Home page
Haber Menüsü


Yaratıcı ve sapkın: Takashi Miike
 
İstanbul Film Festivali’ne 5 filmiyle katılacak olan Japon yönetmen, son yılların en dikkati çeken isimlerinden...  
'Çin'in Kuş İnsanları' festivalde gösterilecek
 
NTV-MSNBC
8 Nisan—  Yeni tür sinemanın en ilginç önderlerinden biri olarak gösterilen Miike, 95’ten bu yana 20’den fazla projeye imzasını attı. her biri yaratıcı, açıkça sapkın ve son derece eğlendirici filmler, son yıllarda Avrupa ve Amerika festivallerinde sık sık gösteriliyor.

   
 
       
    MSNBC News Genç Bir Yönetmen: Takashi Miike
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  20. Uluslararası İstanbul Film Festivali’nin ustaları arasında sıradışı bir Japon yönetmen var. Dünyanın önde gelen festivallerinin yeni keşfi Takashi Miike, “Genç Bir Yönetmen Mercek Altında” bölümündeki beş filmiyle Festival’e heyecan katıyor : “Gokudo Kuro Shakai / Rainy Dog / Islak Köpek” (1997), “Chugoku no Chojin / The Bird People of China / Çin’in Kuş İnsanları” (1998), “Hanzaisha / Dead or Alive / Ölü veya Diri” (1999), “Odishon / Audition / Prova” (2000) ve “Hyoryu gai / The City of Lost Souls / Kayıp Ruhlar Kenti” (2000).
Hyoryu Gai
       Kırk yaşındaki Miike, uzun metrajlı kurmaca filmler çekmeye 1995 yılında başladı, ama ilk uzun metrajlı filmi “Shinjuku Kuro Shakai / Chinese Triad Society / Çin Mafyası”ndan beri aradaki farkı telafi etmeye çalışıyor. Japon sinemasında Takeshi Kitano’dan sonra gelen kuşağın en önemli yönetmeni sayılan Takashi Miike, yeni tür bir sinemanın en ilginç önderlerinden biri olarak 1995’ten beri 20’den fazla proje gerçekleştirdi. Bunların arasında hem uzun metrajlı kurmaca filmler, hem de TV filmleri var.
       1960 yılında Osaka’da doğan Miike, İmamura Shohei’nin kurduğu ve başında bulunduğu Japon Görsel Sanatlar Akademisi’nde eğitim gördü. Sonra da onun birinci asistanı olarak “Zegen” (1987) ve “Kuroi Ame / Black Rain / Siyah Yağmur”da (1989) çalıştı. Asistanlığını yaptığı diğer önemli yönetmenler, Onchi Hideo ve Kuroki Kazuor’dur. Üretken bir müzik videosu ve TV yönetmeni olarak 1990’ların ilk yarısını doğrudan doğruya video pazarı için çekilen projeler üzerinde çalışmakla geçirdi. Böylece kısıtlı bir takvimle ucuza malolacak filmler yapmayı öğrendi. 1995’te de, polis prosedürleri, zevkli sodomi ve Japon yeraltı dünyasında ırklararası politika üzerine müstehcen bir deneme olan “Çin Mafyası”nı yönetmeye davet edildi. Bu çalışması için Japonya Sinema Yapımcıları Birliği ona bir En İyi Yönetmen adaylığı vererek Miike’yi para eden, aranan bir “isim” haline getirdi.
Hanzaisha
       Takashi Miike, o günden beri yılda en az iki, çoğunlukla 3-5 tane olmak üzere, her biri yaratıcı, açıkça sapkın ve son derece eğlendirici filmler yaptı. Son yıllarda Kuzey Amerika ve Avrupa’da bazı festivaller onun filmlerini göstermeye başladı. Miike, önce Vancouver’de, sonra da Rotterdam Film Festivali’nde üç filmi birden oynayan ilk yönetmen oldu. Miike’nin en büyük özelliği, sipariş üzerine çektiği janr filmlerine bile değişik bir yan katabilmesinde. Biçim, ritm ve dokuyla oynayarak; karakterlerin cinsel patolojilerini ima ederek, standart ve sıradan bir siparişten bile kendi filmini yaratıyor. Geleneklerden uzaklaşmaktan da, tepki görmekten de korkmuyor.
       
       Miike için senaryo sadece bir çıkış noktası. Senaryodan yola çıkarak sette, ekibinin de katkısıyla, hikayeyi yeniden yoğurarak filmini yaratıyor. Aşırılığa varan konuları daha da uç noktalara götürmekten çekinmiyor. Ona göre, herkesin barış içinde yaşaması yolundaki bir arzu, hayalden ibaret. Buna karşılık şiddete duyulan özlem, yadsınamaz bir gerçek olduğu için, bunun ortaya vurulmasına izin vermek, bastırmaya çalışmaktan çok daha sağlıklı. “Benim filmlerimde,” diyor Miike, “insanlar canavar ya da vahşi hayvanlar gibi. Şiddetleri aşırı, ama hiç değilse dürüstçe.”
       
       Takashi Miike, şu anda Japon film endüstrisinin en aranan yönetmeni. Ona “muhteşem bir yeni yetenek, adi madenden farksız janr malzemesini alarak onu yetişkinler için stilize, karanlık fanteziler şeklinde, altına çeviren yönetmen” diyorlar. Miike, tıpkı daha önce Festival’de küçük bir toplu gösterisini izlediğimiz Takeshi Kitano gibi, Japonya’nın dünya sinemasına hediye ettiği uluslararası bir kült kahraman olma potansiyelini taşıyor. Bu ilginç yönetmen için dünya üzerinde düzenlenen ilk toplu gösteriyi Uluslar arası İstanbul Film Festivali gerçekleştiriyor.
       
       
 
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları