| | | | Ecevit, Türkiye Atom Enerjisi Kurumu raporunda 15-20 sonra doğal gazda sıkıntıların artacağını hatırlatarak, İlerleyen yıllarda bir nükleer enerji santrali dahi yetmeyecek, çok sayıda santral tasarlamak gerekir. Eğer şu anda borçlanarak nükleer enerji santrali yatırımına girersek, bu uygulamakta olduğumuz enflasyonu düşürme programını zora sokabilir dedi. Başbakan Ecevit, santralın yapımına dönük olanaklar zorlanarak, ağır dış borç yükü altına girerek yeterli kaynak sağlanması durumunda, bu kez de düşürülmeye başlanan enflasyon yeniden yükselebileceğini vurgularken, Nitekim Hazine Müsteşarlığı bu uyarıyı yapmıştır dedi.
Ecevit, doğal gaz ve hidrolik enerji projelerinin geliştirilmesi için yeterli kaynak sağlanırsa, nükleer santrallere gerek kalmayacağını öngörürken, Nükleer santral için beklememiz uygun olur, vazgeçmemiz doğru olmaz. Akkuyu nükleer santraline ilişkin ihalenin iptali nükleer santralden vazgeçilmediğini göstermektedir dedi.
Ecevit, projenin iptal edilmesine karşın daha sonra yeniden gündeme gelebileceğini söylerken, Nükleer enerjiye geçilmesi konusunda kimsenin kuşkusu yok, ama şu anda değil dedi.
1997 yılında açılan, Akkuyu Nükleer Enerji Santrali ihalesi, bugüne kadar altı defa ertelenirken, erteleme gerekçesi olarak Hazinenin, enflasyonla mücadele programı süresince projeye kredi garantisi vermemesi gösteriliyordu.
YAKIN GELECEKTE GEREKSİNİM YOK
Doğalgaz ve hidrolik enerji projelerine yeterli iç ve dış kaynak sağlanabilmesi halinde, yakın gelecekte, nükleer enerjiye gereksinim olmayacağını anlatan Ecevit, bu durumda nükleer santral maliyetlerinin yüzde 25 azaltılması ve reaktör ömrünün 10-20 yıl uzatılmasını beklememiz uygun olur dedi.
Başbakan Ecevit bu süreçte rüzgar ve güneş enerjisinin uygulama alanlarını da genişletilebileceğine dikkat çekerek, şunları söyledi: O arada belki Türkiyede bol miktarda bulunan toryum, nükleer enerjinin girdisi olan uranyumun yerini alabilir. Füzyon (yani çekirdek kaynaşması) da, Fisyonun (yani çekirdek bölünmesinin) yerini alabilir ve maliyetler, o nedenle de düşebileceği gibi nükleer santrallerde güvenlik de çok etkili birbiçimde sağlanabilir. Başbakan Ecevit, nükleer enerji santralleri yapımından vazgeçilmesinin doğru olmayacağını, fakat bir süre ertelenmesi ve yeni nesil nükleer santral teknolojisinin devreye girmesine de fırsat tanınmasının uygun olacağını belirtti.
Ecevit, bu konuda Türkiyede yapılacak araştırmalarla da katkıda bulunulmasının gerekli olduğunu söyledi. Başbakan Ecevit, aynı zamanda hidrolik ve doğalgaz enerji projelerinin yapımının hiç aksatmadan hızlandırılması ve rüzgar ile güneş enerjilerinin ivedilikle değerlendirilmesinin de büyük önem taşıdığını sözlerine ekledi.
KARARTMA GECELERİ GERİ GELİYOR
DYP Genel Başkan Yardımcısı Ufuk Söylemez, hükümetin nükleer enerji santrali konusundaki politikasını eleştirerek, Türkiye karartma gecelerine yeniden dönecek. Nükleer enerji santrali konusunda gelinen nokta tam bir fiyaskodur dedi.
Söylemez, Türkiye kararsızlığının faturasını ağır ödemektedir. Biz ideolojik olarak nükleer enerjiye karşı değiliz. Çevreye ve insana saygılı olmak kaydıyla her türlü enerjiye sahip çıkarız. En pahalı enerji, olmayan enerjidir. Japonyadan Fransaya kadar nükleer enerji santrallerine sahip olan bir ülke var. Türkiyede ise 3 yıl yapalım mı yapmayalım mı tartışmasından sonra Türkiye karanlığa mahkum ediliyor şeklinde konuştu. | |