Home page
Haber Menüsü


Oral
Maliye Bakanı Sümer Oral
Oral: Memura %10 zam geliyor
Maliye Bakanı Sümer Oral, 2002 enflasyon hedefinin TÜFE’de yüzde 35, TEFE’de yüzde 31 olduğunu açıkladı. Oral, büyüme hedefini yüzde 4, GSMH’nin ise 280.6 katrilyon lira olacağını öngördü. Oral, ilk 6 ayda memur maaşına %10 zam yapılacağını da söyledi.
Ankara
AA
    18 Ekim—  Maliye Bakanı Sümer Oral, 2002’de tüketici fiyatları endeksinin (TÜFE) yüzde 35, toptan eşya fiyatları endeksinin de (TEFE) yüzde 31 olarak hedeflendiğini söyledi. Oral, 2002 bütçesinin ayrıntılarını açıkladığı basın toplantısında, memura ilk 6 ayda yüzde 10 maaş artışı öngörüldüğünü de kaydetti. Oral, bütçenin şartlarının kolay olmadığını da vurgulayarak, “Bu şartlar karşısında ezilecek değiliz. El birliğiyle toparlanıp yolumuza gideceğiz” dedi. Oral, vergi iadesi uygulamasının da korunacağını kaydetti.  

   
 
       
   
MSNBC News Bütçede çiftçiye destek azaldı
MSNBC News 2002 Bütçesi Meclis'e sunuldu
MSNBC News 2002'de bütçe açığı 27 katrilyon olacak
MSNBC News Bütçede performans yönetimine geçiliyor
MSNBC News Ankara'nın yılsonu kur tahmini 1 milyon 592 bin
MSNBC News Oral: 9 aylık faizdışı fazla 11 katrilyon
MSNBC News Bütçede gelir hedefleri gerçekçi
MSNBC News Kamuda harcama reformuna doğru...
MSNBC News Memura 10 puanlık zam geliyor
MSNBC News 2002'de memura enflasyon + 2 puan
MSNBC News YPK hedefleri konuştu: Büyüme %4, enflasyon %35
MSNBC News 2002'de 3 milyar dolar dış borçlanma hedefleniyor
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Oral, GSMH deflatörünün yüzde 46 olmasının öngörüldüğü 2002 yılında, büyümenin ise yüzde 4 düzeyinde beklendiğini vurguladı.
       Oral’ın verdiği bilgiye göre, gelecek yıl GSMH’nin 280.6 katrilyon lira olması planlanırken, toplam bütçe büyüklüğü 98.1 katrilyon lira olarak belirlendi. Bütçede gelir hedefi ise 71.1 katrilyon lira. Bütçenin 27 katrilyon lira açık vereceği 2002 yılında, faiz dışı fazla hedefi ise 15.8 katrilyon lira olarak belirlendi.
        Temel Ekonomik
Temel Ekonomik 2002
Büyüklükler HEDEFİ
GSMH artışı (büyüme hızı) % 4
GSMH(cari fiyatlarla, trilyon TL) 280,551
GSMH deflatörü % 46.0
TEFE yıl sonu % 31.0
TÜFE yıl sonu % 35.0
İhracat(milyar dolar) 32.0
İthalat(milyar dolar) 45.5
İhracat-ithalat(milyar dolar) -13.5

       
ŞARTLAR ALTINDA EZİLMEYECEĞİZ
       Maliye Bakanı Oral, bütçenin şartlarının kolay olmadığını vurgularken, “Bu şartlar karşısında ezilecek değiliz. El birliğiyle toparlanıp yolumuza gideceğiz” dedi. Oral, basın toplantısı sonrası gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bir gazetecinin, 2002 yılı bütçesinde “büyümeye, kura yönelik önemli bir ifade bulamadığını” söylemesi üzerine Bakan Oral, şöyle konuştu:
“Bütçenin yüzde 45’e yakınını faize verirsen, vergi gelirlerine yakın bir bölümünü faiz ödemelerine verirsen, bu sağlıklı bir kamu maliyesi değildir.”
SÜMER ORAL
Maliye Bakanı
       “2002 yıl bütçesinin, Türkiye’nin bütün meseleleri çözecek ve beklentilerini karşılayacak bir bütçe olması mümkün değil. Ama imkanlar dahilinde imkanları ve ihtiyaçları formüle etmek önemlidir. Geçen yıl bu dönemde, bütçe açığının büyük olacağı, vergi gelirlerinde sapma olacağı ve harcama limitlerinin içinde kalınmayacağı söyleniyordu. Ama bu olmadı. Bütçeyi uygulamak çok önemli. Bütçenin yüzde 45’e yakınını faize verirsen, vergi gelirlerine yakın bir bölümünü faiz ödemelerine verirsen, bu sağlıklı bir kamu maliyesi değildir.”
       
2002 BÜTÇESİ ORTAM SAĞLAYACAK
       Nitekim 2001 bütçesi yapılırken, bir önceki bütçede yüzde 80 olan faiz giderinin yüzde 52’ye çekildiğini, 2001 yılı bütçesinin faiz üreten değil faizde indirime giden bir bütçe olduğuna işaret eden Bakan Oral, şöyle devam etti:
       “Ama 2001 yılında yaşanan ekonomik konjoktür, faizleri arttırdı. Enflasyonda kurun etkisiyle yukarıya çıkmaya başladı. Onu tekrar normale döndürmeye çalışıyoruz. 2002 yılı bütçesi, ilerdeki bütçeleri daha rahat yapabilmek ve ekonomik canlanmaya ortam sağlayacaktır. Bütçe açığı azaltılıyor, faize ödenen parayı da 5-6 puan düşürdük.”
       Oral, devletin içerden ve dışardan kaynak sağlama imkanı bulunduğunu, bunun dışında imkan bulmanın mümkün olmadığını da söyledi. Bakan Oral, “2002 bütçesinin içimizden geçen, ideal bir bütçe olmadığı kuşkusuz. Zor bir bütçe, zor şartlarda hazırlandı. Ama bu bütçenin önemini arttırır” dedi.
        2001 toplam ödenek
  2001 toplam ödenek(Trilyon) 2002 teklif
GİDERLER 79.000 98.071
Faiz hariç giderler 37.732 55.276
Personel 14.630 21.891
D. Cari 5.300 7.792
Yatırım 3.750 5.736
Transferler 55.320 62.652
Faiz 41.268 42.795
Sosyal Güvenlik 5.112 7.930
Diğer trans. 8.940 11.927
GELİRLER 49.060 71.118
Vergi gelirleri 37.710 57.911
Vergi dışı normal gelirler 6.778 6.907
Bütçe açığı -29.940 -26.9
Faiz dışı fazla 11.328 15.842

       
DEVLET KÜÇÜLTÜLMELİ
       Oral bu arada, bir gazetecinin, devlette küçülmeye çalışıldığı ortamda, Arsa Ofisi, Emlak Genel Müdürlüğü’nün yanı sıra Konut Müsteşarlığı’nın da kurulduğunu hatırlatması üzerine, şunları söyledi:
       “Üzerinde durulan husus, devlet çarkı dönerken daha az masraf olsun, rasyonellik devreye girsin. Devlet daha etkili ve küçük olsun. Bunu bir program içinde gerçekleştirmek gerekir. Yoksa şuradan şunu buradan bu dersen, o çok sağlıklı olmaz. Hem çark daha sağlıklı işlesin hem de daha az masraf olsun. Bugünkü mevcut yapımızda hizmet çakışması, aynı işi gören birden fazla kuruluş olabilir. Belki tekrar gözden geçirilebilir. Bunların bazıları devreden çıkarılabilir, zaten bunun yapılması gerekir.”
       Bunların hepsinin gözden geçirilmesi gerekebileceğine işaret eden Bakan Oral, devletin uzun zamandır bu konularda çalışma yaptığı ve raporlar düzenlendiğini anlatırken, “ama bu defa 2001’de devlet, küresel dünyada Türkiye bu şartlara uyacak. Her kuruşu yerli yerine harcayacaktır. Devlet, tepeden tırnağa kadar rasyonelliğe geçecek, her kuruş çok dikkatli harcanacak.”
       
