|
Erhard Spranger, Crown Plazada düzenlediği basın ve sohbet toplantısında, otomotiv sektöründe iyi günlerin geçmişte kaldığını ve artık sıkıntılı yılların, özellikle ABD ve Avrupa piyasasında belirmeye başladığını söyledi. Bir yandan satışlar azalırken, öte yandan aynı kapasite ile devam edilmesinin otomotiv sanayini sıkıntıya soktuğunu belirten Spranger, bunun sonucunda yapısal maliyetlerin yükselerek karlılığın azaldığını anlattı. Küçülen piyasada güçlü olarak varolabilmek için maliyetlerin kontrol altına alınması gerektiğini belirten Spranger, GMnin de iki gün önce dünya piyasalarındaki daralma ve artan maliyetler karşısında kapasite fazlasını ve maliyet yapısını düzeltecek bazı temel stratejik önlemler aldığını kaydetti. Erhard Spranger, bu önlemlerin, imalat işlemlerinin yüksek kapasiteli tesislerde gerçekleştirilmesi, malzeme maliyetlerinin düşürülmesi ve ölçek ekonomisi olarak çalışmayı amaçladığını söyledi. TÜRKİYEYE BÜYÜK BİR GÜVENİMİZ VAR Spranger, Bu önlemler çerçevesinde önümüzdeki yıl içerisinde İzmir-Torbalıda bulunan Opel montaj tesisi çalışmalarını sona erdirecek. Ancak Vectra üretimi Almanya-Russelsheimdaki yüksek kapasiteli tesislerde sürecek dedi. 1989 yılında kurulan İzmirdeki fabrikanın yıllık kapasitesinin 10 bin otomobil olduğuna işaret eden Spranger, GM yapısı içende bu kapasite fazlası söz konusu iken Türkiyedeki üretimi sürdürmenin ekonomik uygulanabilirliği olmadığını belirtti. Bu kararın kolay alınmadığını dile getiren Spranger, şöyle konuştu: Buna çok üzüldük. Çünkü geçen yıllar içinde bu tesis bizim bebeğimiz olmuştu; yalnız şunun da farkına vardık ki sektörde büyük bir kapasite var ve rekabet geçmiştekinden çok daha şiddetli bir şekilde sürüyor. Onun için böyle bir çerçevede maliyetleri düşürmemiz, daha hızlı piyasaya girmemiz ve eskisinden daha iyi hizmet vermemiz gerekiyor. Alınan bu kararın Türkiye ekonomisiyle hiçbir ilişkisi yok. Türkiyenin canlı ekonomisine hala inanıyoruz; Türkiyeye büyük bir güvenimiz var ve bu şekilde de devam edecek. Üretimin durdurulması sonucu, en büyük varlıkları olan çalışanlarının bir bölümünden ayrılmak zorunda kalacaklarını kaydeden Spranger, onlara çok şey borçlu olduklarını ve işten ayrılmak zorunda kalanlar için 2001 sonuna kadar mevcut gelir düzeylerini koruyacakları bir paket hazırladıklarını bildirdi. Şirket olarak artık ticaret faaliyetlerde yoğunlaşacaklarını belirten Spranger, yedek parça deposunu büyüteceklerini, müşteri memnuniyetini cevaplandıracak yapılarını güçlendireceklerini anlattı. SORULARI YANITLADI Daha sonra soruları yanıtlayan Erhard Spranger, Torbalıdaki fabrikanın ne olacağının ve kaç kişinin işten çıkarılacağının sorulması üzerine, tesisi boşaltacaklarını, ancak satmayacaklarını bildirdi. Spranger, 200 kadar çalışanları olduğunu, işten ayrılanlara hem yasaların gerektirdiği hem de kendilerinin hazırladığı bir paket çerçevesinde ödeme yapılacağını belirtti. Torbalıdaki tesiste üretime son verilmesinin Avrupada GMde yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olduğunu açıklayan Spranger, Bu değişikliğin odak noktalarından biri de, İngilteredeki Luton Tesisinde sadece tek bir vardiya çalışacak, önümüzdeki bir yıla kadar bu gerçekleştirilecek dedi. Spranger, başka bir soru üzerine, Türkiyede nisan ayına kadar üretime devam edileceğini; nisandan sonra azaltılarak haziran ayında tamamen durdurulacağını bildirdi. Erhard Spranger, GMnin aldığı önlemler çerçevesinde 2004 yılına kadar 400 bin üniteyi kapasitesinden çıkarmayı planladığını kaydetti. Torbalıdaki tesisin kapatılmasının araç fiyatları üzerindeki etkisinin ne olacağının sorulması üzerine Spranger, Türkiyede üretilen araçlar ile dışardan ithal edilen aynı model araçlar arasında bir fark olmayacağını bildirdi. Torbalıdaki tesislerin kapatılması kararını 4 gün önce öğrendiklerini kaydeden Spranger, önümüzdeki yıl satış hedeflerine ilişkin bir soruyu yanıtlarken, şunları söyledi: Önümüzdeki yıl ortasına kadar 65 bin araç satılacak. Bunun içinden 10 bin kadarı Vectra olacak. Astra ve Corsa üzerine yoğunlaşılacak. Bu nedenle önümüzdeki yıl satışların dengesi bakımından önemli bir sorunla karşılaşacağımızı beklemiyorum. Opel Türkiye Fabrika Direktörü Marek Penzo da, Torbalıdaki tesisin yatırım değerinin sorulması üzerine, 1989 yılında kurulan tesisin o zamanki değerinin 40 milyon mark olduğunu bildirdi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||