Home page
Haber Menüsü


Pirelli’den iki yeni model:
PZero Rosso ve P6000 Powergy
 
Pirelli Autoshow fuarında yüksek performans için tasarlanmış iki yeni lastiği ziyaretçilerin beğenisine sundu.   Pirelli Zero

 
İstanbul
NTV-MSNBC
3 Kasım —  Pirelli’nin ultra yüksek performanslı Zero serisi PZero Asimmetrico (asimetrik) ve Direzionale (yönlü) desenleri olan PZero Sistem ve 4x4 araçlar için geliştirilen Scorpion Zero’dan oluşuyordu. En ileri teknolojiyi temsil eden “sıfır limit” anlamındaki Zero serisine yeni bir ürün daha eklendi: PZero Rosso (kırmızı)…

   
 
       
    MSNBC News AutoShow Foto Galeri
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Lastik yanağına logonun sarı harflerle yazıldığı PZero Asimmetrico ve Direzionale ile Scorpion Zero’dan sonra, lastik yanağına kırmızı harflerle yazılan PZero Rosso ile “Zero Collection” tamamlanmış oldu. PZero Rosso’nun da Asimmetrico ve Direzionale olmak üzere iki versiyonu bulunuyor.
       Pirelli yeni lastiği PZero Rosso’yu AutoShow fuarında Türk kullanıcısına tanıtıyor. “Sıfır limit” anlamına gelen Zero sözcüğü, Pirelli’nin ultra-yüksek performanslı lastik teknolojisinde, önemli bir dönüm noktası oluşturduğu için kullanılıyor. İtalyanca’da kırmızı anlamına gelen Rosso ise hızlı araba kullanma zevkini simgeleyen bir sözcük. Yeni kuşak ultra düşük profilli lastiklere hayat vermeye devam eden PZero da bu tutku sonucu doğdu.
       PZero Rosso, Audi TT ve Audi RS4 için şimdiden araç üreticisi tarafından onay almış durumda. Ferrari, Lamborghini, Mercedes ve Porsche için ise ileri test aşamasında.
       Yüksek Hız ve Konfor
       Çok değil kısa bir süre önce “konfor” ve “sessizlik” gibi kelimeler süper spor otomobiller sözlüğünde yer almıyordu. Performans ve ıslakta tutunma yeterliydi. Daha sonra elektronik parçalar devreye girdi. Ses kirliliğine karşı kanunlar kondu; gürültülü motor ve egzos sesleri, aerodinamik sesi, asfaltı ısırırcasına ses çıkaran lastikler artık son notalarını çaldı.
       Yeni PZero Rosso konforlu, sessiz, ve aynı zamanda ultra yüksek performanslı bir lastik. Sürat, ani tepki, süreklilik gösterme, kararlılık, düz çizgi halinde hız, virajda tutunma gücünden oluşan sportif kullanım özellikleri, otomobillerin ön ve arka aksları için iki değişik desen ile ıslak zeminde mükemmel performans Zero serisinin temel özellikleri. Bu yüksek performans unsurlarına bugün PZero Rosso ile üstün konforda ekleniyor.
       Pirelli P6000 “Powergy”
       P6000 Powergy’nin adı ortaya çıkarken “Power” (güç) sözcüğünden esinlenildi, çünkü Pirelli lastiklerinin en önemli özelliği, aracın gücünü kontrol ederken sürüş zevki sağlaması.
       Adının öteki yarısı ise “Energy”. Düşük dönme direnci, konfor, sessizlik, uzun ömür , “Enerji” nin özelliği olan yeşil unsurları oluşturmaktadır. Yeni polimerler, yeni üretim süreçleri, yeni taban deseni gibi oluşumlar Powergy’nin P6000 teknolojik geleneğinin üyesi olduğunu onaylıyor. Powergy bu ismi hakettiğini tüm özellikleriyle de kanıtlıyor. Taban karışımındaki yüksek silika miktarı, ıslak yollarda düşük sıcaklıkta güçlü yol tutunma sağlıyor, kuru yollarda ise dönme direncini azaltıyor. Ayrıca 0° naylon kuşakla güçlendirilmiş karkas yapısı, Powergy için yeni bir şekilde üretildi; uygulama sırasında kullanılan teknoloji süreci sayesinde lastikteki gerilmeler kontrol edilebiliyor, sonuçta konforu arttırıyor, yola temas eden bölüm ise omuzlara doğru yuvarlatıldığı için lastiğin ömrü uzuyor.