ELİMİZ PROGRAMIN NABZINDA OLMALI
       Maliye Bakanı Oral, Türkiye’nin ekonomik programa önem vermesi gerektiğini belirterek, “bir elimizin ekonominin nabzında, diğer elimizin programın nabzında olmazı lazım” dedi. Oral, gazetecilerin sorularını yanıtlarken, reel ekonomiyi canlandırmak için çeşitli tedbirler aldıklarını, ancak reel sektörle ilgili birtakım iyileştirmeler yaparken, programı da ihmal edemeyeceklerini söyledi.
       Bugün Türkiye’nin en önemli ihtiyacının, kredibilitesi olduğunu kaydeden Oral, “O zedelendiği zaman, şartlar daha ağırlaşır (programa o kadar önem verilmesin, tutması şart değil) dediğimiz zaman, çok şey kaybediriz”diye konuuştu. Garantili borçların bütçeye konulmadığına dikkati çeken Maliye Bakanı, bu konunun zaten borç idaresinde yürüdüğünü, bu nedenle, bütçeye konulması gerektiği halde, konulmayan bir şeyin söz konusu olmadığını ifade etti.
       İhale Yasa Tasarısı’na ilişkin çalışmaların bittiğini ve bu ay TBMM’ye sunulacağını anlatan Oral, saydamlık, şeffaflık ve dürüstlüğü temel ilkeler olarak sıraladı. Oral, yüde 4’lük büyüme hızına ilişkin bir soruyu yanıtlarken de, söz konusu rakamın hayali olmadığını, çeşitli göstergelere göre belirlendiğini söyledi.
       Dünyada yaşanan ekonomik küçülmenin, Türkiye’yi de olumsuz etkilediğine işaret eden Oral, ilk olarak yüzde 5 tespit edilen büyüme oranının, konjonktür dikkate alınarak, yüzde 4’e çekildiğini anlattı.
       Türkiye’nin yeniden büyümeyi yakalaması gerektiğini, ancak bunun istikrarlı olması zorunluluğu bulunduğunu kaydeden Oral, bu şartlarda yüzde 4’ün de yakalanacağını bildirdi.
       
İÇİMİZE SİNMEDİ
“Vergi gelirlerinin faize gitmesi, kimsenin içine sinmez. Keşke, şartlar daha müsait olsaydı...Ama vergi gelirlerini de artırmak için önlem almamız lazım.”
SÜMER ORAL
Maliye Bakanı
       Oral, “işyerleri tek tek kapanırken, vergi gelirlerinde yüzde 50 artışın nasıl sağlanacağı” sorusu üzerine de, şöyle konuştu:
       “Bunun, gönlümüzün arzu ettiği bir bütçe olmadığı, her zaman söylenebilir kaynağın sınırlı olduğu sürece, istenen bir bütçenin olmaması doğaldır. Yatırımlar bütçenin yüzde 6’sı, GSMH’nin de yüzde 2’si.. Biz bunun, yüzde 3’ün üzerinde olmasını istedik ama kaynaklar ortada. Bunu ayıramadığımız için içimize sinmedi. Vergi gelirlerinin faize gitmesi, kimsenin içine sinmez. Keşke, şartlar daha müsait olsaydı...Ama vergi gelirlerini de artırmak için önlem almamız lazım.”
       Oral, yeni yılda ilave vergi getirilip, getirilmeyeceği sorusunu yanıtlarken de, “Vergi gelirlerine ilave yükler getirecek düzenlemeler de düşünmüyoruz. Daha fazla vergi ödeme imkanı olduğuna inanmıyorum”dedi. Oral, gelir tahminlerinde son derece samimi hareket ettiklerini ve iyimser bir tablo içine girmediklerini vurguladı.
       
VERGİ İADELERİ SÜRECEK
       Maliye Bakanı, bir başka soru üzerine, hem emekli hem de ücretlilerin, yeni yılda vergi iadelerinin aynen devam edeceğini ifade etti. Oral, bütçedeki gider hedefflerinin nasıl tutturulacağına ilişkin de görüşlerini açıklarken, bu rakamlara ulaşılması için birtakım ilave tedbirlere ihtiyaç bulunduğunun kesin olduğunu söyledi. Bu konuda, birden fazla seçeneğin tartışıldığını kaydeden Oral, hükümetin 4-5 gün içinde karara varacağını söyledi.
       Maliye Bakanı Oral, reel sektöre yönelik iyileştirmeler hakkında bilgi verirken de, şirket birleşmelerine yönelik teşvikler getirdiklerini, ek taşıt alım vergisini yüzde 6’ya indirdiklerini gayrimenkullerin satışına ilişkin kurumlar vergisinin de ilgili maddesinin, stopaj oranlarını yüzde 15’den 10’a çeken düzenlemenin de, Bakanlar Kurulu’nun önünde olduğunu belirtti.
       Oral, turizm gelirlerinin ekonomideki önemine dikkat çekerken, bu yıl Türkiye’nin tanıtımı için 60 milyon dolar ödenek ayrıldığını, yeni yılda bu rakamın 634 milyon dolara çıkacağını açıkladı.
       
