Home page
Haber Menüsü


2003’te 7.8 katrilyon liralık yatırım
Dış kredi kullanımı ödenekleri hariç, 2003 yılı yatırımları için 7.8 katrilyon lira öngörüldü. Zorunluluk bulunmadıkça, lojman, kamp, kreş, misafirhane için yatırım teklifi yapılmayacak. Bir yıldan fazla sürecek projelere geçit yok.
Ankara
AA
18 Temmuz— Ülkenin yaşadığı ekonomik kriz ve kriz sonrasında alınan çok yönlü tedbirlere uygun koşullar çerçevesinde oluşturulan, “2003 Yılı Yatırım Programı Hazırlama Esasları” belli oldu. Söz konusu yıl için, dış kredi kullanımı ödenekleri hariç olmak üzere, yatırımlar için 7.8 katrilyon lira öngörülürken, 2003 yılı için dolar kuru da 1 milyon 877 bin lira olarak dikkate alınacak.

   
 
       
   
MSNBC News 2003'te büyüme hedefi % 5
MSNBC News Kahkonen: 2003'te sorun olmayacak
MSNBC News 2003 hedefleri hazırlanıyor
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Başbakan Bülent Ecevit imzalı, “2003 Yılı Yatırım Programı Hazırlama Esasları”nı içeren genelge, Resmi Gazete’de yayımlandı.
       Buna göre, tasarrufa mutlak düzeyde dikkat edilmesi istenen 2003 yılı yatırım programı esasları uyarınca, zorunlu olmadıkça lojman, kamp, kreş, misafirhane ve yeni araç alımları için yatırım teklifinde bulunulmayacak.
       Genelgede, yaşanan kriz nedeniyle, alınan önlemlerle, kısa vadeli etkilerinin bertaraf edilmeye çalışıldığı, diğer yandan da orta ve uzun vadeli yapısal reform çalışmalarının hızlandırıldığı belirtildi.
       Hükümetin öncelikli amacının yaşanan krizler sonrasında ekonomik dengelerin bir an önce tesis edilerek, sürdürülebilir bir büyüme ortamını temin etmek olduğu vurgulandı. Genelgeye göre, 2003 Yılında Yatırım Programı hazırlama Esasları Çerçevesinde, sözkonusu yılda 8. planda yer alan politikalara uygun bir şekilde kamu kesimi yatırımlarının ağırlıkla ekonomik ve sosyal altyapı alanlarında yoğunlaştırılmasına devam edilecek.
       Kamu yatırımlarında temel amaç, mevcut sınırlı bütçe kaynakları da dikkate alınarak, toplumun ihtiyaç duyduğu acil ve öncelikli hizmetlerin bir an önce sağlanmasına çalışılacak.
       Bu arada Avrupa Birliği (AB) Müktesebatının Üstlenilmesine ilişkin Ulusal Program kapsamında, Türkiye’nin AB’ye uyum amacıyla ortaya koyduğu öncelikler dikkate alanarak, halihazırda başlatılmış bulunan çalışmaların geretirdiği yatırımlar hızlandırılacak.
       Bu çerçevede, 2003 yılı yatırım tekliflerinin hem 8. planda yer alan fiziki hedefler ve sektörel politikalar, hem de AB’ye uyum amacıyla oluşturulmuş Ulusal Program’da yer alan öncelikler ile uyumlu bir şekilde hazırlanması esas alınacak.
       
