|
Dev platform Boğaz'dan geçti |
|||
Toplantıda konuşan Dispenza, Mavi Akım projesinin teknoloji, ticari, finansal ve yapım hızı açısından rekor olduğunu kaydederek, şunları söyledi: Rusya ile Türkiye arasında imzalanan anlaşmaya göre yılda 16 milyar metreküp gaz pompalanması kararlaştırıldı. Daha önce 12 milyar metreküp protokoller görmüştük ama bu kadar büyük bir anlaşma ilk defa oldu. Bu da bir rekor. MALİYET 2.3 MİLYAR $ Dispenze, Mavi Akım Projesinin toplam maliyetinin 2.3 milyar dolar olduğunu, şu ana kadar bu rakamın 400 milyon dolarının harcandığını belirterek, birinci hattın Aralık 2001 tarihinde tamamlanacağını söyledi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hattın tamamlanmasının ardından boruların içine su pompalanacağını, daha sonra da bu suyun boşaltılarak temizleneceğini anlatan Dispenze, bu işlemlerin ise 2 ay kadar süreceğini söyledi. Dispenze, 2002 Mart sonu itibariyle Rusyadan Türkiyeye gaz pompalanmaya başlanacak dedi. S7000 DERİN ALANLARDA ÇALIŞACAk Eni Grubunun iştiraki olan ve hattı inşaatını gerçekleştiren Saipemin Başkanı Pietro Franco Tali de, İstanbul Boğazından geçiş yapan Castro Ottonun 100 metreye kadar olan sığ alanlarda çalışacağını belirterek, derin alanlardaki döşemeler için ise S7000in görev yapacağını ifade etti. Saipem Başkanı Tali, S7000in de 6 Ağustosta İstanbul Boğazından geçerek çalışmalara başlayacağını bildirdi.
YOLSUZLUK İDDİALARI Basın mensuplarının sorunlarını da yanıtlayan Tali, bir gazetecinin Boru hattının yapımı sırasında bazı yolsuzluk iddiaları gündeme geldi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? sorusuna karşılık, şu yanıtı verdi: Biz boru hatının offshore döşemesiyle ilgiliyiz. Bizim yolsuzluk iddiaları ile bir ilgimiz yok. Türkiyedeki sorun galiba Samsun-Ankara arasındaki boru hattının yapımı ve Gazpromun Botaşa gerçekleştirdiği gaz satışı ile ilgili. Eninin bu söylentilerle hiçbir ilgisi yok. DENİZ YATAĞI TEHLİKELERİNE ÖNLEM Mavi Akım projesinde olası riskleri, Karadenizde bulunan fay hattı, Karadenizin derinliklerinde oluşan H2S (Hidrojen Sülfat) konsantrasyonu ve deniz yatağının düzgün olmaması olarak açıklayan Tali, fay hattı ve deniz yatağının düzgün olmamasıyla ilgili tehlikeleri en aza indirgemek için en uygun rotayı belirlediklerini ifade etti. Herhangi bir depreme karşı da önlemlerini aldıklarını belirten Tali, fay hattına en yakın bölgede boruları hendeğin içine yerleştireceklerini ve üstünü de kapayacaklarını söyledi. Rusya-Beregovaya ile Türkiye-Samsun arasında döşenecek olan boruların H2S konsantrasyonuna maruz kalıp herhangi bir patlamanın ya da delinmenin meydana gelmemesi için yeterli teknolojilerinin olduğunu vurgulayan Tali, Japonyadan gelen kaplamalarla boruları kaplayacaklarını ifade etti. Tali şimdi 6 Ağustosta İstanbul Boğazından geçecek olan derin deniz boru döşeme aracı Saipem 7000in geçişini beklediklerini ifade etti. Döşeme kulesi 134 metre olan Saipem 7000, Boğaz köprülerinin altından kayarak geçecek ve geçişten sonra kule yeniden kurulacak. İlk boru hattı yıl sonunda, ikincisi ise 2002 Haziranda sona erecek ve Türkiyeye ilk gaz Nisanda gelecek. Toplantıya BOTAŞ Genel Müdürü Gökhan Yardımın yanı sıra İtalyanın Ankara Büyükelçisi Vittorio Surdo da katıldı. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||