ÖDENEKLERİN DAĞILIMI
       Bakan Oral, 2002 yılı bütçe ödeneklerinin dağılımı konusunda da açıklamalarda bulundu. Verilen bilgiye göre, 98.1 katrilyon lira büyüklüğe sahip 2002 yılı bütçesi içinde personele 21.9 katrilyon lira, diğer carilere 7.8 katrilyon lira, yatırımlara 5.7 katrilyon lira, transferlere de 62.7 katrilyon lira ayrıldı.
       Transfer ödeneklerinin 42.8 katrilyon liralık bölününü faizler oluştururken, sosyal güvenlik kuruluşlarına 7.9 katrilyon lira, tarımsal desteklemeye 2.1 katrilyon lira, emeklilere vergi iadesi olarak da 400 trilyon lira ödenek konuldu.
       Bütçedeki 71.1 katrilyon liralık gelirin de 57.9 katrilyon lirasının vergilerden, 13.2 katrilyon lirasının da diğer kalemlerden sağlanacağı belirtildi.
       Maliye Bakanı, bu rakamlar çerçevesinde 2002 yılı bütçesinin GSMH içindeki payının 7.2 puan azaldığını, bunun 6.7 puanının faizlerden kaynaklandığını bildirdi. Personel, diğer cari ve yatırım kalemlerinin GSMH içindeki payı aynı kalırken, harcama kalemlerinin bütçe içindeki payları da şöyle sıralandı:
* Faiz ödemeleri: Yüzde 44
* Personel ödemeleri: Yüzde 22
* Transfer ödemeleri: Yüzde 20
* Cari harcamalar: Yüzde 8
* Yatırım harcamaları: Yüzde 6
       
BÜTÇE TEKRAR BÜYÜMEYİ YARATACAK
       Maliye Bakanı Oral, zor bir dönemde hazırlanan 2002 yılı bütçesinin, ekonomide tekrar büyümeyi yaratacağını ve tam bir disiplinle uygulanacağını da söyledi. Oral, bütçelerin sadece rakamların sıralandığı, sayılardan ibaret bir belge olmadığını, o rakamların içinde geleceğin canlılığı ve şeklinin de bulunduğunu vurguladı.
       Bütçenin topluma ve vatandaşa ne verdiğinin önemli olduğunu kaydeden Maliye Bakanı, “2002 bütçesinin özü, ekonomide tekrar büyümeyi yaratacak olmasıdır. Enflasyon düşüş trendine girecektir” dedi.
       Oral konuşmasında, bütçenin zor bir dönemde hazırlandığını, bu durumun bütçenin önemini olağanüstü artırdığını da anlattı. Bütçenin, hükümetin vatandaşa ve piyasalara taahhüt ettiği ekonomi politikasının temel uygulama aracı olacağına dikkat çeken Oral, toplumun bütün kesimlerini ilgilendiren bütçenin vatandaşın da beklentilerine cevap vermek zorunda olduğunu kaydetti. Bu cevabın inandırıcı ve samimi olması gereğine işaret eden Maliye Bakanı, hazırlanma ve uygulanma ortamında, yurt içi ve dışındaki beklenmedik olaylardan etkilenen 2002 bütçesinin kararlılıkla uygulanacağını söyledi.
       Bütçe hazırlık döneminde, mali politika tercihlerinin iki unsuru ön plana çıkardığını kaydeden Oral, sözlerini şöyle sürdürdü:
       “Bunlar borcu döndürmek, ekonomiyi canlandırmak. Ancak bu konu, kamuoyunda bir bakıma iki yönden yanlış tartışıldı. Bu iki amaç, birbirinin alternatifi değildir. Sadece biri seçilirse, ikisi de gerçekleşmez. Yine bu iki amaç yan hedeflerdir. Bütçenin esas hedefi, kamu görevlerini en küçük aksamaya meydan vermeden sürdürmektir. Değişemez öncelik budur. Hükümet bu bilinç içindedir.”
       
3 TEMEL FAALİYET ALANI
       Maliye Bakanı, basın toplantısında daha sonra 2002 yılında gerçekleştirecekleri çalışmalar hakkında açıklamalarda bulundu. Yeni yılda 3 temel faaliyet alanları olacağını vurgulayan Oral, bunları “bütçe, yapısal reformlar ve idari reform” olarak sıraladı. Bütçenin güçlü ve bugünün şartlarında en temel politika aracı olduğunu kaydeden Oral, ama tek başına da bütün problemlerin halli için yeterli olamayacağını savundu.
       Birinci ve ikinci ekonomik programların temelini oluşturan yapısal reformların da titizlikle şekillendirilecek ve kararlılıkla uygulanacağını belirten Oral, idari reformlar konusunda da şunları söyledi:
       “Hesap veribilirlik ve saydamlık ilkeleri, iyi yönetişimin yükselticisi olacaktır. Toplam kaliteye yönelen, performansa dayalı yönetim ve denetim süreçleri geliştirilecektir. Yeni bütçe kod yapısı ve tahakkuk muhasebesi buna hizmet edecektir. Sonuçlar Say 2000i otamasyon sistemi üzerinde izlenecektir. Hükmeden değil, hizmet veren, vatandaşın gönülsüz itaatini değil, memnuniyetini ve gönülden katılımını gözeten bir kamu kültürü yaratılmaya çalışılacaktır. İdari reform çalışmaları AB’ye uyum, Dünya Bankası projeleri, OECD ile işbirliği çerçevelerinde uyumlu bir bütünlük içinde yürütülecektir.”
       
GELİR DESTEĞİNE 1.4 KATRİLYON
       Oral, 2002 yılı bütçesinde doğrudan gelir desteği için 1.4 katrilyon lira kaynak ayrıldığını da kaydetti. Oral, sübvansiyon niteliğindeki ödemelerle de, tarıma destek sağlanmaya çalışılacağını söyledi. Oral bu çerçevede, bütçeye şeker için 210 trilyon lira, tütün ve pamuk için 200’şer trilyon lira, hayvancılık için 75 trilyon lira, çay için de 40 trilyon lira ödenek konduğunu kaydetti.
       
YÜZDE 10 MAAŞ ARTIŞI
       Maliye Bakanı Oral, 2002 yılı Ocak ayı başından geçerli olmak üzere, memur maaşlarında ilk altı ayda ortalama yüzde 10 artış yapılmasının öngörüldüğünü açıkladı.
       Oral, memur maaş zamlarına yapılacak zammın gerek toplumun çok büyük bir kesimini ilgilendirmesi gerekse geleceğe yönelik enflasyon beklentilerinin oluşumuna katkısı nedeniyle büyük önem taşıdığını vurguladı.
       Bu nedenle uygulanacak zam oranının belirlenmesinde, bütçe imkanlarının yanı sıra 2002 yılı enflasyon hedeflerinin de gözönünde bulundurulduğunu kaydeden Bakan Oral, şöyle devam etti:
       “Ocak ayı başından geçerli olmak üzere 2002 yılının ilk 6 aylık dönemi için memur maaşlarında ortalama yüzde 10 oranında artış yapılması öngörülmüştür. Ancak 2001 yılında olduğu gibi bütçe kanununa konulan bir maddeyle memurlarımıza, fiyat artışlarına endeksli bir sistem içinde 2002 senesinde de enflasyonun üstünde bir maaş artışının sağlanması ilkesi benimsenmiştir.”
       
MEMUR MAAŞLARI NE OLACAK?
       Oral’ın açıkladığı verilere göre, halen çalışanların maaşları ile yılbaşından sonra alacakları maaş tutarları şöyle:


       
       Mevcut memur emekli maaşları ile yılbaşındaki artış sonrası oluşacak rakamlar da şöyle:


       
       
KATSAYILAR NASIL DEĞİŞTİ?
       Oral’ın verdiği bilgiye göre, memur emeklileri ve sözleşmelileri de doğrudan ilgilendiren yüzde 10 zam çerçevesinde, halen 24 bin 920 olan aylık katsayı Ocak ayında 27 bin 420’ye yükselecek.
       Taban aylık katsayısı 162 bin 150’den 179 bine, yan ödeme katsıyısı da 7 bin 920’den 8 bin 720’ye çıkacak. Yeni düzenlemeyle, Ekim zammı ile maaşı 223 milyon 200 bin liraya ulaşan en düşük memur maaşı yılbaşında 245 milyon 680 bin liraya, 1 milyar 363 milyon 870 bin lira olan genel müdür maaşı da 1 milyar 500 milyon 780 bin liraya yükselecek.
       
KİTLER’DEKİ SÖZLEŞMELİLER
       Öte yandan KİT’lerde sözleşmeli olarak çalışan personelin halen 1 milyar 91 milyon 350 bin lira olan ücret tavanı, yeni yılda 1 milyar 200 milyon 485 bin lira, 657 sayılı kanun kapsamında çalışan sözleşmeli personelin 1 milyar 5 milyon 735 bin lira olan ücret tavanı da, 1 Ocak’tan itibaren 1 milyar 106 milyon 309 bin lira olarak uygulanacak. Halen 884 milyon 830 bin lira olan kıdem tazminatı tavanı ise yeni yılda 984 bin 180 bin liraya çıkacak.
       
İŞSİZLİK SİGORTASI PRİMLERİNDE İNDİRİM
       Bu arada, hükümet, 2002 yılı Bütçe Kanun Tasarısında işsizlik sigortası prim oranlarında birer puanlık indirime gitti.
       Tasarının son maddesinde yeralan düzenlemede 2002 yılında uygulanmak üzere yeni prim oranları belirlendi. Buna göre, işsizlik sigortasının gerektirdiği ödemeleri, hizmet ve yönetim giderlerini karşılamak üzere, ilgili Kanun kapsamına giren tüm sigortalılar, işverenler ve devlet işsizlik sigortası primi ödeyecek.
       Prim tutarı, SSK‘nın prime esas aylık brüt kazançlarından sigortalı için yüzde 1, işveren için yüzde 2, devlet için de yüzde 1 olarak uygulanacak. İşsizlik sigortası primi olarak halen sigortalılardan yüzde 2, işverenlerden yüzde 3, devletten de yüzde 2 pay alınıyor.
       
ÖDENEKLERDE EN BÜYÜK PAY HAZİNE’YE
       TBMM’ye sunulan 2002 yılı bütçe yasa tasarısına göre, genel bütçeye dahil kurumlar içinde en büyük ödeneği 51.7 katrilyon lira Hazine Müsteşarlığı alırken, bu kurumu 18.7 katrilyon lira ile Maliye Bakanlığı izledi.
        2002 Bütçe Ödenekleri
2002 Bütçe Ödenekleri
  2002 bütçe  teklifi
Daireler Milyon TL
TBMM 155.187.000
Cumhurbaşkanlığı 18.850.000
Sayıştay 40.452.800
Anayasa Mahkemesi 2.679.500
Başbakanlık 654.594.790
DPT 28.463.000
Hazine Müsteşarlığı 51.662.937.000
Dış Ticaret Müsteşarlığı 47.999.000
Danıştay 12.090.500
Yargıtay 16.477.400
DİE 33.827.900
Diyanet İşleri Başkanlığı 553.364.200
Tapu ve Kadastro Gen. Müd. 118.132.000
Devlet Meteoroloji İşleri Gen.Md. 48.970.000
Adalet Bakanlığı 808.141.000
Milli Savunma Bakanlığı 8.234.969.000
İçişleri Bakanlığı 398.330.000
Emniyet Genel Müdürlüğü 2.430.615.000
Jandarma Genel Müdürlüğü 1.455.965.000
Sahil Güvenlik Komutanlığı 91.701.000
Dışişleri Bakanlığı 435.358.000
Maliye Bakanlığı 18.712.685.719
Milli Eğitim Bakanlığı 7.460.991.000
Bayındırlık ve İskan Bakanlığı 272.230.000
Sağlık Bakanlığı 2.345.447.691
Ulaştırma Bakanlığı 154.283.000
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı 530.282.000
Orman Bakanlığı 159.893.000
Çalışma veSosyal Güvenlik Bak. 57.792.000
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 116.923.000
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bak. 89.010.000
Kültür Bakanlığı 278.000.000
Turizm Bakanlığı 165.778.000
Çevre Bakanlığı 32.619.000
Denizcilik Müsteşarlığı 32.876.000
Gümrük Müsteşarlığı 113.085.000
Genel Bütçe toplamı 97.771.000.000