BİR YILDAN FAZLA SÜRECEK PROJELERE GEÇİT YOK
       Bütün yatırımcı kuruluşlar, Yüksek Planlama Kurulu kararında yer alan yatırım tavalarını dikkate alarak, 2003 yılı yatırım tekliflerini hazırlayacaklar.
       2003 yılında konsolide bütçenin yatırım ödenekleri için, dış kredi kullanımlarının ödenek tavanı içine alınmasından dolayı gelebilecek ilaveler hariç olmak üzere, toplam 7.8 katrilyon lira genel seviye olarak kabul edilecek.
       Kuruluşlar, 2003 yılı yatırım ödenek tekliflerini, YPK kararının ekinde yer alan kuruluş bazındaki teklif tavanları içinde kalmak üzere 2003 yılı fiyatlarıyla hazırlayacaklar.
       Kuruluşlar, 2003 yılı yatırım tekliflerini tavan içinde hazırlarken, eğitim, sağlık ve teknolojik araştırma projeleri ile acil ve çok zorunlu haller dışında gerçekleştirilmesi, bir yıldan fazla sürecek yeni proje teklifinde kesinlikle bulunmayacaklar.
       
LOJMANA, YENİ ARACA “HAYIR”
       2003 yılı yatırım programı için, güvenlik nedeni ve işin yürütülmesi açısından mutlak zorunluluk bulunması hali dışında, yeni lojman, memur evi, kamp, kreş, misafirhane, hizmet binası, lojmanlı hizmet binası ve sosyal tesis yatırım teklif edilemeyecek.
        Büyük projelerin içinde yer alan lojmanlar ve hizmet binaları, o projenin alt bölümü olarak belirtilecek. Lojman yatırım ve kamulaştırma teklifleri, her bir konutun kullanılabilir sahası 100 metrekareyi aşmayacak şekilde hazırlanacak.
       2003 yılında kuruluşlar kaynağı ne olursa olsun, ambulans, itfaiye aracı gibi sağlık, savunma, güvenlik ve iş koşulları açısından özel öneme sahip taşıtlar dışında taşıt alım teklifinde bulanamayacaklar. kuruluşlar , başbakanlığın daha önce, bu konuda yayımladığı genelgede bilirtildiği üzere, taşıt sayılarının personel sayıları ile uyumlu olmalarına riayet edecekler ve bu sınırları aşan ek taşıt talebinde kesinlikle bulunmayacaklar.
       
DIŞ BORÇLANMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
       Kuruluşlar “yeni işler, acil işler, müeahhit nam ve hesabına yapılan işler gibi genel adlarla, yatırım tekliflerinde bulanamayacaklar.
       Halen yatırım programında yer alan, ancak cari harcama niteliğinde olup, sabit sermaye yatırımı tanımına uygumayan projeler 2003 yılı yatırım programından çıkarılacak.
       Kamu projelerinin dış kredi finansmanında, kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili yönetmeliklerde yer alan esas ve usuller geçerli olacak. Kamu yatırım programında, devam eden ve yıl içerisinde kredi anlaşması imzalanarak yürürlüğe girecek dış kredi projelerin kredi kullanımlarında ve dolayısiyle uygulamada yaşanan sorunların azaltılması için, projelerin ihtiyaç duyacağı yıllık ödeneklerin yatırım programına tam olarak konulmasına özen gösterilecek.
       Projelere dış finansman kaynaklarının kullandırılmasında DPT Müsteşaralığı tarafından belirlenecek, sektör ve proje öncelikleri temel oluşturacak, yatırım amaçlı kullandırılabilecek dış finansman imkanının genel büyüklüğü konhusunda ise Hazine Müsteşarlığı’nın görüşü alınacak.
       Yatırım projelerinin gerçekleştirilmesinde Yap-İşlet-Devret ve benzeri modellere ağırlık verilecek.
       
DOLAR KURU: 1.877.000
       2003 Yılı yatırım programında, ekonomik ve sosyal altyapı yatırımlarına öncelik verilmeye devam edilecek. 2003 yılı kamu yatırım tahsislerinde, eğitim, sağlık, teknoloji altyapısı enerji sulama, kentsel altyapı yatırımlarına ve ulaştırma alt sektörleri arasında dengeyi sağlayıcı yatırımlara bölgesel gelişme stratejileri dikkate alınarak öncelik verilecek.
       Kuruluşlar 2003 yılı yatırım tekliflerini 2003 yılı fiyatları ile hazırlayacaklar. 2002 ve 20003 yılı enflasyon hedefleri dikkate alınarak gösterge niteliğinde olmak üzere 2003 yıl kur değeri 1 ABD doları ortalama 1 milyon 877 bin lira olarak dikkate alınacak.
       
GELECEK YILLAR DA GARANTİ ALTINA ALINACAK
       Öte yandan Başbakan Ecevit imzalı genelgede, Kamu kesiminde mali disiplinin sağlanması ve kamu harcamalarında etkinlik ve verimliliğin artırılması yönünde başlatılmış bulunan reform çalışmalarının, benzer krizlerin yaşanmasına engel olacak şekilde, eş zamanlı olarak devam ettirilerek sonuçlandırılmasının önemini koruduğu dile getirildi.
       2002 Yılı Yatırım Programı Hazırlama sürecinde başlatılan rasyonelleştirme çalışmalarına, 2003 Yılı Yatırım Programı Hazırlık süresince de devam edileceği vurgulanan genelgede, şu görüşlere yer verildi:
       “2001 yılında 2002 Yılı Yatırım Programı hazırlıkları kapsamında başlatılmış olan rasyonelleştirme çalışmalarında, esas alınan öncelikler ve ilkeler 2002 Yılı Yatırım Programı Uygulamaları ile 2003 Yılı yatırım Programı Hazırlık çalışmalarında da sürdürülecek. Yapılacak çalışmalarda, öncelikli kamu yatırımlarına ayrılacak kaynakların seviyesi artırılmaya gayret edilirken, proje sayısının azaltılması ve kamu proje stokunun daha az sayıda, yeterli finansmanı sağlanmış öncelikli projelerden oluşması hedeflenecek. Ayrıca, kamu projelerinin hazırlanması, analizi, seçimi, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi ile ilgili alınacak yapısal önlemler ile proje stokunun verimli yapısının gelecekte bozulmaması yönünde bir ortam oluşturulacak.”
       
BÜTÇE REHBERİ HAZIRLANDI: YATIRIM TALEBİ YAPILMAYACAK
       Başbakan Bülent Ecevit’in 2003’e ilişkin Bütçe çağrısının ardından, Maliye Bakanlığı’nın 2003 yılı Bütçe Hazırlama Rehberi de çıktı.
        Maliye Bakanı Sümer Oral imzasıyla, kamu kurum ve kuruluşlarının bütçe hazırlıklarında uyacakları esasları içeren Rehber, bakanlığın internetteki sayfasında yer aldı.
       Rehberde, 2003 yılı bütçesinde uyulması istenilen ilkelere göre, bütçe teklifleri hazırlanırken; işlevini yitirmiş olanlar ile önceliği olmayan hizmet, faaliyet ve yatırımlar için ödenek talebinde bulunulmayacak. Kaynakların sınırlı olduğu dikkate alınarak, faaliyetlerle ilgili harcamalarda verimlilik ve etkinlik esas olacak.
       Geçmiş yıllar harcamalarının analizi yapılacak, başlangıç ve yıl sonu ödenekleri ile harcamalar arasındaki sapmaların nedenleri araştırılacak. Mevcut personelin etkin ve verimli çalışmasını sağlamak üzere, bölgeler ve birimler arasında personel dağılımındaki dengesizliği giderecek tedbirler alınacak. Memur eliyle sürdürülmesi gereken işlerde işçi istihdam edilmeyecek.
       Yurtdışı görevleri, yurtdışı teşkilatları veya Dışişleri Bakanlığının temsilcilikleri vasıtasıyla yürütülecek. Eğitim ve dinlenme tesisleri ile benzeri sosyal tesislerin giderlerini kendi gelirleriyle karşılamaları zorunlu olacak.
       Mevcut bilgisayar donanımları ile hizmetlerin yerine getirilmesi konusunda çaba gösterilecek ve gerçek hizmet ihtiyacı olmadıkça, sadece teknolojiyi takip etmek amacıyla yeni bilgisayar alımı yoluna gidilmeyecek.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları