|
Doğuş Otomotiv Polo'ları yetkili servislere çağırdı Otomotivde 6 aylık satış % 54 düştü Otomotivde canlanma başlamadan bitti, üretici tatile çıkıyor Otomotiv ihracatı 2 milyar doları aştı DOĞUŞ OTO DEĞERLENDİRME |
|||
Aksaç, yaptığı açıklamada, Türk otomotiv sektörünün, son 10 yıldaki değişimine bakıldığında, sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyümeyi gerçekleştiremediğinin görüleceğini, 1993 ve 2000 yıllarında iç pazarda oluşan uygun koşullarla yıllık satışların 450 binlere ulaştığını, ancak bu trendin devam ettirilemediğini kaydetti. Aksaç, kriz yılı olan 2001de, toplam satış adedinin bir önceki yıla göre yüzde 74 oranında azaldığına işaret ederken, bu sıkıntılı durumu yaratan sorunların uzun geçmişe dayandığının ise gözardı edilmemesi gerektiğini vurguladı. İç pazardaki daralmanın, sektör farkı gözetmeksizin, hatta ithal ya da yerli demeden hemen her alanda gözlendiğini anlatan Aksaç, yılın ilk yarısında toplam satış adetlerinin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 oranında düşmesinin de, tüm piyasalarda meydana gelen talep daralmasının otomotive yansıyan yüzü olduğunu belirtti. SATIŞ DÜŞTÜ, PAZAR PAYI ARTTI Geçen yılın ilk yarısında, toplam pazarın 57 bin 448 adede ulaştığını, bu yılın aynı döneminde ise satışların 32 bin 873 adede gerilediğini kaydeden Aksaç, şunları söyledi: Yılın ilk yarısında toplam pazarda yüzde 43lük düşüş yaşanırken, Volkswagen satışlarının pazar payı arttı. Volkswagen olarak biz ilk yarıda toplam 2 bin 779 adet binek araç sattık. Geçen yılın aynı döneminde ise 4 bin 522 adet araç satmıştık. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında satışlarımız gerilemesine rağmen, toplam pazardan aldığımız pay, yüzde 7.87den 8.45e ulaştı. Aksaç, model bazında satışların, yüzde 20sini Golf, yüzde 22sini Bora, yüzde 22sini Passat ve yaklaşık yüzde 36lık bölümünü de Polonun oluşturduğunu, Mart ayında pazara sunulan dördüncü jenerasyon Polonun yeni olması dolayısıyla satış oranın daha fazla olduğunu belirtti. Polonun, 1,014 adetlik satışla kendi segmentinde üçüncü olduğunu anlatan Aksaç, Passatın ise segmentinde lider konumda olduğunu bildirdi. VERGİ İNDİRİMİ GEREKLİ Aksaç bu arada, Özel Tüketim Vergisinin (ÖTV) tahsilat sırasında vergi kalem sayısını azalttığı için, görece bir rahatlamayı beraberinde getireceğini ve Avrupa mevzuatına uyum konusunda pozitif bir etki yapacağını, ancak ÖTV ile toplam vergi gelirlerinde bir düşüş veya artış hedeflenmediğini söyledi. Bu noktadan hareketle ÖTVnin, sektörün ihtiyacını duyduğu kan değişikliğini ve canlanmayı sağlayacak bir vergi avantajı getirmekten çok uzak olduğuna dikkati çeken Aksaç, Bu çerçevede otomobilden alınan vergi oranlarında ciddi anlamda bir azalmanın yapılması, ilk aşamada sektöre mutlaka hareket kazandıracaktır diye konuştu. Aksaç, ekonominin geçmişe göre daha sağlıklı bir yapıya kavuşmasının, makro ekonomik göstergelerdeki aşırı sapmaları önlediğine işaret ederek, şöyle konuştu: Bu tespitten hareketle, içinde bulunduğumuz ve kısmen olağandışı olarak değerlendirebileceğimiz gelişmelerden ziyade, önümüzde kısa vadede alınacak kararlar (erken seçim kararı ve tarihi, koalisyon hükümeti ile mi seçime girilecek yoksa bir seçim hükümeti mi oluşacak, parlamento Kopenhag kriterlerine paralel ne hızda nasıl kararlar alacak vb.) yılın ikinci yarısındaki talebi etkileyecektir. Ömer Aksaç, geçen yıl kriz nedeniyle yapılamayan ve Türkiyenin en ciddi fuar organizasyonlarından biri olan Autoshowun gerçekleştirilecek olması ve planlanan bazı yeni modellerin pazara sunulmasıyla, satışlarda ciddi bir patlama olmasa da, yılın ilk yarısına paralel bir trendin az da olsa artarak devam etmesini beklediklerini sözlerine ekledi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||