| | | Temel tasarımında klasik roadsterin karakteristik hatlarından yola çıkılan Z8; uzun bir gövdeye, kısa gövde uzantılarına ve rahat bir kokpite sahip. Yumuşak hatlı çamurluklar, geniş kapılardan kısa ama güçlü görünüşlü arka bölüme doğru uzanıyor. Ön tekerlekler ve kapı arasındaki hava girişleri bir BMW geleneği.
Z8, önden bakıldığında tipik bir BMWyi yansıtıyor. Geniş böbrek şeklindeki ızgaraları, küçük, yuvarlak bir cam kapak altında bulunan xenon farları, BMWnin geleneksel hatlarını taşıyor, Yolları paylaştığı çoğu kişinin onu görebileceği açıdan, arkadan bakıldığında, hafıf aşağıya doğru eğimli bagaj kapağı ve parlatılmış çelikten yapılmış iki adet egzoz borusu hemen dikkat çekiyor. Daha az güneşli günler için bir hardtop ise, Z8de standart olarak aunulmakta. BMW Z8in mükemmel bir sportif karakter ve lüks tasarımın olağanüstü sentezinden oluşan iç bölümü, göz alıcı hatlara sahip.
BMW mühendisleri Z8in omurgasını geliştirirken, tercihlerini yeni bir teknoloji kullanma yönünde yaptılar; alüminyumdan imal edilmiş uzay kafes teknolojisi. Dolayısıyla bu şık spor otomobilin büyük bölümü aluminyumdan oluşmakta. Arka tamponlar ve iç bağlantılar, küçük darbeleri ve bunların gövdeye olan etkillerini azaltan poliüretandan üretilmiş. Bu kusursuz özellikler, maksimum gövde sertliğini temin ederek, kaza anında optimum davranış ve titreşimleri minimuma indirebilecek olağanüstü esneklik sağlamakta.
Münihta kısıtlı sayıda üretilen, spor otomobiller sınıfının en üst seviyesinde mücadele eden bu model, M5 modelinden de gayet iyi tanınan, neredeyse inanılmaz denebilecek bir performansa sahip V8 spor motoru ile donatılmış, Bu 5 ltlik güç ünitesi, 6600 dev/dakda 400 bg ve 500 Nmlik maksimum tork üretmekte. Düşük ve orta motor devirlerinde; ilk olarak BMWnin M modellerinde sunulmuş olan her iki egsantrik mllinde değişken zamanlama (çift-VANOS sistemi) ve artık bireysel olarak kontrol edilen gaz kelebekleri sayesinde tork değerleri yükselmekte ve minimum emisyon değerlerine sahip bir yanma sağlanmakta. Aracın yol tutuşunu ve dengesini artırmak amacı ile motor, ön aksın gerisine doğru yerleştirilmiş.
Otomobilin üstün gücü, yola 6-ileri düz vites kutusu ila aktarılmakta ve DSC III sisteminin sağladığı optimum kararlılık ile birleştiğinde, göz kamaştıran bir performans sunulmakta. Bu ayrıcalıklı spor model, sahip olduğu performans ile, 100km/s hıza 5 saniyeden kısa bir sürede ulaşmakta. Z8, motorun olağanüstü esnekliği sayesinde, bulunduğu vitesten bağımsız olarak üstün hızlanma değerleri sunmakta, elektronik olarak sınırlandırılmış maksimum hızına (250 km/s) diğer BMW modellerinde olduğu gibi çok kısa bir sürede ulaşmakta.
Mühendislerin negatif hızlanma diye adlandırdıkları frenleme de, Z8de bir o kadar etkileyici. 100 km/s ile hareket eden bir BMW Z5in durması, sadece 2.5 saniye sürmekte. Bu modela özel yeni alaşım jantlar, otomobilin ayrıksı karakterini perçinlemekte.
| |