|
İhracattan Temmuz'da rekor artış İhracat artışı pariteye bağlı değil Tarım ürünlerine ihracat teşviği geliyor Sanayici çıkışı ihracatta arıyor Otomotiv ihracatla ayakta duruyor Çimentocular yüzünü ihracata döndü İhracat Temmuz'da yüzde 29.3 arttı |
|||
Strateji uyarınca, Türkiyenin rekabet üstünlüğüne sahip olduğu ürünler, ABye ihracatının yüzde 68ini, ABnin toplam ithalatının yüzde 10.7sini, NAFTAya ihracatının yüzde 73.3ünü, NAFTAnın toplam ithalatının yüzde 9.8ini oluşturuyor. Ortadoğuda rekabet gücü yüksek mallar ülkelere göre farklılık gösterirken, Türkiye, Avustralya ve Uzakdoğu ülkeleriyle yeterli düzeyde ticaret yapamıyor. EN VERİMLİ SEKTÖRLER Stratejide, imalat sanayiinde en verimli sektörler olarak, gemi yapımı, hava taşıtları, kok kömürü, petrol ürünleri, metalik olmayan diğer mineraller, tıbbi aletler, hassas optik aletler sıralanırken, endüstri içi ticaretin olduğu sektörler de hazır giyim, kimyasallar, demir-çelik, tekstil, metal eşya, makine ve ulaşım araçları olarak belirlendi. Dışa açık sektörlerin yapısının da incelendiği stratejiye göre, Türkiyede ihracat/üretim oranı yüzde 25in üzerinde olan 43 dışa açık sektörün toplam ihracat içindeki payı yüzde 60ı geçiyor. Dışa açık 43 sektörün 8i tam rekabetçi bir piyasa yapısına sahipken, 500 milyon dolar ve üzerinde ihracat yapan 6 dışa açık sektör içinde giyim eşyası, trikotaj ürünleri ile sebze ve meyve tam rekabetçi bir yapıya sahip bulunuyor. Sratejiye göre, tarım sektöründe ihracatı destekleyecek üretim artışı sağlanamazken, girdi maliyetleri yüksek tarımda organik üretime geçilmesi yanında, ekolojik üretimin teşvik edilmesi önerildi. NELER YAPILMALI? Stratejide dış ticaret politikalarının oluşturulmasında kullanılması gereken araçlar olarak döviz kuru, dahilde işleme rejimi, off-set, kalite altyapısının güçlendirilmesi, yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları, elektronik ticaret, ulaştırma stratejisi, Eximbankın kaynakları, Türkiye tanıtım stratejisi sıralandı. Dış ticaret stratejisinde kullanılacak politika araçları arasında ise pazara giriş projesi, elektronik ticaret, pazarlama ve lojistik yönetim, kalite artırıcı ve çevreyle uyumlu teknolojiler, ithalat ve ihracat politikası araçları, ihracatın finansmanı, kur politikası yer aldı. Stratejide, daha büyük ihracat değerine ulaşılması için yatırım-üretim-ihracat zincirinin kurulması, teknolojik katma değeri yüksek ürünlerin üretimi, yeni kuşak teknoloji transferi, geliştirilmiş ve farklılaştırılmış sanayi ürünlerinin üretimi ile endüstri içi ticarete önem verilmesi gerektiği de vurgulandı. |
||||
| ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||