|
Otomotiv ihracatı 1.2 milyar dolara ulaştı Fiat, Türkiye'de yeni model üretecek Toyotasa Ocak'ta satış rekoru kırdı Porsche 22 bin Cayenne'i geri alıyor |
|||
Sektörün güçlü yanlarını, mevcut kurulu kapasite, yabancı ortakların gücü, iyi yetişmiş insan gücü ve ihracat deneyimi oluştururken, sektörün zayıf yanlarını ise istikrarsız iç pazar, düşük kapasite kullanımından kaynaklanan yüksek maliyetli üretim, ana sanayi ve yan sanayi ile pazarlama örgütleri arasında yetersiz organizasyon, aşırı ithalat payı ve ihraç amaçlı araçlarda düşük yerli katkı oranı oluşturuyor. Sektörde zaman zaman yaşanan ekonomik krizlerin de etkisiyle Türkiyede otomotiv ürünlerine olan iç talebin halen istenilen seviyenin altında bulunması, düşük kur nedeniyle sektörün dış ticaret açığı vermeye başlaması, sektördeki tehditleri oluştururken, taşıt araçlarından alınan vergilerin yüksek olması ve küresel firmaların üretimleri karlı olmaktan çıktığında, üretimlerini başka ülkelere kaydırma ihtimali sektörle ilgili diğer tehditleri oluşturuyor. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Sektörle ilgili fırsatlar arasında ise 70 milyonluk nüfus ve hızla büyüyen ekonomi ile taşıt araçlarına olan talebin artması, ihracat potansiyeli ve coğrafi konum, düşük işgücü maliyeti, mevcut kurulu kapasite ve yetişmiş insan gücü gibi faktörlerle Türkiyenin uluslararası bir üretim merkezi niteliği bulunuyor. Otomotiv sanayii sektöründe fırsatları değerlendirerek gelişimi sağlamak için, kapasite kullanımının optimum hale getirilmesi, rekabet gücünün artırılması, ana ve yan sanayii ortak geliştirmek gerekiyor. Teşviklerde ihracat projelerinin öncelik alması, Yeni Devlet Yardımları Rejiminin belirlenmesi, ar-ge teşviklerinin amacına uygun ve rekabet gücünü destekleme üzere daha etkin hale getirilmesi, Türkiyenin ABnin yaptığı serbest ticaret anlaşmalarının kapsamına alınması, İhracatta KDV İadesi Mevzuatının amacı doğrultusunda uygulanması gerekiyor. Üretim ve ihracatta aşırı stok-ek maliyet yaratan gereksiz bürokratik işlem ve giderlerin kaldırılması, pazarın genişletilmesi, ÖTV oranlarının düşürülmesi, Motorlu Taşıtlar Vergisi ve Servet Vergisi yerine Yoldan Yararlanma Vergisinin düzenlenmesi öneriliyor. İthalatta ABnin prosedürleri uygulanmalı ve kullanılmış motorlu taşıtların serbest dolaşımı yeniden düzenlenmeli, yaşlı araçların parktan çıkışı teşvik edilmeli. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||