|
Krizden çıkışta büyük dönemeç |
|||
Böylece söz konusu değişiklikle, tüm ruhsat sahibi hava taşıyıcılarının uçuş ve ücret tarifelerini serbestçe belirlemelerinin mümkün olacağı vurgulanan öneride, Türk Hava Yollarının Bakanlar Kurulu kararı ile özelleştirme programına alındığı hatırlatılarak, Özelleştirme Yüksek Kurulu kararı ile de özelleştirme stratejisinin belirlendiği ve hisselerinin yüzde 51inin blok halinde satış yöntemiyle özelleştirilmesi için çalışmaların, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından sürdürüldüğü vurgulandı. Bu arada ÖİB tarafından hazırlanan, Türk Sivil Havacılık Kanununda değişiklik yapılmasına ilişkin taslakta, Türk Sivil Havacılık kanununun 25. Maddesinde, Ruhsat sahibi, kur uygulamaları hariç olmak üzere uçuş ve ücret tarifelerini Ulaştırma Bakanlığının onayını almadan ve asgari 15 gün önce 3. kişilere duyurmadan yürürlüğe koyamaz hükmünün yer aldığı hatırlatılırken, bu durumun dinamik bir sektörde faaliyet gösteren Ortaklığın, ücret tarifelerinin maliyetteki ani değişiklikler karşısında (petrol fiyatları ve benzeri) süratle ve yeterli oranda yeniden belirlenmesini engellediği ve uygulamaya koyma sürecinde zaman kaybının Ortaklığın zarara uğramasına neden olduğu belirtildi. DEĞİŞİKLİĞİN GEREKÇELERİ Taslakta değişikliğin gerekçelerine değinilirken, Ulaştırma Bakanlığınca ücret tarifeleri onaylanmasında ortaya çıkan gecikmelerin, Ortaklığın zararının önemli ölçüde artmasına neden olduğu ifade edildi ve bu durumun diğer hava taşıyıcıları içinde önemli olmakla birlikte, iç hat taşımalarında yüzde 97 paya sahip olan THY için hayati önem taşıdığı kaydedildi. Bu nedenle mevcut uygulamanın bugün için olduğu kadar, THY özelleştirme sürecinde ve sonrasında da çok önemli bir sorun olarak ortaya çıktığı belirtildi. AB mevzuatına da uyum sağlayacak bu değişikliğin, halka açık bir şikket olan THYnin, gerek ticari temaüller çerçevesinde çalışmasını sağlayarak ekonomiye katkısını arttıracağı ve özelleştirme önündeki çok önemli bir engel olan tarife sorununun ortadan kaldıracağı vurgulanan değişiklik taslağında, bu çerçevede THYnin ve diğer ticari hava taşıyıcılarının tarifelerini günün gereklerine uygun olarak belirleyerek yürürlüğe koymalarını sağlamak amacıyla, Türk Sivil Havacılık Kanununnun tarifelerle ilgili 25. Maddesinde değişiklik yapılmasına ilişkin kanun taslağının da Bakanlar Kuruluna sunulacağı belirtildi. DEĞİŞİKLİK NE GETİRİYOR? Bakanlar Kuruluna bugün sunulan Türk Sivil Havacılık Kanununda değişiklik yapılmasına dair kanun taslağında, bu konudaki önceki kanunun 25. maddesinde değişiklik öngörülüyor. Yapılacak değişiklikle ruhsat sahibinin, ücret tarifelerini ticari ve mali koşullara uygun olarak kendisinin belirleyeceği ve yürürlüğe koymadan bir iş günü önce kamuoyuna duyuracağı vurgulanıyor. Ayrıca değişiklik kanun taslağında, uçuş tarifelerinin de ruhsat sahibi tarafından belirlenerek Ulaştırma Bakanlığına bildirildikten bir hafta sonra yürürlüğe girmesi kararlaştırılıyor. Kanun taslağında ayrıca, söz konusu değişikliğin Resmi Gazetede yayınlandığı tarihten itibaren yürürlüğe konulması ve kanun hükümlerinin bakanlar kurulu tarafından yürütülmesi de öngörülüyor. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||