Home page
Haber Menüsü


Mavi Akım’dan gaz Mart sonunda geliyor
Rus doğal gazını Türkiye’ye taşıyacak Mavi Akım Boru Hattı’nda, 2002 Mart sonundan itibaren gaz pompalanmaya başlanacak. Boru hattının ilk bölümünün Aralık sonuna dek tamamlanması beklenirken, yapılan soruşturmalar inşa sürecini etkilemeyecek görünüyor.
İstanbul
AA
21 Temmuz— Mavi Akım Doğal Gaz Boru Hattı’nın Karadeniz geçişini üstlenen İtalyan şirketi Eni Snam Grubu Genel Direktörü Domenica Dispenza, “2002 Mart sonu itibariyle Rusya’dan Türkiye’ye gaz pompalamaya başlanacak” dedi. Çırağan Sarayı’nda, Mavi Akım Projesi’nde görev alacak olan boru döşeme mavnası Castro Otto’nun, İstanbul Boğazı geçişini izleyen İtalyan Eni Snam firması yetkilileri, daha sonra bir basın toplantısı düzenledi.

   
 
       
    MSNBC News Dev platform Boğaz'dan geçti
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Toplantıda konuşan Dispenza, Mavi Akım projesinin teknoloji, ticari, finansal ve yapım hızı açısından rekor olduğunu kaydederek, şunları söyledi:
       “Rusya ile Türkiye arasında imzalanan anlaşmaya göre yılda 16 milyar metreküp gaz pompalanması kararlaştırıldı. Daha önce 12 milyar metreküp protokoller görmüştük ama bu kadar büyük bir anlaşma ilk defa oldu. Bu da bir rekor.”
       
MALİYET 2.3 MİLYAR $
       Dispenze, Mavi Akım Projesi’nin toplam maliyetinin 2.3 milyar dolar olduğunu, şu ana kadar bu rakamın 400 milyon dolarının harcandığını belirterek, birinci hattın Aralık 2001 tarihinde tamamlanacağını söyledi.


       Hattın tamamlanmasının ardından boruların içine su pompalanacağını, daha sonra da bu suyun boşaltılarak temizleneceğini anlatan Dispenze, bu işlemlerin ise 2 ay kadar süreceğini söyledi. Dispenze, “2002 Mart sonu itibariyle Rusya’dan Türkiye’ye gaz pompalanmaya başlanacak” dedi.
       
S7000 DERİN ALANLARDA ÇALIŞACAk
       Eni Grubu’nun iştiraki olan ve hattı inşaatını gerçekleştiren Saipem’in Başkanı Pietro Franco Tali de, İstanbul Boğazı’ndan geçiş yapan Castro Otto’nun 100 metreye kadar olan sığ alanlarda çalışacağını belirterek, derin alanlardaki döşemeler için ise “S7000”in görev yapacağını ifade etti.
       Saipem Başkanı Tali, “S7000”in de 6 Ağustos’ta İstanbul Boğazı’ndan geçerek çalışmalara başlayacağını bildirdi.
       
  Dev mavna Boğaz'ı geçti
Akım Projesi'nde kullanılacak boruları döşeyecek olan Liberya bayraklı Castoro Otto adlı platform, İstanbul Boğazı'ndan geçerek Karadeniz'e açıldı.
Liberya bayraklı mavna, İstanbul Boğazı'na saat 09.30 sıralarında giriş yaptı. Bu sırada boğaz, çift taraflı olarak deniz trafiğine kapatıldı.
Mavna, boğaza giriş yapmadan önce de, Marmara Denizi'nde su alarak, 60 metre olan yüksekliğini 57.8 metreye düşürdü.
Platformu, İngiliz bayraklı 192 metre boyunda 1869 gros tonluk Porto Solvo ile Danimarka bandıralı 40 metre boyunda 766 gros tonluk Stevens Power adlı 2 römorkör çekerken, Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü'ne ait iki römorkör de gruba eskortluk yaptı.
340 kişiyi barındırabilen mavna yaklaşık 3 saatlik bir sürede İstanbul Boğazı'nı geçerek Karadeniz'e açıldı.

       
YOLSUZLUK İDDİALARI
       Basın mensuplarının sorunlarını da yanıtlayan Tali, bir gazetecinin “Boru hattının yapımı sırasında bazı yolsuzluk iddiaları gündeme geldi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?” sorusuna karşılık, şu yanıtı verdi:
       “Biz boru hatının offshore döşemesiyle ilgiliyiz. Bizim yolsuzluk iddiaları ile bir ilgimiz yok. Türkiye’deki sorun galiba Samsun-Ankara arasındaki boru hattının yapımı ve Gazprom’un Botaş’a gerçekleştirdiği gaz satışı ile ilgili. Eni’nin bu söylentilerle hiçbir ilgisi yok.”
       
DENİZ YATAĞI TEHLİKELERİNE ÖNLEM
       Mavi Akım projesinde olası riskleri, Karadeniz’de bulunan fay hattı, Karadeniz’in derinliklerinde oluşan H2S (Hidrojen Sülfat) konsantrasyonu ve deniz yatağının düzgün olmaması olarak açıklayan Tali, fay hattı ve deniz yatağının düzgün olmamasıyla ilgili tehlikeleri en aza indirgemek için en uygun rotayı belirlediklerini ifade etti.
       Herhangi bir depreme karşı da önlemlerini aldıklarını belirten Tali, fay hattına en yakın bölgede boruları hendeğin içine yerleştireceklerini ve üstünü de kapayacaklarını söyledi.
       Rusya-Beregovaya ile Türkiye-Samsun arasında döşenecek olan boruların H2S konsantrasyonuna maruz kalıp herhangi bir patlamanın ya da delinmenin meydana gelmemesi için yeterli teknolojilerinin olduğunu vurgulayan Tali, Japonya’dan gelen kaplamalarla boruları kaplayacaklarını ifade etti.
       Tali şimdi 6 Ağustos’ta İstanbul Boğazı’ndan geçecek olan derin deniz boru döşeme aracı Saipem 7000’in geçişini beklediklerini ifade etti.
       Döşeme kulesi 134 metre olan Saipem 7000, Boğaz köprülerinin altından kayarak geçecek ve geçişten sonra kule yeniden kurulacak. İlk boru hattı yıl sonunda, ikincisi ise 2002 Haziran’da sona erecek ve Türkiye’ye ilk gaz Nisan’da gelecek.
       Toplantıya BOTAŞ Genel Müdürü Gökhan Yardım’ın yanı sıra İtalya’nın Ankara Büyükelçisi Vittorio Surdo da katıldı.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları