| | | 73. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarındaki Fiat standında, Türk basın mensuplarıyla görüşme yapan Nahum, Tofaşın, Fiatın Çin, Brezilya ve Hindistanla birlikte 4 stratejik pazar ve üretim merkezinden bir tanesi olduğunu söyledi.
Tofaşın son 2 yıl içinde 1.5 milyar dolarlık bir ihracat hacmi geliştirdiğini, 2 yıl üst üste sektöründe ihracat şampiyonu olduğunu vurgulayan Nahum, ayrıca AB dışındaki en önemli ihracat üssü olduğunu bildirdi.
VERGİLER PAZARIN BÜYÜMESİNE ENGEL
Otomobil vergilerindeki artışa ilişkin bir soru üzerine Nahum, Türkiyede iç pazarın olması gereken seviyeye gelmesinin önemine değindi. Nahum, otomobil vergilerinin yüksekliğine dikkat çekerek, bunun pazarın büyümesine bir engel olduğunu bildirdi.
Jan Nahum, sözlerini şöyle sürdürdü: Tam artık 2 yıllık bir krizden sonra pazar büyümeye başlayacak derken, maalesef bu vergi ister istemez tüketicinin otomobile harcayacağı parayı artıracağı için pazarda bir daralma etkisi yapar. Böyle kısa vadeli yaklaşımlar talebi baskı altında tutuyor. Otomotiv pazarının istikrarını ya da büyümesini bozuyor
Nahum, Fiatın yeni projelerinin Türkiyede üretilmesi konusunda, ülkelerin projeler için sürekli aday olduklarını ve iç pazarı büyüyen, verimliliği artan bir ülkenin proje için adaylığının da güçleneceğine işaret etti. | |