| | | CNBC-enin sorularını yanıtlayan KAMCO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kyoon Yong Shin, BDDKnın da Türkiye şartlarına uyarlamak amacıyla bu modelle ilgili bilgi almak istediğini söyledi.
Kyoon Yong Shin, Biz Güney Korede bu modeli kullanarak birçok sorunlu kredinin tahsilatını gerçekleştirdik. Sistemde alacaklı hem borçlu hem de biz kazanıyoruz. Türkiye, bu modelin aynısını kullanacak diye bir şey yok. BDDK, sistemi Türkiyenin şartlarına göre uyarlayacak diye konuştu.
BANKALARIN PAYI YÜZDE 28.6
KAMCOnun özellikleri şöyle:
KAMCO, Uzakdoğu krizi sırasında büyük darbe yiyen Güney Kore ekonomisine nefes aldırmak amacıyla hükümet tarafından kuruldu.
Şirketin yüzde 42.8i hükümete, yüzde 28.6sı ise yine hükümet tarafından kurulan Depozito Sigorta Fonuna ait. Koreli bankalar da KAMCOnun yüzde 28. 6sına sahip.
KAMCO, 1997 yılında finans sektörünün 79.6 milyar dolarlık sorunlu kredisini, 30.6 milyar dolara satın aldı. Sorunlu kredilerini KAMCOya devretmeyi kabul eden finansal kuruluşlara devlet kağıdı verildi.
Önce sorunlu kredilerin analizi gerçekleştirildi ve krediler, tahsilatı mümkün alacaklar, mahkeme aşamasındaki şirket alacakları ve üzerinde uzlaşılabilir özel şirket alacakları olmak üzere üç aşamada ele alındı.
Tahsilatlar sırasında hızlı, zararı minimize edecek ve değer artırıcı çözümlerin üretilmesine özen gösterildi. Bu kapsamda, kredilerin rehabilitasyonu, vade yapılandırması, borçlu şirket ile ödeme planına yönelik anlaşmaya gidilmesi ve borçlu şirketlerle ortaklık kurulması gibi dört ana strateji oluşturuldu.
Yeniden yapılandırma çalışmaları sırasında öncelikle borçların vadelerinin uzatılmasına çalışıldı. Sonuç alınamazsa sorunlu krediye sahip şirketin yönetimine ortak olunarak çalışma sermayesi sağlandı.
Ayrıca hükümet, kredilerin yeniden yapılandırılması sırasında yaşanabilecek sorunların önlenmesi için hukuki altyapıyı hazırladı.
KAMCO, bu modelle kredilerin 41.9 milyar dolarının tahsilatını gerçekleştirdi. Şirket, böylece 11.3 milyar dolar kara geçmiş oldu.
KAMCO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kyoon Lynn, kendilerinin bu strateji ile başarılı olduklarını, BDDKnın da Türkiye şartlarına uyarlamak amacıyla bu modelle ilgili bilgi almak istediğini söyledi.
| |