| | | Katılıcıların sadece yüzde 4’ü Microsoft’un müşteri memnuniyetine inandıklarını belirttiler.
İncelemenin ortaya çıkardığı bir diğer sonuç da KOBİ’lerin sanıldığından çok daha az marka sadakatine sahip oldukları; KOBİ’ler düşük fiyatlı ürünü tercih ediyorlar.
Sözkonusu KOBİ pazarı 100’ün altında kişi çalıştıran 45 milyon iştiraki kapsıyor.
SIKI REKABET BEKLENİYOR
Jupiter analistlerinden Joe Wilcox “pazarın potansiyelinin açık olduğu ve mevcut fiyat hassasiyeti nedeniyle Linux’un beklenmedik bir fırsat yakaladığını” belirtti. MS ise araştırmayı eleştirerek “sonuçların yanlış olduğunu ve MS’in müşteri memnuniyetini öne çıkardığını” savundu. MS 12 milyar dolar hacmindeki KOBİ pazarına 2 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıkladı.
LİNUX YÜKSELİŞE GEÇEBİLİR
Araştırmaya göre 10’dan az çalışanı olan KOBİ’ler genellikle MS yada Linux’un şirket versiyonlarını kullanmıyorlar, yerine bireysel bilgisayarlarını tercih ediyorlar. Bu tarz şirketlerinde yeni bir pazar açacağını düşünen Jupiter Research, en küçük şirketler bazında yeni bir rekabetin açılacağını öngörüyor. KOBİ’lerin yüzde 56’sında Office XP bulunuyor, ancak bunların tümünde yedekte bir Linux bekletiliyor. Bu gerçek de KOBİ pazarının büyük şirketlere göre farkını teşkil ediyor. Büyük şirketlere göre sunucu değiştirmenin ve çalışanları eğitmenin maliyetinin düşük olması sayesinde KOBİ’lerin ürünleri sık sık değiştirdiklerine dikkati çeken Jüpiter’in araştırması KOBİ’lerin büyük şirketlere göre değişikliklere daha elastik davrandıklarını ve ufak bir ürün farklılığının dahi ciddi oynamalar yarattığını belirtiyor. Buna göre gelecekte Linux’ta olabilecek gelişmeler KOBİ pazarında MS aleyhine dalgalanmalar yaratabilir.
| |