Home page
Haber Menüsü


Kuledekilere Avrupa’dan destek
Uluslararası Hava Trafik Kontrolörleri Federasyonu’nun (IFATCA) 17. Avrupa Bölgesel Toplantısı, İstanbul’da başladı. The Marmara Oteli’nde düzenlenen toplantı, basın kapalı olarak yapıldı.
İstaenbul
AA
4 Kasım— 2001 yılı yaz dönemi hava trafiğinin takip edileceği yol güzergahları ile trafiğin sıkıştığı noktalarda ne gibi önlemler alınabileceği konularının görüşüldüğü 2 gün sürecek toplantıya, 39 üye ülkeden 31’inin katıldığı belirtildi. IFATCA Avrupa Başkanı Marc Baumgartner, toplantıya verilen ara sırasında gazetecilere yaptığı açıklamada, hava trafik kontrolörlerinin çok büyük sorumluluğa sahip olduklarını belirterek, “En önemli sorumluluğumuz, insan hayatını tehlikeye atmamak” dedi.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Avrupa’da hava trafik kontrolörlerinin maksimum 7.5 saat çalıştığını dile getiren Baumgartner, bu sürenin Almanya’da 4, Fransa’da 6 ve birçok ülkede de 7.5 saatin altında olduğunu söyledi. Buna karşılık Türkiye’de meslektaşlarının 12 saat çalıştığının altını çizen Baumgartner, bunu kabul edilemeyecek bir uygulama olduğunu ifade etti.
       Baumgartner, “(Elemanımız yok) diye 12 saat çalıştırmak, görev sorumlulukları açısından çok tehlikeli. En ufak hata, birçok insanın hayatına malolabilir. Okullarda bile öğrencilerin dikkatlerinin dağılmaması açısından 5-6 saatten fazla ders yapılmaz” diye konuştu. Uluslararası standartlarda hava trafik kontrolörlerinin pilotlarla aynı düzeyde ücret aldığını ifade eden Baumgartner, pilotun bir uçaktan, meslaktaşlarının ise pek çok uçaktan sorumlu olduğuna işaret etti. Baumgartner, Türkiye’de ücretlerin düzeltilmesi ve çalışma saatlerinin yeniden düzenlenmesi gerektiğini dile getirdi.
       
“KURALLARA UYMAMAK GİBİ BİR LÜKS YOK’
       Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği Genel Başkanı Selami Kutlar da acil çözüm bekleyen sorunları olduğunu, bunların başında “eleman sayısının eksikliği, çalışma saatlerinin düzeltilmesi ve birtakım teknik aksaklıklarının giderilmesi”nin geldiğini belirtti. Bazı iddiaların aksine hava trafik kontrolörlerinin “iş yavaşlatma eylemi yapmadıklarını” savunan Kutlar, “Bizim mesleğimizde kurallara uymamak gibi bir lüks yok. Kuralsız çalışmaya, hiçbir şey adına göz yumulamaz” dedi. Çalışma koşullarının zorluğu ve yetersiz ücret almaları nedeniyle tecrübeli eleman eksikliği bulunduğunu ifade eden Kutlar, “Bu insanların elde tutulması gerekli. Hava trafik kontrolörleri kolay yetişmiyor. Bu insanların ayrılmaları nedeniyle gösterilen, ‘topu birilerini atıp işin içinden sıyrılmak’ hoş bir tavır değil” diye konuştu
       Atatürk Havalimanı’nda, günde 700 uçağın iniş kalkış, 2 bininin de transit geçiş yaptığını hatırlatan Kutlar, “3 saat içinde 400 uçağı indirip kaldırmaya çalışırsanız, uçak yerde de bekler havada da. İniş kalkışların 24 saate yayılması gerekiyor” dedi. Ücretlerin düşüklüğünden şikayet eden Kutlar, ücretlendirmede pilotla kıyaslandırılmaları gerektiğini, ancak bir pilotun onda biri kadar maaş aldıklarını ifade etti. Kutlar, “İlgililere güveniyoruz, sorunumuzu anladıklarını düşünüyoruz. Genel Müdürümüz 6 ay önce atandı. Ve ‘sorunları çözmüyor’ yaklaşımında bulunmak haksızlık olur. Sorunlarımızın zamanla çözüleceğine inanıyoruz” diye konuştu.
       
       
       
    TOP5 Ergenekon’da 16 kişi daha gözaltında  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları