|
Türkiye Fiat'ın 4. stratejik üretim merkezi Marea ve Megane Bursa'dan çıkacak Hyundai'den 52 milyon $'lık yatırım Megane 2'nin üretim üssü Bursa Otomotiv AB pazarında büyüyor Otomotiv sektörü Eylül'de umutlandı |
|||
Oyak Renault Genel Müdürü Correze, Türkiyede yaşanan sıkıntıların ardından otomotiv, tekstil ve beyaz eşya üreticileri gibi ihracat yapan sektörlerin krizi olumlu bir şekilde geçirmekte olduklarına işaret ederek, yatırımlar konusunda otomotivin farklı bir yönünün bulunduğunu, kendilerinin de krizde en fazla yatırım yapanlar arasında yer aldıklarını anlattı. UZUN VADELİ DÜŞÜNÜLMELİ Correze, sanayiye yapılan yatırımların uzun vadeli olduğuna dikkat çekerek, Bir kere karar alınınca bu gerçekleştirilir. Bu yolda sıkıntılar, engeller çıksa bile bunu aşmayı bilmeniz gerekiyor dedi. Dominique Correze, sadece Türkiyede üretilerek, dünyaya ihraç edilecek olan yeni Megane Sedan projesi kapsamında 150 milyon doların üstünde yatırım yapmakta olduklarını ifade ederek, şunları söyledi: Bu yatırım, gerek üretim, gerekse modernizasyon için yapılıyor. Bunlar önemli bir yatırım paketi oluşturuyor. Bu 150 milyon doların büyük kısmı krizin en yoğun yaşandığı 2001de gerçekleştirildi. Özellikle otomotiv sanayinde üretim faaliyeti bir lokomotife benzer. Harekete başlayınca kolay duramaz. Bu nedenle yatırımları durdurmamız da söz konusu olamazdı. Yeni Megane projesinde üretime 2003ün Nisan ayı itibariyle başlanacak. Ayrıca, geçen pazartesi günü ilk prototipleri de gerçekleştirdik. Yeni otomobilin yerlilik oranının yüzde 63ler seviyesinde olacağını ve üretim sayısı arttıkça yerlileştirmenin de kolaylaştığına dikkat çeken Correze, Oran arttıkça bu işi üstlenen yan sanayi sadece bize satış yapmıyor, diğer ülkelere de ihracat yapabiliyor. Bu da çok önemli dedi. Correze, yeni modelin üretim adedinin önceki modelden daha fazla olacağına işaret ederek, önümüzdeki yıl Nisan ayında üretimine başlacak otomobilin Eylül ayında da piyasada olacağını bildirdi. Dominique Correze, Halen 55 ülkeye ihracat yapıyoruz, 2003te üretimine başlayacağımız yeni Megane Sedan ile ihracat yapılan ülke sayısını 75e çıkaracağız şeklinde konuştu. MEKSİKA NİSSANA PARÇA SATIŞI Bu yılki toplam üretimlerinin 2001in de üzerinde olacağını ve 100 bin adedi aşacağını anlatan Correze, Clio Symbolün yanı sıra motor ve parça ihracatının da sürdüğünü, yeni ülkelere ulaşıldığını bildirdi. Correze, CKD ve parça ihracatımız artıyor ve kalitemiz en üst seviyede bulunuyor. Oyak Renault birçok fabrika için pilot fabrika olmuştur. Rusyaya da CKD ihracatı başlattık. Geçen yıl ihracat ciromuz 740 milyon Euroydu. Bu yıl da aynı seviyeye doğru gidiyor dedi. Clio Symbolü bazı yeni ihracat pazarları için de hazırladıklarını, bu pazarlar arasında Körfez ve Ortadoğu ülkelerinin yer aldığını dile getiren Correze, bazı ülkelerde ürettikleri araçları Nissan şebekesinden de yararlanarak pazarlayacaklarını bildirdi. Dominique Correze, Oyak-Renaultun Meksikada Nissana parça ihraç etmeye başladığını ve bu ülkede üretilen bazı modellerde kendilerinin parçalarının kullanıldığını açıkladı. Renaultun büyük ikmal sistemi içinde Oyak-Renaultun büyük bir payı bulunduğunu dile getiren Correze, diğer ülkelerle rekabet halinde bu sevkiyatları artırmak istediklerini bildirdi. HEDEF PAZARDA LİDERLİĞİ KORUMAK Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da bu yıl pazarda en yakın rakiplerinden 7-8 puan arayla ve yüzde 20 pazar payı ile yine birinciliği hedeflediklerini bildirdi. Sektör olarak Türkiyenin bir an önce ekonomik ve siyasi istikrara kavuşturacak siyasi aritmetiğe sahip bir Meclis ile yönetilecek hale gelmesini beklediklerini ifade eden Aybar, Türkiyenin varolan dinamiklerinin kriz ortamının daha çabuk iyileşmesi ve normale dönüş için ümit verdiğini vurguladı. Otomotiv Distribütörleri Derneği olarak bir ay önce bütün siyasi parti liderlerine 13 konuda ortak görüşleri ilettiklerini ve bunların çözümlerine parti programlarında yer verilmesini istediklerini anlatan Aybar, kendilerinin sadece, sektörün gelişmesi ve ekonominin istikrarlı bir büyüme trendine girmesi için hükümetlerin gerekli altyapıyı oluşturmasını beklediklerini söyledi. Aybar, teklifler içinde dünyada çeşitli ülkelerde uygulanan ve başarılı olan, eski araçların trafikten çekilerek, vergi teşviği ile yenilenmesinin de yer aldığını kaydederek, 14-21 yaş arasındaki araçların yenilenmesinde yüzde 50 ÖTV indirimi, 21den fazla yaştaki aracını yenileyenler için de yeni araç için ÖTV alınmaması önerisinde bulunduklarını anlattı. Bu konumdaki yaklaşık 400 bin otomobilden sadece yüzde 10unun bile uygulamadan yararlanmasının sektör için çok şey ifade edeceğini vurgulayan Aybar, Türkiyede otomobilin hala lüks olarak görüldüğünü ve bunun mantıkla açıklanamayacağını söyledi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||