Home page
Haber Menüsü


TAI dünya devleriyle A400 üretiminde
F-16 uçaklarının üretimini gerçekleştiren Türk Havacılık ve Uzay Sanayi, 8 ülkenin havacılık şirketleriyle birlikte A400 nakliye uçağı üretimi gerçekleştirecek. 225 uçağın üretileceği projenin anlaşması imza aşamasında. Türkiye, 26 adet A400M alacak.
Ankara
AA
13 Haziran— F-16 savaş uçağı üretimi ile dünyanın büyük havacılık firmaları arasına girmeyi başaran Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş’nin de aralarında bulunduğu 8 ülkenin havacılık şirketlerinin üretiminde yer alacağı Geleceğin Büyük Nakliye Uçağı (A400M) Projesi’nde kontrat aşamasına gelindi. Geleceğin büyük nakliye uçağı üretimi için bu ay içinde katılımcı ülkeler adına ilgili uluslararası kontratın Airbus Military Company şirketi ile imzalanması bekleniyor. 225 adetlik başlangıç üretim kapasitesi çerçevesinde Türkiye’ye 26 uçak verilecek.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  TAI, yeni yüzyılın en büyük uçak projesi olarak nitelendirilen A400M üretimindeki iş payının artırılmasına yönelik girişimlere hız verdi.
       TAI, yüzde 9 hisse ile tam ortak olarak içinde yer aldığı proje için Airbus Military Company şirketi ile imzalayacak.
       Böylece bu ay içinde yapılması beklenen kontratın imzalanmasından sonra yedi Avrupa ülkesinin ortaklığı ile sürdürülmekte olan A400M projesinde, ülke savunma bakanlarının Famborough 2000 Havacılık Fuarı’ndaki ortak deklarasyonları ile önemli bir aşama daha kaydedilmiş olacak.
       
TÜRKİYE 26 UÇAK ALACAK
       Almanya, Fransa, Türkiye, İngiltere, İtalya, Belçika, İspanya ve Portekiz’in hava kuvvetlerinin 2007 yılı sonrası nakliye uçak ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 1980’li yıllarda A400M konseptini yaratma hedefiyle, bu ülkelerin aralarında TAI’nin de bulunduğu uçak üreticilerinin biraraya gelmesiyle başlatılan işbirliği uçak üretiminn gerçekleştirileceği 2007 yılında noktalanacak.
       Edinilen bilgiye göre, savunma sanayii gelişmiş birçok Avrupa ülkesinde kullanılan nakliye uçakların yerine alternatif olarak üretimi öngörülen A400M uçakları katılımcı ülkelerin ihtiyaç miktarlarına göre üretilecek. Buna göre, Almanya 73, Fransa 50, İspanya 7, Türkiye 26, İngiltere 25 İtalya 16, Belçika 8 ve Portekiz 4 uçak alacak.
       
TAI’NİN PAYI ARTTIRILABİLİR
       Mevcut uçak sayılarına göre Türkiye’nin katılım oranı yüzde 11.4 gövde üzerinde TAI’nin iş payı ise yüzde 11.65 olarak gerçekleşecek.
       TAI’nin bu katılım payının artırılmasına yönelik çalışmalar ve görüşmeler ilgili şirket ve üretici firmalar tarafından sürdürülüyor. TAI tarafından geliştirilecek ve imal edilecek uçak bölümleri, ön orta gövde, orta gövdenin bir bölümü, arka kapı, kargo rampası ve düşey dümen yüzeyleri olacak.
       
DEV KARGO UÇAĞI
       Uçağın 2.24 yük katsayısı ile azami kalkış ağırlığı 124 ton olacak.
       A400M uçağı, 32 ton azami faydalı yük taşıyabilecek, azami seyir itifası 37 bin fit olacak. Uçak, kargo bölümünde 120 komando-paraşütçü veya 66 sedye ile 10 sıhhi personel veya 9 palet yük ile 57 komando veya 2 saldırı helikopteri taşıyabilecek, havadan paraşütçü ve yük atabilecek.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları