| |
| İnşaasına 1992 yılında başlanan tünel ve viyadükler projesinin, 2000 yılı Haziran ayında tamamlanması planlanıyordu. Ancak toplam 24 kilometrelik proje, 12 Kasım Düzce depremiyle büyük bir darbe aldı.
İki ayrı viyadükten ve 3275 metrelik iki ayrı tünelden oluşan proje depremin ardından uzun bir süre durduruldu.
|
|
|
| Viyadük taşıyıcılarında deprem sonrası kaymalar oluştu. (Küçük resim)
| | ![](27777.jpg)
Bolu Tünelinin Ankara çıkışı bölümünde 12 Kasım depreminin ardından zemin boşalması sonucu 25 metrelik göçük meydana geldi. Ancak göçük artçı depremlerin etkisiyle büyüdü ve 400 metreye ulaştı. Tünelin İstanbul çıkışı ise daha şanslı. Çünkü bu bölüm depremi küçük dökülmelerle atlattı. Projede bu kısımda çalışmalar halen sürdürülüyor. Ekipler henüz açılmamış bulunan ve depremden etkilenmeyen 900 metrelik bölümü açmaya çalışıyor.
|
|
|
|
| | ![](27778.jpg)
12 Kasım depremi viyadükte de hasara neden oldu. Kaynaşlı Viyadüğünün tam altından geçen fay, viyadüğün iki ayağını kullanılamaz hale getirirken tabliyeler İstanbul yönüne doğru kaydı.
Projede hesaplanandan tam 2.5 kat daha şiddetli olan 12 Kasım depremi, viyadüğün 117 ayağının üzerinde bulunan sismik izolatörleri, yani enerji kırıcıları da parçaladı.
|
|
|
| Göçüğün olduğu bölüm
| | ![](27780.jpg)
Bu hasarlar nedeniyle şimdi Bolu Dağı geçiş projesi gözden geçiriliyor. Özellikle hasar gören Viyadük ve henüz inşasına başlanmayan ikinci Viyadük için, öncekine göre 2.5 kat daha büyük bir deprem riski gözönüne alınarak yeni bir proje hazırladı. Hasar gören viyadük buna göre onarılacak.
|
|
|
|
| | ![](27779.jpg)
| |
|