Home page
Haber Menüsü



Yarışçı’yı yaratanlar
F1 yarışçıları Mika Hakkinen, Jacques Villeneuve, Mika Salo, David Coulthard ve Jean Alesi filmin çekimlerine yardımcı olan ünlü isimlerden...
NTV-MSNBC
    24 Ağustos—  “Driven-Yarışçı” Indy/CART yarışlarında geçen aşk ve iktidar öyküsünü anlatıyor. Sekiz aydan uzun sürede, beş ülkede, dokuz yarışta çekilen ‘Driven’, gerçek yarış sahneleri ile şimdiye kadar çekilmiş en hızlı yarış ve araba kovalamaca sahnelerine sahip film olma iddiasında.  

   
 
       
    MSNBC News Yarışçı - Driven
MSNBC News Formula 1'in tarihi
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Başrollerinde Oscar’lı Sylvester Stallone (Get Carter, Rocky), Gina Gershon (The Insider, Show Girls), Til Schweiger (Judas Kiss), Kip Pardue (Remember The Titans), genç yıldız Estella Warren ve Burt Reynolds’ın oynadığı ‘Driven’, Dünya Open-Wheel Araba Yarışları üzerine yüksek teknolojili bir aksiyon-drama filmi.
       Zengin oyuncu kadrosuna sahip olan filmin yönetmeni, ‘Deep Blue Sea’ ve ‘Die Hard 2’ gibi aksiyon ve gerilim dolu filmlerinden hatırlayacağımız Renny Harlin. Filmde oyunculuğunu sergileyen Sylvester Stallone aynı zamanda filmin senaryo yazarlığını, Renny Harlin ve ‘Get Carter’, ‘The Whole Nine Yards’ filmlerinden tanıdığımız Elie Samaha ile birlikte filmin yapımcılığını da üstlenmiş.
Mika Hakkinen ve David Coulthard, filmin çekimlerine yardım eden Formula 1 yarışçılarından...

       Sekiz aydan uzun sürede, beş ülkede, dokuz yarış kapsamında çekilen ‘Driven’, gerçek yarış sahneleri ile şimdiye kadar çekilmiş en hızlı yarış ve araba kovalamaca sahnelerine sahip film olma özelliğini taşıyor.
       Henüz oyuncu kadrosu tam olarak oluşturulmamışken filmin yapımcıları CART yarışlarının Miami- Florida, Long Beach- California, Rio de Janiero- Brezilya, Montegi- Japonya’daki ayaklarında kameralar yerleştirmiş ve gerçek yarış sahnelerinin çekimlerine başlamışlardı bile. Filmin çekimleri sırasında Harlin ve Stallone, F1 şampiyonları Mika Hakkinen ve Jacques Villeneuve’ün yanısıra en başarılı F1 pilotları Mika Salo, David Coulthard ve Jean Alesi’den, Indy/CART yarışçıları Max Papis, Kenny Brack, Christian Fittipaldi, Mauricio Guggelmin ve Paul Tracy’den yardım aldılar.
       Simülasyon teknolojisinin en başarılı örneklerinden biri olan film 380 km hızla giden bir yarış arabasının içerisinde sürücünün bakış açısından etrafı izleme şansı tanıyor ve böylece ilk defa bir film, izleyiciyi dünyanın en hızlı yarış arabalarının sürücü koltuğuna oturtuyor.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       YAPIMCILAR NE DİYOR ?
       
       Sylvester Stallone için ‘Driven’ beş sene önce kaskların arkasındaki adamların yani yarışçıların hayatlarını ve karakterlerini keşfetmeye karar vermesi ile başlamış.
       ‘Yarışçılar herhangi bir atlet gibi değil. Bir yarışçıyı sabah kahvaltıda görürsünüz ve akşam yemeğinde tekrar görebilmeyi umarsınız’ diyor Stallone ve ekliyor, ‘Golf oynarken asla 380 km hızla bir duvara doğru koşamazsınız.’
       Oyuncular biraraya gelmeye başladıklarında ise yönetmen Harlin için strateji belirleme dönemi başlamış oldu. Harlin, filmin gerçekçi olabilmesine çok önem verdiklerini belirtiyor. ‘Yarışçı çok arkadaşım var ve bu da, filmi olabilecek en gerçekçi haliyle seyirciye sunma sorumluluğunu beraberinde getiriyor. Filmde kullanılan arabalar, çekimler ve sahneler ne kadar inanılmaz görünse de bu film sadece sanal bir aksiyon filmi değil. Bu, yarış dünyasının merkezinde, bu dünyadaki hayatları anlatmak için kurulmuş bir film seti.’ diyor Harlin.
       Baştan beri Stallone ve Harlin’in en büyük amacı seyirciyi sürücü koltuğuna oturturken aynı zamanda sürücünün beynine yerleştirmek olmuş. Bu da Harlin ve ekibine daha önce hiçbir filmde yapılmamış, kamerayı serbestçe yönetebilecekleri ve seyircinin yarışçının bakış açısından etrafa bakmasını sağlayabilecek çekim teknikleri geliştirmelerini gerektirmiş.
       Böylece, daha önce yapılmış yarış ve araba filmlerinde gördüğümüz, araba ve sürücü etrafında dönen, kaza sahnelerini uzaktan ya da arabanın herhangi bir yerine sabitlenmiş kameralardan görüntüleyen teknikler dışında, seyircinin sürücünün gözleriyle etrafı görmesini sağlayan teknikler yaratılmış.
       ‘Film yapımcıları bu tür filmlerde genellikle arabanın arka tarafına, sürücünün görüş açısında bir kamera yerleştirirler, fakat bu o kadar da gerçekçi olamıyor. Çünkü, sürücünün gerçek perspektifi sabit bir görüntü değildir. Sürekli sağa sola hareketli ve etrafı kontrol eden bir odaklanma vardır.’ diyor Stallone.
       Renny Harlin bu sözler doğrultusunda yarattığı kamera açıları, görüntüler ve düzenlemeler ile seyirciyi gerçek bir yarışın içine çekiyor.
       
       
 
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları