|
İtalya Merkez Bankası Müdürü Antonio Fazio, Fiatı kurtarabilmek için hükümet yardımının korkulacak bir olasılık olmadığını belirterek, Endüstriyel bir plan yapılması şart. Yoksa hem zaman hem para kaybı dedi. Ekonomi Bakanı Giulio Tremonti ise, krizin aşılmasında devlete bel bağlanmaması gerektiği görüşünde.
BANKALAR HİSSE DEVRİNE YAKLAŞMIYOR
Fiata kredi vermiş olan banka yetkilileri bugün Ekonomi Bakanı Tremontiyle biraraya geldiler. Fiat ile bankalar arasında Temmuz ayında yapılan anlaşmada, İtalyanın otomobil devinin 6,6 milyar Euroluk borcunun 3 Milyara indirilmesi öngörülmekteydi. Şimdi söz konusu borcun bir bölümünün hisse senetleri aracılığıyla sermayeye dönüştürülmesi olasılığından söz ediliyor. Ancak bankalar bu öneriye sıcak bakmıyor.
Fiat yetkileri ile hükümet arasında krizi aşabilmek için ortak bir önlemler pakedi belirlemeye yönelik zirveler devam ederken, Fiatla uzun vadeli bir ortaklık anlaşması imzalamış olan General Motorstan ise uyarı geldi. Dünyanın en büyük otomotiv şirketi GM, 2000 yılının Mart ayında 2.4 milyar dolar ödeyerek Fiatın yüzde 20sini satın almıştı. Anlaşma, Fiata 2004ten itibaren 2009 yılına dek hisselerinin geri kalanını da GMe satabilme hakkı veriyordu.
GM YAN ÇİZİYOR
Ancak, GM yetkilileri, Fiatın yeni ortaklar bulması ve holdingte yönetimin el değiştirmesi gibi bir durumda, anlaşmanın söz konusu maddesinin hükümsüz kalacağını açıkladılar. GMnin hesaplarına göre, Mart 2000de Fiatın yüzde 20si için ödenmiş olan 2,4 milyar dolar, piyasa değerinin erimesi nedeniyle bugün 200 milyon dolara inmiş bulunuyor. Bu da GMin İtalyanın devi Fiata bugün itibarıyla toplam 1 milyar dolar civarında bir değer biçiyor olması anlamına geliyor.
İtalyan basını, GMin Fiatı ucuza kapatabilmek için bu yola başvurduğunu ileri sürüyor. GM cephesinden gelen haberler sonrasında Fiat tarafından yapılan yazılı açıklamada ise Fiat Otomotivin gerçek değerinin altında değerlendirilmekte olduğu gözlenmektedir denildi. | |