|
|
26 Ocak Gerçekçi ve güvenli çekimler yapabilmek için, yapım ekibi dünyanın en iyi dağcılarından Kanadalı Barry Blanchard, Yeni Zelandalı Guy Cotter, Kim Logan ve Mark Whetu ile çalıştı. Filmin yapımında, dublörler dahil toplam 50 dağcı vardı. Oyuncular, bir aylık bir eğitim sürecinden sonra film çekimlerine başladılar. |
Karlar arasında ölüm kalım savaşı Chris O'Donnell ile söyleşi |
|||
Yönetmen Martin Campbell |
Kimi eleştirmenlerin geçtiğimiz yıl gösterime giren Perfect Storm - Kusursuz Fırtınadan daha etkileyici buldukları Vertical Limit- Dikey Limit filmibilgisayar ortamında değil, gerçek dağlarda çekildi. Zirvelere tutkun iki kardeşten birinin başına gelen büyük bir kazanın ardından onu kurtarmaya giden ekibin başından geçenleri anlatıldığı film dramatik, sorgulayacı ve kışkırtıcı bir hikaye olarak düşünülmüş. Dünyaca ünlü dağcı Ed Viestursun dediğine göre filmin senaryosunda da olduğu gibi Elliot Vaughn ve Annie Garrett gibi bazı dağcıların Peterın uyarılarına aldırmadan K2nin zirvesini zorlaması dağcılık dünyasında oldukça sık rastlanan bir olaydır. K2nin dünyanın en tehlikeli dağlarından biri olarak nam salmasının gerçek nedeni, zirveye giden kolay hiçbir yolun olmamasından kaynaklanıyor. Her tarafı sarp, hava koşulları değişken. İnanılmaz bir çekiciliği var, bir çok dağcı kendilerini mantık sınırlarını aşan şekillerde zorlayacak tırmanışlara geçebiliyorlar. Sonuçta başları daima belaya giriyor. Sağ salim yukarı çıkmak da aşağı inmek te çok zor, kaprisli bir dağ. | ||||||||
Yapımcı Lloyd Phillips, Dikey Limit filminden bahsederken bu cesaret isteyen macera dürtüsüne değinmeden edemiyor. Sanırım yüksek dağlar, hepimizi çekiyor. Hiç kimsenin gitmemesi gereken yerler, ama insanlar yine de gidip kendilerini sınıyorlar. Bu film kendilerini sınayan insanların hikayesi. Dikey Limitin çekimleri için Kanada ve Avrupada bazı mekanlara göz attıktan sonra, Yeni Zelandanın Güney Alplerindeki Mt.Cookda karar kıldık, çünkü burası neredeyse coğrafi anlamda Himalayaların bir ikizi. Burası, aynen K2nin zirvesinde olduğu gibi birbiri ardısıra gelen bir sürü zirve ile dolu ve amacımıza çok uygun yerdi diyor yönetmen Campbell. Mt.Cook yüksek irtifa hissini yaratmak ve inandırıcı kılmak için uygun bir alandı. Riskliydi, korkutucuydu, ama karşılığını fazlasıyla aldık diyor Yapımcı Phillips ve ekliyor: Ne kadar başarılı olursa olsun hiçbir bilgisayar animasyonu, gerçekten insanda, o, dağda ve tehlikede olma hissini yaratamazdı. Öyle çekimler yaptık ki bence bunlar sinema tarihinin gelmiş geçmiş en iyi dağcılık sahneleri olarak anılacak. PROFESYONEL DAĞCILAR İŞBAŞINDA Görüntü yönetmeni David Tattersall izleyicinin gerçekten kendisini bir dağa tırmanıyor gibi hissetmesi için iki boyuttan kurtulmak gerektiğini, bunun için de kamerayı devamlı hareket ettirdiklerini söylüyor. Aslında baş dönmesi hissi yaratmak istiyorduk. Kamera hareket etmeye başlar başlamaz, izleyici üçüncü boyutun farkına varıyor, yani derinliğin. Kendinizi ordaymış gibi hissediyorsunuz. Gerçekçi ve güvenli çekimler yapabilmek için, yapım ekibi dünyanın en iyi dağcılarından Kanadalı Barry Blanchard, Yeni Zelandalı Guy Cotter, Kim Logan ve Mark Whetu ile çalıştı. Filmin yapımında, dublörler dahil toplam 50 dağcı vardı. Oyuncular, bir aylık bir eğitim sürecinden sonra Clifhanger, K2 ve The Edge gibi filmlere de büyük emeği geçen Blanchard önderliğinde çalışmaya başladılar. Dikey Limitin başarısında kostümlerin de ayrı bir önemi oldu. Kişisel hiçbir farklılıklarını belli etmeyen dağcı kıyafetleri ve ekipman içinde olmaları gerektiğinden, izleyicinin aktörleri birbirinden ayırt etmesinin neredeyse imkansız olduğunu düşünen kostüm tasarımcısı Graciela Mazon, her aktöre kendi karakterini yansıtacak değişik renklerde kostümler hazırladı. ÇEKİMLER YENİ ZELANDADA |
|||||||||
Filmdeki dış mekan çığ çekimleri, Yeni Zelandanın Güney Alplerinde, Kanadalı çığ uzmanı Jim Bay ve Amerikalı çığ kameramanı Steve Kroscheldan oluşan bir ekip tarafından gerçekleştirildi. Uzun bir araştırma süresinden sonra ekip, film için gerekli görüntüyü ve çığ düşmesini sağlayacak uygun kar koşullarına sahip ve çevreye az oranda zararın geleceğini düşündükleri yeri seçti. Dağın tepesine, çığın düşmesini sağlayacak patlayıcıyı yerleştiren ekip, çekimi çığın yolu üstünde bir kutu içerisinde gizledikleri bir kameranın yanısıra bir de uzaktan Kroschelın çekim yaptığı kamerayla gerçekleştirdi. Uzaktan kumandalı kameranın üzerinde kar yığınının altında kaybolmasını önlemek amacıyla bir ışık yerleştirildi. Dikey Limitin konusu sorulduğunda yapımcı Lloyd Phillipsin yanıtı gayet netti: Gayret etmek, çaba sarfetmek, sevgi, aile ve vücudunuzun sınırlarını zorlamakla ilgili bir film... | |||||||||
38. Rotterdam Film Festivali başladı | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||