|
![]()
![]() | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||||
|
![]() ![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
İlk formasyon turunun ardından Fisichellanın gridde yerini alamaması ile başlayan aksilikler ikinci formasyon turunda Montoyayı yakalayınca gerçekten de unutulmaz oldu Malezya Grand Prixsi. Gecikmeyle verilen startta Barrichello biraz daha iyi çıkış yapabilse Ralf Schumacher ilk virajdaki kazayı yaşamayabilirdi. Trullinin gidiş yolunu değiştirmedeki kesin kararlılığı ilk viraja gelindiğinde Ralf, Rubens ve Jarnoyu tampon tampona getirdi.. Özetle otomobillerin ilk dizilişinde Schumacherin liderliği ne kadar doğalsa Barrichellonun yeride biraz şansıyla ikinci sıraydı. Hakkinenin 8. liği ilk virajdaki spinin azizliği, Coulthardın 4.lüğü ise iskoçun motivasyonu ile açıklanabilir ancak. Panisin kum havuza sürüklenmesine neden olan yağ sızıntısı sebebiyle 6 numaralı virajda Schumacher ve Barrichello da cimenlerin üzerindeydi. Bu Avrupadaki pistlerden birisinde olsaydı, ikiside lastik bariyerlere girip yarış dışı kalacaklardı. Pistin güvenli ve modern yapısına rağmen muson yağmurlarının şakacılığı yılın ikinci yarışının kaderini çizdi. Yağmurla birlikte kum havuzlarına arkası arkasına çakılan otomobiller, pit alanına normal tur zamanın 35-40 saniye sonrasında ulaşan diğerleri ile ortalık toz duman oldu. Ferrari pit alanında mekanikler Barrichelloya yağmur lastikleri takarken arkasında park halinde duran Schumacher görüntüsü ne kadar ilginçse bunu doğuran neden de aynı gariplikte. Schumacherin lastiklerini Barrichellonun otosuna takmaya çalışmışlar. Faturası, 1 dakikadan fazla zaman kaybı. Güvenlik aracı yine uzun süre pistte kaldı. Pit-stopların arkasından Ferrariler ilk 10un arkasındaydı. Üç farklı ıslak zemin lastiğinden hangisinin seçildiği kadar otomobilin ayarı ve sürücünün ustalığıda yarışın sonrası için belirleyici olacaktı. Güvenlik aracının pisti terkettiği turun ardından Ferrarinin müthiş tırmanışına tanık olduk. 10 tur sonra ilk iki sırayı alanlar Schumacher-Barrichello şeklindeydi. Asıl merak edilen güvenlik aracı liderliğinde geçilen turlar sırasında Barrichello önde Schumacher arkadaydı. Geçti mi ? Yol mu verdi.? -sonraki açıklama inadırıcı değil- Teker Teker tırmanıp zirveyi yakalayan Ferrari takımı şüphe yok ki yağmurdaki üstünlükleri dışında otomobilin mükemmelliği sayesinde de farklıydılar. Bundan sonra en çok MacLaren takımını konuşacağız. Geçen yıldan farklı olarak MP4-16 sorunları fazla olan bir otomobil görüntüsü çiziyor. Mika Hakkinen bu sezon Dünya Şampiyonluğu adayı konumu ciddi ciddi David Coultharda bırakabilir..Jarno Trullinin Ferrariyi yakalamak imkansız gibi gözüksede Maclarenle başabaş olabiliriz açıklaması içerideki havanın benzer olduğunu gösteriyor.. Maclaren takımı son üç yılda hiç olmadığı kadar rakipleri tarafından geçildi..Birçok defada önündeki rakipleri geçemediler..Jos Verstappenin -geçen yılın en kötü motorunu kullanıyorlar-uzun süre arkadakileri bloke etmesinide yarışın kaderini çizen olaylardan birisi olarak değerlendirmek lazım..Schumacherin yağmur lastikleri İle müthiş performansı bana Barrichellonun Hockenheimde kuru hava lastikleri ile Yağmurda yaptığının bir benzeri olarak geldi .. 2000 Macaristan Grand Prixsinden itibaren Ferrari otomobil üzerinde büyük gelişim sağladı..Monzadan sonra 6da 6 yapan Schumacher bu yıl tüm rekorları elinegeçirebilir..Şu da bir gerçek bir takımı işi alıp götürmesine de bir şekilde sıcak bakılmayacaktır.. Brezilyadan çok Avrupada neler olacağı sezonun gidişatını gösterecek..Hondalar Jordanla daha iyi başlasalarda Panise biraz daha zaman vermek gerek diye düşünüyorum.. Villeneuveün durumu ise bence çok içaçıcı değil... Malezya 99 ekim-2001 mart aralığında üç Grand Prix düzenledi..Asyanın yükselen ekonomisi için en güzel reklam formula 1 yarışları oldu..Batının bize nasıl baktığını biliyorsunuz..Malezya Petronas Kuleleri ve Dünyanın en modern pistiyle dolu dizgin giderken seyirci kalmayı sürdürüyor olmamız ne acı... En geç 2010larda Tüm Formula pistlerinin Malezya örneğini izleyeceğini tahmin ediyorum... Lastik savaşları,güvenlik sorunları Traction kontrol derken iki yarış geride kaldı..FİA Malezya ve Brezilya yarışları Avustralyadan sonra mercek altına alıcağını açıklamıştı.Malezyada bir güvenlik sorunu olmadığını gördük..Geçen yıl yaşanan problemler nedeniyle Brezilya bu anlamdra bir sınav için bir hayli önemli olacak..Villeneuveün FİAnın hızı kontrol etme yolundaki girişimlerine bu işi bırakırım diye verdiği tepkiyide düşünürsek,bu sezona yürek dayanmayacak... Benetton ve Buttonın daha erken dönmesini umuyorum.. Ferrariyi Barrichellonun sesini yükseltmesi bundan sonra sıkabilir..Yarış sonrası Duble yapmış bir pilot olmaktan ziyade spin atmış gibiydi.. | ||||
![]() |
![]() |
||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||
|
|||||||
Spor Kapak | Futbol | EURO2000 | World2000 | Basketbol | NBA | Formula1 | Motor Sporları Tenis | Olimpiyat | Diğer | Foto Galeri | Yardım | Araçlar | Arama |Bize Yazın Reklam | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||
![]() |