarak günümüzdeki likidite krizinin kaynağını oluşturduğunu bildirdi.
       
YATIRIMLARIN BİTİRİLMESİ İÇİN 150 YIL
       Bütçe harcamaları içinde yatırımların oranının yüzde 5’lere düştüğünü, faiz ödemelerinin yüzde 38’lere çıktığını kaydeden Vural, “devletin şu andaki yatırım stoğunun 355 milyar dolar civarında olduğu düşünüldüğünde, mevcut bütçe payı değişmeden ve yeni yatırımlara başlanmadan, yatırımların bitirilmesinin tam 150 yıl alacağını” bildirdi.
        Ulaştırma Bakanlığı’nın yatırımlarının daha hızlı bir düşüş trendi içinde olduğunu dile getiren Vural, Ulaştırma Bakanlığı harcamalarının Genel Bütçe harcamaları içinde yarı yarıya güç kaybettiğini söyledi.
       “Bakanlığımızdaki mevcut projelerin bitirilebilmesi için, 2001 yılına ayrılan ödenek kadar enflasyondan arındırılmış ödenek ayrılması halinde 178 yıl gereklidir” diyen Vural, aynı ölçütün demiryolu sektöründe 234 yıla çıktığını ifade etti.
       
“90’LI YILLARIN EKONOMİSİ”
       
“Yolsuzluk, yoksulluk ve gelir dağılımının bozulmasının sebeplerini 90’lı yıllar ekonomisinde aramak gerektiğini” kaydeden Ulaştırma Bakanı Vural, şöyle konuştu:
       “Türkiye’nin 1990’lı yıllarında biriken ekonomik sorunlarını çözmek için sorumluluk yüklenen siyasi partiler, ne sorunların çözümü için gerekli sebeplerle mücadele etmiş, ne de bu mücadele için gerekli siyaset anlayışını gerçekleştirmiştir. Ekonomik sorunların çözümü ve yapısal reformların gerçekleştirilmesinin en önemli ayağını teşkil eden siyasi istikrar sağlanamamıştır. 1990’lı yıllarda 11 hükümet kurulmuş ve her bir hükümet sorunların çözümü yerine bir sonraki hükümete sorumluluğu yüklemeyi düşünmüştür.”
       Vural, 2000 yılında uygulamaya konulan 3 yıllık enflasyonla mücadele programı ile uyumlu yapısal reformlara girişildiğini, uygulama sonucunda, faizlerin yüzde 100’lerden yüzde 30’lara, enflasyonun ise 14 yıl önceki seviyesine gerilediğini belirtti.
       Kasım ve Şubat krizlerine de değinen Vural, “Bu krizleri, eksikliklerimizi ve hatalarımızı tespit etmek açısından iyi değerlendirebilirsek, çok önemli avantajlara dönüştürebiliriz. Yapılması gereken, spekülasyonları bırakarak, bu programa katkıda bulunmak ve destek olmaktır” diye konuştu.
       
DEMİRYOLU AĞI MODERNİZE EDİLECEK
       Ulaştırma Bakanı Vural, Antalya’ya gelmeden önce Ankara’da yaptığı açıklamada, ulaştırma sektöründeki yatırımlara, özkaynakların verdiği imkanlar çerçevesinde işlerlik kazandırılacağını söyledi. Vural, Türkiye’deki demiryolu ağının da, günün gelişen teknolojileri çerçevesinde modernize edileceğini ve bu çerçevede Demiryolları Genel Müdürlüğü’nün yeni bir projeyi uygulamaya alacağını söyledi.
       Demiryollarında yapılacak kurumsal ve yatırımların yönderilmesi projesi çerçevesinde, rehabilitasyon çalışmalarına ağırlık verileceğini ifade eden Vural, kısıtlı bütçe ile öncelikli projelerin planlanan sürede tamamlanmasına gayret göstereceklerini anlattı.
       
ANKARA-İSTANBUL DEMİRYOLU
       Bu doğrultuda uzun bir süreden bu yana gündemde bulunan Ankara-İstanbul demiryolunun rehabilitasyon edileceğini hatırlatan Bakan Vural, iki büyük il arasındaki ulaşımı demiryolu ile 4 saate indirecek rehabilitasyon yatırımıyla ilgili, Hazine’den onay beklediğini kaydetti.
       Vural ayrıca, Türk Cumhuriyetleri ile Türkiye arasındaki ilişkilere önemli bir katkı sağlayacak olan Kars-Tiflis demiryolunun yapımıyla ilgili müzakerelerin sürdürüldüğünü belirtti.
       İspanya ve Çin firmalarının, demiryolu hattının yapımına dönük kredili teklifleri bulunduğuna işaret eden Bakan Vural, Kars-Tiflis hattı konusunda ilgili taraflarla görüşmelerin devam etiğini sözlerine ekledi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları