Home page
Haber Menüsü



Emine Uşaklıgil
 
Carrefour, Türk tekstilini Avrupa hipermarket pazarına açıyor
Carrefour Tekstil Satın Alma Müdürü Alexis de Villepin, Türk tekstilini hipermarket pazarına açmayı hedefliyor. Villepin, nitelikli ürünler açısından Türkiye tekstilinin rekabet gücüne inanıyor.
Emine Uşaklıgil
    17 Ekim—  Türk tekstilcileri Avrupa azman mağazalar piyasasının dinamik rekabet koşullarına henüz ayak uydurabilmiş görünmüyor. Koşullar ne olursa olsun pazarlık yapma alışkanlığından vazgeçemeyen tekstilcilerimizin bir çoğu, kalite-fiyat ilişkisini henüz yeterince önemsemiyor. Kalitede standart anlayışı sektörde yerleşmemiş olmasından ötürü, yetersiz kalan kalite kontrolu tekstilcilerimizin rekabet gücünü zayıflatıyor.  

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

 
TEKSTİLDE KÜRESEL TEDARİK
       Dünya pazarında ikinci, Avrupa pazarında ise birinci sıraya yerleşen Carrefour, Promodes ile birleştikten sonra yönetimini merkezleştirdi. Vestel ve Beko markalarını Avrupa’daki mağazalarında dağıtan Carrefour, tekstil alanında Türkiye’de küresel tedarik bürosunu kurmuş bulunuyor.
       Tekstilden sorumlu Satın Alma Müdürü Alexis de Villepin, Türkiye bürosunun hangi koşullar altında rekabet ettiğini anlatıyor:
       “Carrefour’un merkezileşen sisteminde en iyi teklifi vermek önemli. Sipariş edilecek ürün niteliğini belirten teklif talebi dünyanın her tarafına gönderiliyor. Üreticiler alım kararında kalite fiyat denkleminin belirleyici olduğunu asla unutmamalılar” diyor.
       Alımlar “TEX” markası için olduğu gibi, diğer ihtiyaçları da karşılamak için yapılıyor. Bu alımlar dışında, Carrefour çeşitli alanlarda yiyecekten, konfeksiyona geliştirdiği kendi markaları için Türkiye’den teklifler alıyor, anlaşmalar yapıyor.
       
REKABET ORTAMI
       Promodes ile birleşmesinden sonra, Carrefour ciddi boyutlara ulaşmış bulunuyor: yirmi altı ülkede 680 hipermarket, 2.260 süpermarket ve 3.120 indirim mağazası ile, 9.000’e varan satış noktası.
       Yılda 2 milyar kişiye hizmet sunan Carrefour, küreselleşmeyi başarmış olmaktan gurur duyan bir grup. Eskiden Türkiye’den alacağı ürünleri doğrudan üreticiden ya da temsilcileri aracılıyla tedarik Carrefour’nun alımları artık merkezileşti.
       Türkiye’de kurulan ve başında Alexis de Villepin’in bulunduğu “Global Sourcing” adına kurulan büro böylece dünyadaki Carrefour’lardan tekstille ilgili gelen taleplere cevap vermek, bu arada başka ülkelerle de rekabet etmek durumda. Villepin, büronun 200 milyon Fransız Frank’lık cirosunu iki yıl içinde 500 milyon frank’a çıkartmak hedefinde.
       
NİTELİKLİ HİZMET ÖNEMLİ
       Türk tekstilini hipermarket pazarına açmayı kararlı görünen Villepin, kalite kadar hizmeti önemsiyor. Numune, kumaş ve bitmiş ürün olarak, kendilerinin üretimin her aşamasında kalite kontrolunu talep ettiklerini anlatıyor.
       Ancak bunların da yeterli olmadığı ve “Hızla tepki veren, müsterinin isteklerine cevap verebilen, gerekli stokları bulundurabilen” firmaların kendi rekabet gücünü artırdıklarını, alıcının da zaten bu tür hizmetleri beklediğini belirtiyor.
       Türkiye’nin temel ürünler alanında rekabet gücünü kaybettiğini düşünen Villepin, daha nitelikli ürünler açısından Türkiye tekstilinin rekabet gücüne inanıyor.
       Anlatıklarına göre, Carrefour gibi cirosu yüksek hipermarket pazarlarında rakiplerinin önüne geçebilmeleri için, Avrupa’dan sadece on günlük bir kamyon mesafesinde bulunan Türk tekstilcilerinin, bu avantajı iyi kullanabilmeleri, lojistiğe önem vermeleri, sundukları hizmetin niteliğini sürekli yükseltmeleri, yüksek cirolardaki kar marjlarını mantıklı düzeyde tutmaları ve rakiplerini yakın takip tutmaları gerekiyor.
       
BİRLİKTE BÜYÜMEK
       Alımları 40 bin parçadan başlayan Carrefour’da sipariş tutarı 500-600 bin parçaya ulaşabiliyor. Villepin’e rakip bürolar dünyaya yayılmış durumda: Hong Kong, Endonezya, Maurice Adası, Magrip ülkeleri, Romanya, İspanya, İtalya.
       Türkiye’den Avrupa’daki Carrefour’lara çarşaf, havlu, iç çamaşır, penye ve deri gönderen Villepin’in tercihi, entegre tesislerle çalışmak.
       Dokumadan, paketlemeye kadar konfeksiyonun tüm aşamalarına kalite kontrolundan emin olmak istediğini belirtiyor. “Kaliteli olduğum için fiyatım daha yüksek” gerekçesini kabul etmediğini söylüyor:
       “İsteklerimi açık bir şekilde belirttiğime göre, fiyat kaliteyi etkilememeli. Ancak üretimin her aşamasında etkin bir kalite kontrolu nedeniyle bir fiyat farkı kabul edilebilir”.
       Koyduğu hedefler çerçevesinde iki yıl içerisinde cirosunu katlamak isteyen Villepin: “Birlikte çalıştığımız şirketlerle çalışma ortaklıklarını kurmak, birlikte sağlıklı bir şekilde büyümek istiyoruz” diyor.
       Avrupa Birliği’ne hazırlık bakımından herkesce kayıp bir yıl olduğu kabul edilen 2000’de, Türkiye, eğitim alanında da AB ile işbirliğini başlatamadı.
 
       
   
MSNBC News Turgut Tokgöz'ün tüm yazıları
MSNBC News Levent Gürses'in tüm yazıları
MSNBC News Kerem Alkin’in tüm yazıları
MSNBC News Murat Arın’ın tüm yazıları
MSNBC News Emine Uşaklıgil’in tüm yazıları
MSNBC News Atilla Yeşilada’nın tüm yazıları
MSNBC News Oğuz Büktel’in tüm yazıları
MSNBC News Yarkın Cebeci’nin tüm yazıları
MSNBC News Bayram Başaran’ın tüm yazıları
MSNBC News Mahmut Kaya’nın tüm yazıları
MSNBC News Murat Yeşildere’ın tüm yazıları
MSNBC News Celal Pir’in tüm yazıları
 
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları