|
Bakü-Ceyhan Hattı 2005'te tamam Statoil Şahdeniz için mücadele edecek Bakü-Ceyhan'da inşaat eş zamanlı başlayacak Elf, Bakü-Ceyhan'a katılıyor Çakan: Bakü-Ceyhan'a ilgi artacak Bush'tan Bakü-Ceyhan'a destek Bakü-Ceyhan'da 41 firma yeterli bulundu |
|||
Townshend, sabahki oturumda yaptığı sunuma ilişkin basın mensuplarına yaptığı açıklamada, Bakü-Tiflis-Ceyhan Projesinin ayrıntılı mühendislik çalışmalarının tamamlanmak üzere olduğunu belirtti. Projenin maliyetinin 3 milyar doların altında olduğunu bildiren Townshend, Finansmanın yüzde 30u özkaynak, yüzde 70i kredi ile karşılanacak. Kabaca 2 milyar dolarlık bir finansmana ihtiyaç var dedi. Townshend, Azeri Çırak-Güneşli yataklarındaki varilin maliyetinin 3.30 dolara karşılık geldiğini, bunun da Hazar çıkışlı petroller içinde en rekabetçi maliyetlerden biri olduğunu ve bu sayede birkaç ayiçerisinde projeye yeni yatırımcıların çekildiğini kaydetti. Michael Townshend, şunları söyledi: PROJE FİNANSE EDİLEBİLİR NİTELİKTE Proje artık ticari, finanse edilebilir bir proje. Projenin anahtar kreditörleri ile bir süredir görüşmeler yapıyoruz. Bu kreditörler IFC, Avrupa Yatırım ve Kalkınma Bankası, başlıca ihracat kredi ajansları, risk sigortacıları ve ticari bankalar. Bugüne kadarki gelişmeler çok iyi düzeyde. Bu fonları, gelecek yıl başlarında almamamız için bir neden göremiyoruz. Proje kapsamında gelecek birkaç hafta içinde çelik konstrüksiyon ve başlıca pompa istasyonlarının siparişini vereceklerini bildiren Townshend, birkaç ay sonra da boru döşenmesine ilişkin son değerlendirmeleri tamamlayarak, bununla ilgili başlıca anlaşmaları, Türkiye-Azerbaycan ve Gürcistanda yapacaklarını belirtti. 10 BİN KİŞİ EĞİTİLECEK Kazak petrolü lazım olacak mı? sorusu üzerine Townshend, Bakü-Tiflis-Ceyhan Projesinin tamamıyla ekonomik ve yalnızca Güneşli-Çırak petrolü üzerine kurulu olduğunu ifade ederken, Eğer ENI ve TOTAL-FINA-ELF firmaları daha sonra Kaşagan petrolünü eklerse, boru hattını daha da ekonomik hale getirir. Ama bunun projenin daha ileriye gidip gitmeyeceği konusunda bir etkisi olmayacaktır dedi. Michael Townshend, projenin inşaat takvimine ilişkin şu bilgileri verdi: Bu yılın son çeyreğinde başlıca boru hattı müteahhitlerini sahaya kaydıracağız. Çok sayıda personel yerleştirilecek ve eğitilecek. Yaklaşık 10 bin kişi. Bu yıl sonunda borular taşınmaya başlanacak. Bu arada yolları ve demiryollarını inşa etmeye başlayacağız. Gelecek yıl mart ayı gibi fiziki inşaatı başlatmış olacağız, Bu 2004 ortasına kadar sürecek. Ondan sonra hattın test edilmesi sürecini başlatacağız ve hattı petrol ile dolduracağız. Sadece hattı doldurmak için 10 milyon varil petrol gerekecek. Tam işletmeye 2005 başlarında hazır olacak. YENİ ORTAKLAR ZOR Bir gazetecinin, Yeni ortaklar bekleniyor mu? sorusuna Townshend, projenin yüzde 100 ortaklık yapısının tamamlanmış durumda olduğunu bildirerek, Bu aşamada, yeni ortakları almak gerçekten çok zor. Olanaksız değil ama çok zor diye konuştu. Michael Townshend, başka bir soru üzerine de projede risk görmediklerini, sadece çok zor bir coğrafyada olduğu için teknik sorunlar çıkabileceğini kaydetti. Bakü-Tiflis-Ceyhan boru hattına paralel Şahdeniz Doğalgaz Boru Hattına ilişkin bir soru üzerine Townshend, Bununla ilgili bu yılki beklentilerimiz şirket onaylarıdır. Hattın inşası Bakü-Tiflis-Ceyhan ile aynı zamanda sürecek dedi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||