| | | Toplantıda ele alınan değişik senaryolar arasında, en güçlü olasılık olarak, İsviçre’nin bölgesel havayolu Crossair’in, Swissair filosundan 26 kısa ve 26 uzun mesafe uçağını devralması ve 28 Ekim’de ismi resmen sona erecek Swissair uçuşlarının devamlılığının sağlanması öngörülüyor.
Ancak, uzun mesafe uçuş lisanslarının bir havayolundan diğerine geçişinin önünde yasal engeller bulunduğundan, Crossair ilk etapta sadece Avrupa uçuşları yapabilecek.
KITALARARASI UÇUŞLAR İÇİN FORMÜL ARAYIŞI
Crossair’in Mart 2002’den önce uzun mesafe uçuşlarına başlayamayacak olması nedeniyle Swissair’in kıtalararası uçuşlarının devamlılığı için formül arayışı devam ediyor. 17 Ekim Çarşamba günü Bakanlar Kurulu toplanarak, kış boyunca Swissair’in kıtalararası uçuşlarının devamı için talep edilen kredilerin kamudan aktarılması konusunu görüşecek.
Hazırladığı raporu Çarşamba günkü Bakanlar Kurulu toplantısında görüşülecek olan Geçici İşbirliği Komitesi ise ulusal havayolu şirketinin Crossair’e devredilmesi konusundaki nihai kararını henüz vermezken; Crossair yönetimi, Swissair uçuşlarının üstlenilebilmesi için 2.4 milyar dolara gereksinim duyulduğunu, bankalardan verilecek desteğe göre karar verecek olan Yönetim Kurulu’nun bu planı kabul etmesi halinde bile, uzun mesafe uçuşlarına Mart 2002 sonuna kadar başlamanın mümkün olamayacağını bildirdi.
27 BİN SWISSAIR ÇALIŞANININ İŞİ TEHLİKEDE
Uzun süredir ekonomik kriz içinde olan Swissair’in, 11 Eylül’de ABD’ye yapılan saldırının ardından iflas etmesi, 27 bin Swissair çalışanının işini tehlikeye attı.
Crossair’in yeni ulusal havayolu olarak, Swissair’in uçaklarını devralması halinde ise işini kaybedenlerin sayısının 4 bin 100’ü İsviçre’de olmak üzere toplam 9 bin 400’e indirilmesi planlanıyor. | |