       Tüm bunların yanısıra taban deseninde pek çok değişiklik yapıldı: blok sayısında ve kanal derinliklerde yapılan bu değişiklikler, lastiğin daha sessiz olmasını sağlıyor.
       P6000’e ek olarak, P6000 Powergy 14 - 17 inç arası jantlar için 65 - 55 seri arasında 24 farklı ölçü ile HVZ hız kategorilerindeki performans lastik pazarının % 60’ını kapsıyor.
       1995’e kıyasla günümüzde ileri düzey süspansiyon ve geometrik kontrolun orijinal donanım olarak kullanıldığı model sayısı artırıldığından dolayı lastik bu ileri düzey tekniklerle uyumlu çalışmalıdır. Aynı şekilde, ABS fren sistemi giderek daha çok otomobile standart olarak takıldığı için, fren parametreleri değişmiştir. Hepsinden önemlisi, uluslararası yönetmelikler giderek sıkılaştırılmakta, otomotiv fabrikalarına ağır çevre koruma kuralları getirmektedir.
       P6000 Powergy’nin lsunduğu düşük dönme direnci, yakıt tüketimi ve egzos gazı kirliliği ile ilgili limitlerin sağlanmasında kilit rol oynamaktadır.İşte bu nedenle, P6000 serisi günümüzde “Powergy kuşağı”na ulaşmıştır: daha kolay dönüş, daha fazla konfor, ABS fren sisteminde daha büyük etkinlik.
       Günümüzde değişen müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilen P6000Powergy, yüksek performans özellikleriyle ön plana çıkan P6000 lastiğine düşük dönme direnci, konfor, sessizlik ve uzun ömür gibi çevreci özellikleriyle alternatif olarak geliştirilmiştir.
       Farklı müşteri beklentileri doğrultusunda gerek P6000 gerekse P6000 Powergy araç üreticileri tarafından orijinal lastik olarak tercih edilmektedir.
       Son dört yılda milyonlarca sürücü P6000’i kullandı. Ve artık günümüzde herkes onun güçlü özelliklerini biliyor; viraj alırken yola tutunma, direksiyona anında yanıt verme, yüksek hızlarda stabilite, ıslak yollarda güvenlik, düzgün aşınma. P6000’i kullanmak için birçok neden bulunduğunu dikkate alan Pirelli, onun taban deseninde, malzemelerinde ve yapım geometrisinde değişiklikler yaparak Powergy’yi geliştirdi.
       P6000 Powergy’de sadece P6000’e özgü olan “dalga” taban deseni birkaç değişiklikle beraber korunmuştur. Taban bloklarının sayısı 56’dan 70’e yükseltilmiş, farklı büyüklükteki bu bloklar sayesinde lastik daha sessiz hale getirilmiştir (bu özellik lastik aşınmaya başladığında daha da önem kazanmaktadır) , ayrıca taban daha esnek hale getirilerek konfor arttırılmıştır.
       P6000 Powergy’nin profili, kavis açılarını değiştirerek ve omuz bölgesine yakın kanalların diş derinliğini arttırarak iyileştirilmiştir. Böylece daha geniş ve düzenli bir yola temas yüzeyi elde edilmiştir., bu sayede basıncın eşit dağılımı sağlanarak konfor ve lastiğin ömrü arttırılmıştır.
       Malzeme ve üretim sürecinde de önemli gelişmeler sağlanmıştır. Herşeyden önemlisi, sırt kavuçuğunda kullanılan silika malzeme , yol soğuk ve ıslakken yolu kavrama özelliği sağlar, yol yüzeyi kuru ve hava sıcakken ise dönme direncini azaltarak yakıt tüketimini düşürür.
       
 
       
    MSNBC News Toyota gençleri hedefliyor
MSNBC News İngiliz spor otomobil sınıfının 76 yıllık simgesi MGF
MSNBC News Chrysler tüm modelleri ile Autoshop 2000'de
MSNBC News Seat Alhambra: Renkli bir dünya
MSNBC News BMW X5
MSNBC News Renault, üst gam avangard coupe Avantime'ı sergiliyor.
MSNBC News Gazz... Jazz... Hazz... Clio Renault Sport 2.0 16V 172 BG
 
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları