Home page
Haber Menüsü


Güncelleme: 16:57 ET 19 May., 2000
Nerde o eski Cannes’lar?
 
Halen devam eden 53. Cannes Film Festivali görkemli geçmişini aratır nitelikte.   53. Cannes Film Festivali

 
Derleyen: Gökçe Aktuğ
NTV-MSNBC
15 Mayıs—  Festivalin 53. yılında Amerikan komedileri öne çıkarken, pek çok ünlü stüdyo, izleyici tepkisinden çekinerek filmlerini gösterimden kaldırdı. Devam eden festivalden notlar...

   
 
       
    MSNBC News 53. Yılında Cannes Film Festivali
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Croisette’te birbiri ardına patlayan flaşları saymazsak, 53. Cannes Film Festivali oldukça renksiz geçiyor. Nedenlerden biri, festival tarihinde ilk kez valiliğin geceyarısı 12:30’da gösterileri bitirme kararı olabileceği gibi, yıldızların düşük desteği ya da yüksek gişe beklentili filmlerin eksikliği de olabilir.
Rene Zellweger ve Chris Rock

"Nurse Betty" festivalin yıldızı olmaya aday.
       Herkesin merakla beklediği Görevimiz Tehlike II, festivalde gösterilmedi. Bu karara neyin yol açtığı ise, 53. Cannes’ın en büyük soru işaretlerinden biri. Söylentiler, üç yıl önce Godzilla’nın akıbetinden sonra Paramount’un filmi geri çektiği yönünde. Gerçekten de, olası eleştirilerin gişe başarısını etkileyeceğinden korkulması akla yakın görünüyor.
       Bu sadece Paramount’a özgü bir tavır değil. Stüdyoların hemen hiçbiri, zor beğenen Fransız seyircisinin karşısına çıkmaya can atmıyor. Bu yılın en prestijli yapımlarından, büyük Fransız yönetmen Jean-Luc Godard’ın “Origin of the XXI. Century” adlı 12 dakikalık yapıtı, izleyiciden “nezaketen” alkış aldı. Festivalin açılış filmi olan Roland Joffe’un yönettiği “Vatel” ise hiç alkış almadı.
       Festival komitesinin başkanı ve programcısı Gilles Jacob’un endişelenmek için yeterince sebebi var. Dünyanın en önde gelen film festivali, yıldızları yavaş yavaş Sundance Festivali’ne kaptırmaya başladı. Bu yıl izleyiciler Uma Thurman, Gerard Depardieu, Andie McDowell, Morgan Freeman, Gene Hackman ve Calista Flockheart ile yetinmek zorunda kaldılar.
       
COEN’LER YİNE PARLAK
Clooney ve Coen kardeşler

"O Brother, Where Art Thou?" ekibi, Cannes'ın en başarılı isimlerinden.
       Diğer yandan, bu yılki festival, Amerikan komedi filmleri için oldukça verimli geçmekte. Son dönem film yönetmenlerinden Neil LaBute’un filmi “Nurse Betty / Hemşire Betty” ve Cannes müdavimleri Coen kardeşlerin filmi “O Brother, Where Art Thou / Kardeşim, Neredesin?”, güçlü oyuncu kadroları ve zekice yazılmış senaryoları ile seyircinin ilgisini çekti.
       LaBute’ün “Hemşire Betty”si, festivalin filmi olmaya aday. Renee Zellweger, Morgan Freeman, Greg Kinnear ve Chris Rock’tan oluşan oyuncu kadrosu, alışılmamış karakterleri son derece gerçekçi biçimde yansıtmışlar. 1991 yılında “Barton Fink” adlı filmleriyle Cannes’dan ödülle dönen Coen kardeşler, bu yıl daha da geniş bir yıldız topluluğuyla festivalde boy gösteriyor. John Turturro, John Goodman, Holly Hunter, Charles Durning ve George Clooney, son Coen yapıtının büyük kozları. Film, sinema tarihinde Homeros’un “Odissey”inden ilham alınarak yapılan ilk film olmasıyla oldukça ilgi çekici.
Ken Loach

Ünlü İngiliz yönetmen Ken Loach'u, geçtiğimiz günlerde İstanbul Film Festivali'nde de izlemiştik.
       Festivale ağırlığını ve ciddiyetini kazandıran dokunuş, siyasi eleştirileriyle tanınan İngiliz yönetmen Ken Loach’tan geliyor. Gerçekçi yapıtlarıyla tanınan Loach, son filmi “Bread and Roses / Ekmek ve Güller”de de bu özelliğini koruyor.
       Konusunu, 1980’lerin sonlarında ABD’de başlatılan “Emekçilere Adalet” kampanyasından alan “Ekmek ve Güller”, latin Amerikalı göçmenlerin daha iyi maaş ve iş koşulları mücadelesini anlatan 5,5 milyon dolarlık bir yapım. Konu gerçek olduğu gibi güncel de: Geçtiğimiz ay Los Angeles’lı işçiler, kampanyaları neticesinde üç yıllık bir sözleşme imzalatmayı başardılar.
       Loach’un filmi izlenmesi kolay bir film değil. Diyalogların İspanyolca ve İngilizce arasında gidip gelmesi de cabası. Bir kısım izleyici Loach’un idealizmini çok basite indirgenmiş ve didaktik bulsa da, usta yönetmen kendine özgü ince mizah duygusuyla filmi kurtarmayı başarmış. Ayrıca oyunculuk da çok güçlü.
Jiang Wen ve ekibi

"Devils on the Doorstep" , Japon karşıtı sahneleriyle çok ses getirdi.
       Süregelen festivalin en çok ses getiren gösterimlerinden biri de Çinli yönetmen Jiang Wen’in Japon aleyhtarı filmi “Devils on the Doorstep / Eşikteki Şeytanlar” oldu. Wen ve ekibi, İkinci Dünya Savaşı sırasında Japonlar’ın zulmünü anlatan filmleriyle Altın Palmiye’nin güçlü adayları arasına girdi. Jiang Wen, maksadının Japon karşıtı bir film yapmak olmadığını, ancak iki ulus arasındaki sorunları yansıtmanın kaçınılmaz olduğunu ifade etti.
       
“GÜLE GÜLE”YE BÜYÜK İLGİ
       23 filmin yarıştığı 53. Uluslararası Cannes Film Festivali’nin yarışmalı bölümlerinde temsil edilmeyen Türk Sineması, sadece Uluslararası Film Pazarı’nda gösterilen filmlerle tanıtıldı. Bu bölümde gösterime giren 9 filmden biri olan Zeki Ökten’in yönettiği “Güle Güle” filmi Türkiye’de olduğu gibi Fransa’da da büyük ilgi gördü. “Güle Güle” Cannes’da da izleyenleri gözyaşlarına boğdu. Festivalde gösterilen filmlerimizden Tomris Giritoğlu’nun “Salkım Hanım’ın Taneleri” ve Gani Müjde’nin “Kahpe Bizans”ı da ilgiyle izlenen filmler oldu.
       
 
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları