|
|
3 Kasım Bir coupenin atletik görünümü, bir sedanın konforu, bir kompakt otomobilin fonksiyonelliği ve bir sporcunun gücü. Evet Yeni Seat Leon neredeyse her şeye sahip diyebiliriz. Her yönüyle güçlü bu otomobille Seat, kompakt otomobiller segmentinde de oldukça iddialı olduğunu gösteriyor. |
AutoShow Foto Galeri |
|||
Son yıllarda büyük bir atağa kalkan İspanyol üretici tarihinde yeni ilklere imza atmaya devam ediyor: 4 çeker sürüş, 180 beygirlik motor ve 6-ileri şanzıman. Şimdilik Yeni Seat Leonla gelen ilkler bunlar. Ancak artık biliyoruz ki Seat rakiplerini şaşırtmaya hep devam edecek. Yeni Seat Leon markanın son dönemde ulaştığı yeni çizgisini daha da geliştiren bir otomobil; oldukça sportif görünümlü, modern ve çok yönlü. Türkiyeye 1.6 100 hp ve 1.8 20V 125 hplik benzinli motor seçeneği ile ithal edilen Leonların sportif top modelinde ise 1.8 T 20V 180 hplik motor görev yapıyor. Direkt enjeksiyonlu turbo dizel 1.9 Tdi 110 hplik motor ise otomobilinden yüksek performans ve ekonomiyi birlikte bekleyenlerin tercihi olacak. KAYDA DEĞER DEĞERLER 1.8 litrelik silindir başına 5 sübaplı turbo şarjlı motor, 180 hplik gücünü 5.500 devirde üretirken otomobile 229 km/slik bir maksimum hız sağlıyor. Litre başına 100 beygir güç üreten bu motorla otomobilin 0-100 km/s hızlanması sadece 7.7 saniye sürerken torkuda geniş bir devir aralığında (1950-5000 devir) 235 Nmlik maksimum çekiş gücünü koruyor. Ara hızlanmalar ise son derece tatminkar: 5. viteste 80-120 km/s hızlanması 9.0 saniye iken aynı ara hızlanma değeri 6. viteste sadece 11.5 saniye, yani sollamalar hiç bu kadar kolay olmamıştı. DÖRT TEKER ÇEKİŞ SİSTEMİ 4, MAKSİMUM ETKİNLİK Leon 4 ismi dört teker çekiş sistemi ile bu versiyonu diğer Leon versiyonlarından ayırıyor. Tam bağımsız çok bağlantılı arka süspansiyon yine Seat tarihinde bir ilk. Ancak bu adaptasyon arka bagaj hacminin biraz azalmasına sebep oluyor ve tabi ki küçük yedek lastik taşınmasını da zorunlu kılıyor. Öte yandan otomobilin tüm alt tasarımının değişmesi benzin deposunu 5 litrelik bir artışla 60 litreye çıkarılmasına da olanak tanımış. Dört çeker sisteminde kullanılan hidro-mekanik Haldex kavrama sisteminin tümüyle elektronik olarak kontrol edilmesi benzer sistemlere göre bir adım önde: Bu akıllı sistem sayesinde arka aksa iletilen tork miktarı devamlı şekilde optimumda tutulabiliyor. Motor sensörleri, ABS sensörleri ve hızlanma sensörlerinden gelen bilgilerin CAN-Bus elektrik sistemi ile bir işlemciye iletilmesinin hemen ardından bu veriler incelenir ve otomobilin her sürüş koşuluna göre hızlı ve etkin tepki vermesi sağlanır. Ayrıca Haldex kavrama sistemi aracı park ederken veya farklı boyutlardaki lastiklerle giderken (örneğin küçük boy yedek lastikle) hiç bir zorlanmaya sebep olmayacağı gibi aracınızın bir aksından kaldırılarak çekilmesi durumunda da direnme göstermez. DONANIM PAKETLERİ Stella, Signo ve Sport adlı üç farklı donanım paketi ile piyasaya sunulan Leonun 1.6 100 hplik Signo paketinde otomatik şanzuman seçeneği de bulunuyor. Stella paketinde standart olarak Klima, Sürücü ve Yolcu Hava Yastığı, ABS ve EBV (Elektronik Fren Güç Dağılımı), Immobilizer (Şifreli Kontakt Anahtarı), Hidrolik Direksiyon, Derinlik ve Yükseklik Ayarlı Direksiyon, Uzaktan Kumandalı Merkezi Kilit ve Elektrikli Ön Camlar, Radyo Brisa (4 Hoparlör 2x20W), Far Yükseklik Ayarı, Toz ve Polen Filtresi, Parçalı Katlanır Arka Koltuklar, Gövde Rengi Tampon ve Yan Aynalar, Yükseklik Ayarlı Sürücü ve Yolcu Koltuğu, Arka Rüzgarlık, Dış Isı Göstergesi, Ön Camdan Görülebilen Şasi Numarası,Bagaj Yük Sabitleme Halkaları, Bagajda 12Vlik Elektrik Soketi ve 175/80 R 14 Lastikler bulunmakta. | ||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||