| | | Avrupada hava trafik kontrolörlerinin maksimum 7.5 saat çalıştığını dile getiren Baumgartner, bu sürenin Almanyada 4, Fransada 6 ve birçok ülkede de 7.5 saatin altında olduğunu söyledi. Buna karşılık Türkiyede meslektaşlarının 12 saat çalıştığının altını çizen Baumgartner, bunu kabul edilemeyecek bir uygulama olduğunu ifade etti.
Baumgartner, (Elemanımız yok) diye 12 saat çalıştırmak, görev sorumlulukları açısından çok tehlikeli. En ufak hata, birçok insanın hayatına malolabilir. Okullarda bile öğrencilerin dikkatlerinin dağılmaması açısından 5-6 saatten fazla ders yapılmaz diye konuştu. Uluslararası standartlarda hava trafik kontrolörlerinin pilotlarla aynı düzeyde ücret aldığını ifade eden Baumgartner, pilotun bir uçaktan, meslaktaşlarının ise pek çok uçaktan sorumlu olduğuna işaret etti. Baumgartner, Türkiyede ücretlerin düzeltilmesi ve çalışma saatlerinin yeniden düzenlenmesi gerektiğini dile getirdi.
KURALLARA UYMAMAK GİBİ BİR LÜKS YOK
Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği Genel Başkanı Selami Kutlar da acil çözüm bekleyen sorunları olduğunu, bunların başında eleman sayısının eksikliği, çalışma saatlerinin düzeltilmesi ve birtakım teknik aksaklıklarının giderilmesinin geldiğini belirtti. Bazı iddiaların aksine hava trafik kontrolörlerinin iş yavaşlatma eylemi yapmadıklarını savunan Kutlar, Bizim mesleğimizde kurallara uymamak gibi bir lüks yok. Kuralsız çalışmaya, hiçbir şey adına göz yumulamaz dedi. Çalışma koşullarının zorluğu ve yetersiz ücret almaları nedeniyle tecrübeli eleman eksikliği bulunduğunu ifade eden Kutlar, Bu insanların elde tutulması gerekli. Hava trafik kontrolörleri kolay yetişmiyor. Bu insanların ayrılmaları nedeniyle gösterilen, topu birilerini atıp işin içinden sıyrılmak hoş bir tavır değil diye konuştu
Atatürk Havalimanında, günde 700 uçağın iniş kalkış, 2 bininin de transit geçiş yaptığını hatırlatan Kutlar, 3 saat içinde 400 uçağı indirip kaldırmaya çalışırsanız, uçak yerde de bekler havada da. İniş kalkışların 24 saate yayılması gerekiyor dedi. Ücretlerin düşüklüğünden şikayet eden Kutlar, ücretlendirmede pilotla kıyaslandırılmaları gerektiğini, ancak bir pilotun onda biri kadar maaş aldıklarını ifade etti. Kutlar, İlgililere güveniyoruz, sorunumuzu anladıklarını düşünüyoruz. Genel Müdürümüz 6 ay önce atandı. Ve sorunları çözmüyor yaklaşımında bulunmak haksızlık olur. Sorunlarımızın zamanla çözüleceğine inanıyoruz diye konuştu.
| |