|
İthal otomobil satışı yerli otoyu geçti Otomotiv ortalamaları altüst etti İhracatı tekstil ve otomotiv sırtladı Chevrolet 23 bayi ile Türk pazarında Hyundai 100 milyon dolarlık yatırım yapacak 5 yılda 1 milyon araç satıldı |
|||
Otomotiv pazarındaki nisbi canlanmanın temelinde ekonomideki iyileşmenin yanı sıra hurda araç indiriminin de önemli etkisi olduğunu ifade eden İlkbahar, Özal, 2000 yılında 1 milyon adetlik hedef vermişti. 2006-2007de 1 milyonluk üretim hedefi tutturulacak ama iç pazarda bu rakam tutturalacak mı bilemiyoruz. Sizler 2010da 1.5 milyonluk üretimin tadını alacaksınız diye konuştu. TERCİHLER İTHAL ARAÇTAN YANA İç pazarın istikrarsızlığına ve ithalat ağırlıklı yapısına da değinen Ali İhsan İlkbahar, Tüketicinin tercihi, bir prestij sayıp ithal araç yönünde. Bunun düzeltilmesi derneğimize düşen bir görevdir. Bu pazar yapısıyla yaşamak mümkün değil. Sanayinin kendini rahat hissetmesi ve bu başarısını sürdürmesi de mümkün değil dedi. İhracattaki kar marjının yok denecek kadar az olduğunu belirten İlkbahar, sektörün ana ve yan sanayisi ile sendikaların biraraya gelerek bütün yeteneklerini kullanmak suretiyle maliyetleri aşağı çekmesi gerektiğini söyledi. Problemler devam ettiği müddetçe global üreticilerin model değişimlerinde diğer alternatif ülkeleri seçmelerinin kuvvetle muhtemel olduğuna dikkat çeken İlkbahar, zaten son yıllarda yeni otomotiv yatırımlarının Romanya, Polonya ve Çek Cumhuriyeti gibi ülkelere kaydığını anımsattı. ŞİŞE CAMIN TALEBİ KÖTÜ ÖRNEK OLABİLİR Şişecam grevine de değinen ve yakında lastik sektörünün de bu kapsama girebileceği uyarısında bulunan İlkbahar, aşırı zam taleplerinin diğer sektörlere de kötü örnek olacağını, Türkiyedeki işçilik ücretlerinin rakip ülkelere göre yükseleceğini kaydetti. İlkbahar, yaşanacak fiyat artışları nedeniyle Türkiyenin kalitesini her zaman sürdürmesine rağmen ucuzluk avantajının kalmayacağını savundu. İlkbahar, Sendikalar yüzbinlerce insanın ekmeğiyle oynadığının farkında değil yorumunda bulundu. Erdemir ürenlerindeki fiyat artışlarına da işaret eden ilkbahar, Bu gibi eğilimler işlerini ellerinden aldığımız ülkelerin yanında eski doğu bloku ile Hindistan, Çin gibi ülkelerin işine yarayacaktır. Özellikle Çin, her alanda olduğu gibi yakında otomotiv pazarında da önemli bir güç olacaktır dedi. KARNE ZAYIF Hükümete sundukları önerileri ve gerçekleşenleri bir sunumla genel kurul katılımcılarıyla paylaşan İlkbahar, yaşlı araçların trafikten çıkarılması uygulamasının gerçekleştirildiğini, ancak talep ettikleri pek çok düzenlemenin henüz yapılmadığını anlattı. İlkbahar, Hükümete karne verdik, karne baştan aşağı kadar zayıf ifadesini kullandı. GABİLLET: 2004 YILI İYİ BAŞLADI Sektörde 1 milyar 16 milyon dolarla ihracat lideri olan Oyak Renaultun Genel Müdürü Alain Gabillet de 2003ü sektörün fevkalede iyi bir yıl olarak geçirdiğini söyledi. Gabillet, Bu yıl Renault için istisnai bir yıldır. Türkiyede 35 yıldır faaliyetteyiz. Bu Renault ile Türkiye arasında bir sevgi öyküsüdür diye konuştu. Sektörün ihracat lideri olmalarından son derece mutlu olduklarını ve onur duyduklarını dile getiren Gabillet, Çünkü dünyanın en büyük markalarının yarıştığı platformda birincilik onur kaynağıdır. Gerçi ufukta birkaç bulut var ama 2004 bizim için iyi koşullarda başladı dedi. TLnin değerlenmesi konusuna da değinen Gabillet, Her ne kadar TLnin durumu bizim için avantajlı değilse de bu dezavantajı kalite ve rekabet gücümüzle avantaja çeviriyoruz. Sektörün bu rekabet avantajını önümüzdeki yıllarda sürdürmesi için her türlü gayretin gösterilmesi lazım şeklinde konuştu. Gabillet, Renault olarak 2003 yılında kırdıkları rekorları muhafaza etmek istediklerini belirterek, rekabetin sektörün hayrına olacağını vurguladı. BAŞARI ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU Genel Kurulda, ihracat ve yan sanayi başarı ödülleri de dağıtıldı. 30 milyon ABD Dolar ve üstünde ihracat yapan firmalara verilen OSD İhracat Başarı Ödülünü, Oyak Renault, Ford Otosan, Tofaş, Toyota, Mercedes Benz Türk, MAN Türkiye, Hyundai Assan, Türk Traktör, Temsa, Honda Türkiye ve Uzel aldı. OSD Yan Sanayi Başarı Ödüllerine ise Galsan Plastik ve Kalıp Sanayi A.Ş., Hayes Lemmerz Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile Yazaki Otomotiv Yan Sanayi ve Ticaret A.Ş. layık görüldü. Genel Kurula, sektörel derneklerin temsilcileri ile Defterdar Kadir Boy da katıldı. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||