|
Los Angeles Timesın haberine göre, yeni tasarım 416 yolcu taşıyabilen Boeing 747-400 modeliyle aynı hızı yapabilecek. Buna karşılık, yakıt üretiminin azalması yanında motor gürültüsü de düşecek. Yeni uçağın en büyük özelliği kanat tasarımı. Uçağın görünümü Avusturalyalı yerlilerin avlanmak için kullandığı boomerangı hatırlatıyor. Yolcular, iki ayrı bölümde konumlandırılırken, pekçoğu pencere yanında oturabilecek. Diğer yolcuların ise dışarıyı izlemesini sağlamak üzere birer televizyon ekranına sahip olacak. Boeingin yeni tasarımından sorumlu Robert H. Liebeck, İlk bakışta oldukça farklı görünüyor ama radarlara yakalanmayan B2 bombardıman uçağından pek farkı yok aslında diyor. Northrop Grumman şirketi tarafından üretilen B-2, havacılığın öncülerinden Jack Northopun 1920lerdeki uçan kanat tasarımına dayanıyor. ÖNEMLİ OLAN YOLCULARI İKNA ETMEK Yeni uçağın üstesinden gelmesi gereken sorunların başında teknik sorunlarla birlikte başka konular da var. Örneğin, yolcuları bir kanatta yolculuk etmeye ikna etmek gibi. Boeing, şimdiden yolcularla görüşerek, böylesi bir düşünceye olan yaklaşımlarını öğrenmeye çalışıyor. Proje koordinatörü Liebeck, yeni uçağın gelecek on yılda tamamlanabileceğini ancak Boeingin rakip şirket Airbusun ürettiği Airbus-380le rekabete hız vermesi halinde projenin daha da öne çekilebileceğini ifade ediyor. A-380, 600 yolcu taşıma kapasitesine sahip bulunurken, 2006 yılından itibaren uçmaya başlayacak. Airbus şu ana kadar altı havayolu şirketinden toplam 60 uçaklık sipariş aldı bile. Boeing Airbusla rekabet etmek üzere 747nin 500 kişi taşıyabilecek geliştirilmiş bir modelini tasarlayacağını açıklarken, şu ana kadar bu modele talep gelmedi. |
||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||