|
Doğuş Otomotiv ticari araçta büyüyor Küçük otomobilde rekabet büyük En düşük taşıt vergisi 60 milyona çıkıyor Toyota Türkiye'de üretimi artırıyor Tofaş: Otomotiv kırılgan dönemde Otomobil satışları hızlı tırmandı |
|||
Ancak, Türk otomotiv sektörü hak ettiği seviyelerin hala çok gerisinde diyen Aybar, 2003 yılının bitmesine karşılık sektörün 1996yılında gerçekleştirdiği satış rakamlarına ulaşmaya çalışmakla meşgul olduğunu vurguladı. Aybar, Türkiye daha fazla motorlu araç satılan bir ülke olmalıydı. Maalesef bu henüz gündemde değil ama gidişat hepimizi umutlandırır yönde diye konuştu. HÜKÜMETE MÜTEŞEKKİRİZ Hükümetin bu yıl içinde uygulamaya başladığı 20 yaş üstü araçlarınhurdaya teşvikine ilişkin yasanın sektöre önemli katkı sağladığını ifade eden Aybar, hükümete bu yasa nedeniyle müteşekkir olduklarını belirtti. Piyasada otomotiv sektöründe gözlenen olumlu gelişmelerin gelecekyıl da devam edeceğine ilişkin işaretler yaşandığına dikkat çeken Aybar, sözlerini şöyle sürdürdü: Yeni lansmanların, modellerin ortaya çıkıyor olması, ihracatın Türkiye için çok önemli bir boyut kazanması, piyasalarda siyasi istikrarın getirdiği güvenin artıyor olması, faizlerin düşmesi nedeniyle çok cazip finansal kampanyaların olması sektörün önümüzdeki yılda da gelişeceğine dair önemli işaretler veriyor. Ancak, gelinen noktada otomotiv sektörü üretim itibarıyla hak ettiği seviyelerde değil. Biz şimdiden sektörün 500 binli rakamları aşmasını arzu ediyoruz. Bunun için biraz daha zamana ihtiyacımız var ama bir an evvel ulaşmak istediğimiz hedef budur. Türkiye aslında 456 bin rakamına ulaşmayı 2000 yılında başardı. Türkiye çok daha fazla sayıda otomobil satılabilecek bir ülkedir. YILDA BİR MİLYON SATIŞ HEDEFİ Aybar, Türk otomotiv sektörünün mevcut satış rakamlarıyla dünyaylarekabet etmesinin olanaksız olduğunu kaydetti. Sektörün, iç piyasaya canlandırarak kapasite kullanım oranını artırabildiği oranda rekabetçi fiyatlara kavuşabileceğini belirten Aybar, şunları anlattı: Türkiye yılda 1 milyon araç satabilen bir ülke olabilir. Bunun için öncelikle kavuştuğumuz istikrarı korumamız lazım. Siyası istikrar korunduğu sürece piyasalara olan güven artar, bu da reel sektörü yatırıma yönlendirir, bu sayede de piyasadaki canlanma devam eder. Vatandaşımız artık piyasadan uzak durmamalı, piyasa şartlarının iyileştiğine inanarak alışverişe yönelmeli. Alışveriş yapan vatandaşlar reel sektör için itici güç olacaktır, bu itici güç sayesinde özel sektör yatırım yapacaktır. Reel sektörün yatırıma yönelmeli, cesaretle yeni yatırımlar yapmaya girişmelidir. Biz otomotiv sektörü yatırımcıları ve satıcıları, yepyeni ürünlerle bir an evvel ve dünyayla eş zamanlı olarak vatandaşlarımızı buluşturabilmeliyiz. Bu faktörler bir arada homojen bir şekilde ve hormonik denge içinde yürütülebilirse Türkiyenin önünü kimse kapatamaz. SATIŞ REKORA GİDİYOR Sektörün otomobil satışının 2003 yılı için 210-215 bin dolayında gerçekleşeceğinin hemen hemen kesinlik kazandığını ifade eden Aybar, 2004 yılı için 300 bin adetlik bir otomobil pazarı beklediklerini, bunun için yeterli potansiyelin mevcut olduğunu bildirdi. Aybar, 20 yaş üzeri araçların hurdaya teşvikine ilişkin yasanın 2004 yılında daha etkin uygulanacağına inandığını belirterek, değerlendirmesini şöyle sürdürdü: Faizler düşüyor ve düşmeye devam edecek. Yeter ki Türkiyede konjonktürel olarak morallerin bozulmasına sebebiyet verecek hiçbir şeyi gündemimizde tutmayalım. Bu arada otomotiv sektörüne ilişkin olarak Türkiyenin önünde önemli gündem maddeleri var. Bunlardan bir tanesi ikinci el araçların Türkiyeye ithali konusudur. Hükümetimizin buna kesinlikle izin vermemesi gerekir. Bunun için izin çıkarsa hepimiz için felaket olur. Bir başka konu 20 yaş üstü araçların hurdaya teşvikine ilişkin kanunun uygulanmasının gelecek yıl sonunda bitiyor olmasıdır. Bu yasanın yürürlük süresi piyasalardaki canlılığı muhafaza edecek şekilde uzatılmalı. Bu arada, Türkiyede motorlu taşıta ilişkin vergi oranları AB üyesi ülkeler seviyesine indirilmeli. Türkiyede en düşük vergi oranı yüzde 52,5 iken ABde en yüksek vergi oranı 24tür. Otomobil talebini kısan önemli bir faktör olarak karşımıza çıkan bu olumsuzluğun giderilmesinin devleti gelir kaybına uğratmayacağı inancındayız. Aybar, hükümetin otomotiv sektörüne verdiği desteğin kalıcı olmasını arzu ettiklerini sözlerine ekledi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||