 


       Katma bütçeli idarelerin 2002 yılı bütçe ödenekleri, toplam 8 katrilyon 64.7 trilyon lira olarak öngörüldü.
        2002 Bütçe Ödenekleri
2002 Bütçe Ödenekleri
  BÜTÇE TEKLİFİ
İDARELER (MİLYON TL)
Tarım Reformu Genel Müdürlüğü 11.187.000
Vakıflar Genel Müdürlüğü 37.080.000
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü 86.736.000
Karayolları Genel Müdürlüğü 1.733.273.200
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü 2.081.671.000
Hudut ve Sahiller Sağlık G.M 4.645.000
Orman Genel Müdürlüğü 198.620.000
Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü 1.291.493.700
Petrol İşleri Genel Müdürlüğü 2.398.010
Sosyal Hiz. ve Ç.E.K. Genel Müdürlüğü 121.619.000
Yüksek Öğretim Kurulu 7.842.300
Ankara Üniversitesi 139.146.000
Ortadoğu Teknik Üniversitesi 76.834.000
Hacettepe Üniversitesi 129.237.350
Gazi Üniversitesi 114.601.100
İstanbul Üniversitesi 167.890.850
İstanbul Teknik Üniversitesi 72.938.000
Boğaziçi Üniversitesi 37.051.000
Marmara Üniversitesi 71.293.000
Yıldız Teknik Üniversitesi 33.427.400
Mimar Sinan Üniversitesi 20.746.000
Ege Üniversitesi 93.402.000
Dokuz Eylül Üniversitesi 81.128.100
Trakya Üniversitesi 42.137.000
Uludağ Üniversitesi 59.591.000
Anadolu Üniversitesi 48.623.000
Selçuk Üniversitesi 64.470.000
Akdeniz Üniversitesi 43.661.400
Erciyes Üniversitesi 46.899.000
Cumhuriyet Üniversitesi 38.531.000
Çukurova Üniversitesi 73.305.500
Ondokuz Mayıs Üniversitesi 47.617.400
Karadeniz Teknik Üniversitesi 53.688.000
Atatürk Ü. 84.617.000
İnönü Ü. 39.843.000
Fırat Ü. 48.200.400
Dicle Ü. 50.851.000
Yüzüncü Yıl Ü. 44.359.400
Gaziantep Ü. 30.924.000
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü 20.253.000
Gebze Yüksek Teknoloji E. 14.201.800
Harran Ü. 30.624.000
Süleyman Demirel Ü. 40.271.000
Adnan Menderes Ü. 27.499.000
Zonguldak Karaelmas Ü. 26.445.000
Mersin Ü. 32.927.200
Pamukkale ü. 31.142.000
Balıkesir Ü. 19.197.000
Kocaeli Ü. 44.291.000
Sakarya Ü. 24.201.000
Celal Bayar Ü. 29.295.000
Abant İzzet Baysal Ü. 30.732.000
Mustafa Kemal Ü. 20.773.000
Afyon Kocatepe Ü. 24.852.000
Kafkas Ü. 15.437.000
Çanakkale 18 Mart Ü. 18.593.000
Niğde Ü. 21.821.000
Dumlupınar Ü. 18.639.000
Gaziosmanpaşa Ü. 21.160.500
Muğla Ü. 19.934.000
K.Maraş Sütçü İmam Ü. 27.179.000
Kırıkkale Ü. 23.849.000
Osmangazi Ü. 39.321.000
Galatasaray Ü. 10.475.000
KATMA BÜTÇE TOPLAMI 8.064.690.610
 
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları