|
|
22 Ekim 2004 İtalyan otomotiv devi Fiatın eski Başkan Yardımcısı da olan Karsan Yönetim Kurulu Üyesi Jan Nahum, gerekli önlemlerin alınmaması halinde gelecek 10 yılda Türk otomotiv sektörünün yokolacağını savundu. TÜSİAD-Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumunun Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi EDU işbirliği ile düzenlediği Endüstriyel Tasarım ve Ürün Geliştirme konulu konferansta konuşan Nahum, Türkiyenin 10 yıl içinde otomobilde rekabet gücünün kalmayacağını belirterek, üreticilere ortak parça üretimi konusunda çağrıda bulundu. |
Otoda kapasite kullanımı yüzde 72 Otomotiv 9 ayda ihracat rekoru kırdı OSD: Oto ihracatı 8.5 milyar $'ı aşar |
|||
İtalyan otomotiv devi Fiatın eski Başkan Yardımcısı Jan Nahum, Türk otomotiv sektörünün gereken önlemleri almaması halinde gelecek 10 yıl içinde yokolacağını öngördü. Onun için kendimizi ayağımızdan vuruyoruz. 15-20 yılda bu sanayinin yok oluşunu da görme riski ile karşı karşıyayız dedi. Milyon adetlerin konuşulduğu otomobilde Türkiyenin şansının çok az olduğunu, ancak hafif ticari araçta Avrupanın üreticisi olabileceğini belirten Nahum, Otomobilde Avrupada 10-15 milyon adet araç satılıyorsa, Türkiyede 300 bin üretiliyor. Ama Avrupada 700 bin ticari araç satılıyorsa, Türkiyede 300 bin satılıyor. Oransal olarak çok yakın, ekonomik ölçek olarak yakın. Hafif ticari araç boyutunda ekonomik ölçek boyutundayız. Onun için o yatırımı Avrupada yapmak yerine Türkiyede yapmak işine geliyor. Türkiye doğru ekonomik ölçekte hem bir pazarı var, hem doğru üretim yapabiliyor diye konuştu. DÖRT ÜLKE HAKİM OLACAK Çin, Brezilya, Hindistan ve Rusyanın otomobil üretiminde 10 yıl içinde dünyaya hakim olacağını ve Türkiyenin bu ülkelerle rekabet etme şansı bulunmadığını aktaran Nahum, çıkış yolu olarak hafif ticari araç üretimine ağırlık verilmesini gösterdi. Nahum, Türkiyenin de nasıl montajdan üretim üssüne dönüştüyse, 15 yıl sonra da başka bir konuma geçmesi gerektiğini vurguladı. |
||||
| Otomobilde yeterince üretim yapmadığımız için tek fırsatın hafif ticari araçta olduğunu belirten Nahum, üreticilerin yan sanayicilerle birleşerek hafif ticari araçta ortak noktalar bulup onlarda dünya lideri olmalarını önerdi. Mevcut şartlarda bunun da kolay olmadığını söyleyen Jan Nahum, Türkiyede üretim yapan hafif ticari araç üreticilerinin bazı parçaları ortak üretmek için harekete geçmesini önerdi. OTOMOTİVDE VERGİLER ÇOK YÜKSEK Jan Nahum, hafif ticari araç üretiminin otomobil üretiminin büyüklüğüne ulaşmasının mümkün olmadığını belirterek, belirli bir geçiş süreci sırasında, otomotivde de daha rekabetçi olabilecek stratejiler üretilebileceğini vurguladı. Otomotivdeki vergilerin çok yüksek olduğunu da kaydeden Jan Nahum, 2005 Yılı Bütçesinin otomotiv kaynaklı vergi gelirinde yüzde 45 artış öngördüğünü, satış hacmi bu kadar yüksek olmayacağı için bunun yeni vergi artışı beklentisi getirdiğini de sözlerine ekledi. | |||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||