|
Güncelleme: 16:03 TS 25 Tem., 2000
|
| |
| AA |
Greenpeace: Türkiye oyuna gelmedi
|
|
| Greenpeace Akdeniz Enerji Kampanyası Sorumlusu Melda Keskin, Akkuyu Nükleer Enerji Santrali ihalesinin ertelenmesiyle ilgili olarak, Nükleer lobi, Türkiyeyi nükleer tuzağa düşürmeyi başaramadı dedi.
|
|
|
Keskin, konuya ilişkin yazılı açıklamasında, nükleer enerjinin, teknik ve ekonomik sorunlara boğulmuş, tehlikeli ve kirli bir teknoloji olduğunu belirtti. Akkuyu Nükleer Enerji Santralı projesinin, tehlikeli ve kirletici teknolojilerin, endüstrileşmiş ülkelerden gelişmekte olan ülkelere kaydırılma çabalarının en iyi örneği olduğunu savunan Keskin, şunları kaydetti: Nükleer lobi, 35 yılda gerçekleştirilen üç uluslararası ihale sürecinde, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Cumhur Ersümer gibi yetkililerin gösterdiği tam bir işbirliğine karşın, Türkiyeyi nükleer tuzağa düşürmeyi başaramadı. Türkiyenin nükleer propaganda ile gözlerinin bağlandığı bunca yılda yitirdiği zaman ve para nedeniyle, bu yetkililer hesap vermek zorundadır. TEAŞ, nükleer enerji ve fosil yakıtlara dayalı planlarını, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynaklarımızın kullanımına yönelik olarak değiştirecek çalışmalara acilen başlamalıdır. |
|