Home page
Haber Menüsü


Renault, ihracatta Megane’a güveniyor
Oyak Renault Genel Müdürü Correze, 2003’te üretilecek Megane 2 ile ihracatta pazarlarını geliştireceklerini söyledi.
İstanbul
AA
22 Ekim— Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze, ilk prototipleri gerçekleştirilen ve önümüzdeki yıl üretime başlanacak olan yeni Megane Sedan ile ihracat yapılan ülke sayısının 55’ten 75’e çıkarılacağını söyledi. Correze ile Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, düzenledikleri sohbet toplantısında, şirketlerin faaliyetleriyle ilgili açıklamalarda bulundular.

   
 
       
   
MSNBC News Türkiye Fiat'ın 4. stratejik üretim merkezi
MSNBC News Marea ve Megane Bursa'dan çıkacak
MSNBC News Hyundai'den 52 milyon $'lık yatırım
MSNBC News Megane 2'nin üretim üssü Bursa
MSNBC News Otomotiv AB pazarında büyüyor
MSNBC News Otomotiv sektörü Eylül'de umutlandı
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Oyak Renault Genel Müdürü Correze, Türkiye’de yaşanan sıkıntıların ardından otomotiv, tekstil ve beyaz eşya üreticileri gibi ihracat yapan sektörlerin krizi olumlu bir şekilde geçirmekte olduklarına işaret ederek, yatırımlar konusunda otomotivin farklı bir yönünün bulunduğunu, kendilerinin de krizde en fazla yatırım yapanlar arasında yer aldıklarını anlattı.
       
UZUN VADELİ DÜŞÜNÜLMELİ
        Correze, sanayiye yapılan yatırımların uzun vadeli olduğuna dikkat çekerek, “Bir kere karar alınınca bu gerçekleştirilir. Bu yolda sıkıntılar, engeller çıksa bile bunu aşmayı bilmeniz gerekiyor’ dedi.
       Dominique Correze, sadece Türkiye’de üretilerek, dünyaya ihraç edilecek olan yeni Megane Sedan projesi kapsamında 150 milyon doların üstünde yatırım yapmakta olduklarını ifade ederek, şunları söyledi:
        “Bu yatırım, gerek üretim, gerekse modernizasyon için yapılıyor. Bunlar önemli bir yatırım paketi oluşturuyor. Bu 150 milyon doların büyük kısmı krizin en yoğun yaşandığı 2001’de gerçekleştirildi. Özellikle otomotiv sanayinde üretim faaliyeti bir lokomotife benzer. Harekete başlayınca kolay duramaz. Bu nedenle yatırımları durdurmamız da söz konusu olamazdı. Yeni Megane projesinde üretime 2003’ün Nisan ayı itibariyle başlanacak. Ayrıca, geçen pazartesi günü ilk prototipleri de gerçekleştirdik.”
        Yeni otomobilin yerlilik oranının yüzde 63’ler seviyesinde olacağını ve üretim sayısı arttıkça yerlileştirmenin de kolaylaştığına dikkat çeken Correze, “Oran arttıkça bu işi üstlenen yan sanayi sadece bize satış yapmıyor, diğer ülkelere de ihracat yapabiliyor. Bu da çok önemli” dedi.
       Correze, yeni modelin üretim adedinin önceki modelden daha fazla olacağına işaret ederek, önümüzdeki yıl Nisan ayında üretimine başlacak otomobilin Eylül ayında da piyasada olacağını bildirdi. Dominique Correze, “Halen 55 ülkeye ihracat yapıyoruz, 2003’te üretimine başlayacağımız yeni Megane Sedan ile ihracat yapılan ülke sayısını 75’e çıkaracağız” şeklinde konuştu.
       
MEKSİKA NİSSAN’A PARÇA SATIŞI
       Bu yılki toplam üretimlerinin 2001’in de üzerinde olacağını ve 100 bin adedi aşacağını anlatan Correze, Clio Symbol’ün yanı sıra motor ve parça ihracatının da sürdüğünü, yeni ülkelere ulaşıldığını bildirdi.
       Correze, “CKD ve parça ihracatımız artıyor ve kalitemiz en üst seviyede bulunuyor. Oyak Renault birçok fabrika için pilot fabrika olmuştur. Rusya’ya da CKD ihracatı başlattık. Geçen yıl ihracat ciromuz 740 milyon Euro’ydu. Bu yıl da aynı seviyeye doğru gidiyor” dedi. Clio Symbol’ü bazı yeni ihracat pazarları için de hazırladıklarını, bu pazarlar arasında Körfez ve Ortadoğu ülkelerinin yer aldığını dile getiren Correze, bazı ülkelerde ürettikleri araçları Nissan şebekesinden de yararlanarak pazarlayacaklarını bildirdi.
       Dominique Correze, Oyak-Renault’un Meksika’da Nissan’a parça ihraç etmeye başladığını ve bu ülkede üretilen bazı modellerde kendilerinin parçalarının kullanıldığını açıkladı. Renault’un büyük ikmal sistemi içinde Oyak-Renault’un büyük bir payı bulunduğunu dile getiren Correze, diğer ülkelerle rekabet halinde bu sevkiyatları artırmak istediklerini bildirdi.
       
HEDEF PAZARDA LİDERLİĞİ KORUMAK
       Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da bu yıl pazarda en yakın rakiplerinden 7-8 puan arayla ve yüzde 20 pazar payı ile yine birinciliği hedeflediklerini bildirdi. Sektör olarak Türkiye’nin bir an önce ekonomik ve siyasi istikrara kavuşturacak siyasi aritmetiğe sahip bir Meclis ile yönetilecek hale gelmesini beklediklerini ifade eden Aybar, Türkiye’nin varolan dinamiklerinin kriz ortamının daha çabuk iyileşmesi ve normale dönüş için ümit verdiğini vurguladı.
       Otomotiv Distribütörleri Derneği olarak bir ay önce bütün siyasi parti liderlerine 13 konuda ortak görüşleri ilettiklerini ve bunların çözümlerine parti programlarında yer verilmesini istediklerini anlatan Aybar, kendilerinin sadece, sektörün gelişmesi ve ekonominin istikrarlı bir büyüme trendine girmesi için hükümetlerin gerekli altyapıyı oluşturmasını beklediklerini söyledi.
       Aybar, teklifler içinde dünyada çeşitli ülkelerde uygulanan ve başarılı olan, eski araçların trafikten çekilerek, vergi teşviği ile yenilenmesinin de yer aldığını kaydederek, 14-21 yaş arasındaki araçların yenilenmesinde yüzde 50 ÖTV indirimi, 21’den fazla yaştaki aracını yenileyenler için de yeni araç için ÖTV alınmaması önerisinde bulunduklarını anlattı.
        Bu konumdaki yaklaşık 400 bin otomobilden sadece yüzde 10’unun bile uygulamadan yararlanmasının sektör için çok şey ifade edeceğini vurgulayan Aybar, Türkiye’de otomobilin hala lüks olarak görüldüğünü ve bunun mantıkla açıklanamayacağını söyledi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları