Home page

Haber Menüsü


 
Muson yağmuru
 
İlk formasyon turunun ardından Fisichella’nın grid’de yerini alamaması ile başlayan aksilikler ikinci formasyon turunda Montoya’yı yakalayınca gerçekten de unutulmaz oldu Malezya Grand Prix’si.
 
Okay KARACAN'a mail
NTV-MSNBC
 
18 Mart—  Agresif bir start bekliyorduk. İlk sıradaki Ferrari’ler Ralf Schumacher ve Mika Hakkinen’in önünde diken üstünde olacaklardı. 2000 sezonunda üç kez startçılığını konuşturan Mika’nın aynı şeyi gerçekleştirmesi olası gibi gözüküyordu. Zira Michael Schumacher son dakikada yarış için hazırlanan otomobilinde problem yaşayınca, yedek otomobile alınmıştı. Barrichello’nun start zaafları , Trulli ve Montoya gibi iki agresif adamın ilk altıda olması da Malezya’nın startını sıradışı yapacağa benziyordu...

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  İlk formasyon turunun ardından Fisichella’nın grid’de yerini alamaması ile başlayan aksilikler ikinci formasyon turunda Montoya’yı yakalayınca gerçekten de unutulmaz oldu Malezya Grand Prix’si.
       Gecikmeyle verilen startta Barrichello biraz daha iyi çıkış yapabilse Ralf Schumacher ilk virajdaki kazayı yaşamayabilirdi. Trulli”nin gidiş yolunu değiştirmedeki kesin kararlılığı ilk viraja gelindiğinde Ralf, Rubens ve Jarno’yu tampon tampona getirdi..
       Özetle otomobillerin ilk dizilişinde Schumacher’in liderliği ne kadar doğalsa Barrichello’nun yeride biraz şansıyla ikinci sıraydı. Hakkinen’in 8. liği ilk virajdaki spinin azizliği, Coulthard’ın 4.lüğü ise iskoçun motivasyonu ile açıklanabilir ancak.
       Panis’in kum havuza sürüklenmesine neden olan yağ sızıntısı sebebiyle 6 numaralı virajda Schumacher ve Barrichello da cimenlerin üzerindeydi. Bu Avrupadaki pistlerden birisinde olsaydı, ikiside lastik bariyerlere girip yarış dışı kalacaklardı. Pistin güvenli ve modern yapısına rağmen muson yağmurlarının şakacılığı yılın ikinci yarışının kaderini çizdi.
       Yağmurla birlikte kum havuzlarına arkası arkasına çakılan otomobiller, pit alanına normal tur zamanın 35-40 saniye sonrasında ulaşan diğerleri ile ortalık toz duman oldu. Ferrari pit alanında mekanikler Barrichello’ya yağmur lastikleri takarken arkasında park halinde duran Schumacher görüntüsü ne kadar ilginçse bunu doğuran neden de aynı gariplikte. Schumacher’in lastiklerini Barrichello’nun otosuna takmaya çalışmışlar. Faturası, 1 dakikadan fazla zaman kaybı.
       Güvenlik aracı yine uzun süre pistte kaldı. Pit-stopların arkasından Ferrariler ilk 10’un arkasındaydı. Üç farklı ıslak zemin lastiğinden hangisinin seçildiği kadar otomobilin ayarı ve sürücünün ustalığıda yarışın sonrası için belirleyici olacaktı. Güvenlik aracının pisti terkettiği turun ardından Ferrarinin müthiş tırmanışına tanık olduk. 10 tur sonra ilk iki sırayı alanlar Schumacher-Barrichello şeklindeydi. Asıl merak edilen güvenlik aracı liderliğinde geçilen turlar sırasında Barrichello önde Schumacher arkadaydı. Geçti mi ? Yol mu verdi.? -sonraki açıklama inadırıcı değil-
       Teker Teker tırmanıp zirveyi yakalayan Ferrari takımı şüphe yok ki yağmurdaki üstünlükleri dışında otomobilin mükemmelliği sayesinde de farklıydılar. Bundan sonra en çok MacLaren takımını konuşacağız. Geçen yıldan farklı olarak MP4-16 sorunları fazla olan bir otomobil görüntüsü çiziyor. Mika Hakkinen bu sezon Dünya Şampiyonluğu adayı konumu ciddi ciddi David Coultharda bırakabilir..Jarno Trulli”nin Ferrari”yi yakalamak imkansız gibi gözüksede Maclaren”le başabaş olabiliriz açıklaması içerideki havanın benzer olduğunu gösteriyor..
        Maclaren takımı son üç yılda hiç olmadığı kadar rakipleri tarafından geçildi..Birçok defada önündeki rakipleri geçemediler..Jos Verstappen”in -geçen yılın en kötü motorunu kullanıyorlar-uzun süre arkadakileri bloke etmesinide yarışın kaderini çizen olaylardan birisi olarak değerlendirmek lazım..Schumacher”in yağmur lastikleri İle müthiş performansı bana Barrichello”nun Hockenheim”de kuru hava lastikleri ile Yağmurda yaptığının bir benzeri olarak geldi ..
        2000 Macaristan Grand Prix”sinden itibaren Ferrari otomobil üzerinde büyük gelişim sağladı..Monzadan sonra 6”da 6 yapan Schumacher bu yıl tüm rekorları elinegeçirebilir..Şu da bir gerçek bir takımı işi alıp götürmesine de bir şekilde sıcak bakılmayacaktır..
        Brezilyadan çok Avrupa”da neler olacağı sezonun gidişatını gösterecek..Honda”lar Jordan”la daha iyi başlasalarda Panis”e biraz daha zaman vermek gerek diye düşünüyorum..
       Villeneuve”ün durumu ise bence çok içaçıcı değil...
        Malezya 99 ekim-2001 mart aralığında üç Grand Prix düzenledi..Asya”nın yükselen ekonomisi için en güzel reklam formula 1 yarışları oldu..Batının bize nasıl baktığını biliyorsunuz..Malezya Petronas Kuleleri ve Dünyanın en modern pistiyle dolu dizgin giderken seyirci kalmayı sürdürüyor olmamız ne acı...
        En geç 2010”larda Tüm Formula pistlerinin Malezya örneğini izleyeceğini tahmin ediyorum...
        Lastik savaşları,güvenlik sorunları Traction kontrol derken iki yarış geride kaldı..FİA Malezya ve Brezilya yarışları Avustralya”dan sonra mercek altına alıcağını açıklamıştı.Malezya”da bir güvenlik sorunu olmadığını gördük..Geçen yıl yaşanan problemler nedeniyle Brezilya bu anlamdra bir sınav için bir hayli önemli olacak..Villeneuve”ün FİA”nın hızı kontrol etme yolundaki girişimlerine bu işi bırakırım diye verdiği tepkiyide düşünürsek,bu sezona yürek dayanmayacak...
        Benetton ve Button”ın daha erken dönmesini umuyorum..
       Ferrari”yi Barrichello”nun sesini yükseltmesi bundan sonra sıkabilir..Yarış sonrası Duble yapmış bir pilot olmaktan ziyade spin atmış gibiydi..
       
       
       
 
 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Spor Kapak | Futbol | EURO2000 | World2000 | Basketbol | NBA | Formula1 | Motor Sporları
Tenis | Olimpiyat | Diğer | Foto Galeri | Yardım | Araçlar | Arama |Bize Yazın
Reklam | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları