| | | Sayın Mükellefimiz diye başlayan mektupta, gelir idaresinin mükelleflere daha kaliteli hizmet sunmak amacıyla gerçekleştirdiği çalışmalar sonucunda, 1 Ekim 2004 tarihinden itibaren vergi beyannamelerinin elektronik ortamda gönderilmesi uygulamasının başlatıldığı hatırlatıldı.
HATALARA İZİN VERMİYOR
Uygulama ile mükellef, muhasebeci ve mali müşavirlerin, beyannamelerin verilmesi ve vergilerin ödenmesi sırasındaki zaman kaybının önlenmesinin ve işlere daha çok süre ayırabilmelerinin amaçlandığı belirtilen mektupta, şu görüşlere yer verildi:
Elektronik ortamda gönderilen beyannamelerin kağıt olarak verilen beyannamelerden hukuki sonuçları itibariyle hiçbir farklılığı bulunmamaktadır. Bununla birlikte, elektronik ortamda gönderilen beyannamelerin kaybolma ihtimalinin bulunmadığı ve matematiksel hatalara izin vermediği dikkate alındığında çok daha emniyetli olduğu açıktır. Bundan böyle cari döneme ait beyannamelerinizi internet üzerinden güven içinde gönderebilirsiniz.
VERGİLERE OTOMATİK ÖDEME TALİMATI
Mektubunda elektronik ortamda gönderilen beyannameler ile bunlara ait tahakkuk fişlerinin anında bilgisayar ekranında görülmesinin ve yazıcıdan örneğinin alınmasının mümkün olduğuna da dikkati çeken Maliye Bakanı, Bu şekilde gönderdiğiniz beyannamelere ait vergilerinizi de, vergi dairenize gelmeden, internet üzerinden veya bankanıza tahakkuk fişi bilginizi vermek suretiyle ödeyebilirsiniz. Bu ödemeler, otomatik olarak vergi dairesi hesabınıza işlenmektedir diye konuştu. | |