Güncelleme: 14:25 ET 9 Mar., 2005
|
|
İstanbul NTV-MSNBC |
Platformda sergilenen işler ...
|
|
Platformdaki programa işleriyle katılacak sanatçılar arasında Yael Bartana, Mark Leckey, Aydan Murtezaoğlu, Phil Collins, Roman Ondak, Solmaz Shahbazi, Jalal Toufic, Wael Shawky, Haluk Akakçe, Can Altay yer alıyor.
|
|
Can Altay, normalizasyon/makulleştirme sürecini, her biri bir önceki sergiyi sıkıştırılmış bir biçimde tekrar sunan yerleştirmelerle başlatmaya davet edildi. Altay, bu üçüncü sergide, ... için sanat sergileri ve bu sergilerde yer alan kendi işleri için bir çerçeve ve tarih kurguluyor. Bu yolla normalizasyon/makulleştirmenin ürünü ve üreticisi olan bireye atıfta bulunuyor ve ölçek, paketleme, tüketim gibi güncel hayata dair olguları sorguluyor.
Phil Collinsin, çoğunlukla sosyal ve politik çatışmaların yoğun yaşandığı coğrafyalarda çekilen fotoğrafları bir arada asıldığında, nerdeyse her yere özgü günlük hayatın dokusunu veriyor.
Aydan Murtezaoğlunun Hip Aktiviteler adlı işi ise görüntü yoluyla bir çeşit kayıtsızlığa indirgeyen, mümkün olanın sınırlarını aşmak üzerine bir tez ve modernlik sürecinde yerinden ol(m)anın melodramatik bir geçiş gösterisi.
Wael Shawky, 2004 yılında Platformun misafir sanatçı programında bulunduğu sırada ürettiği Cave (Mağara) adlı video ile sergiye katılıyor. Videoda, sanatçı yerel bir süpermarkette dolaşarak Kurandan ayetler okuyor. İlk bakışta bir haber programından alınmış gibi gözüken eser, tüketicilik, bilgi dağıtımı ve egzotik arasındaki çizgileri bulanıklaştırıyor.
Solmaz Shazbazinin Normalizasyon/Makulleştirme sergisi için ürettiği Persepolis adlı işi, sanatçının Tirdad Zolgadr ile birlikte ürettiği Tehran 1380 (Tahran 1380) ve Good Times/Bad Times (İyi Zamanlar/Kötü Zamanlar) adlı videolarını içeren Tahran serisinin üçüncü bölümünü oluşturuyor. İlk iki bölümden farklı olarak, bu video şehrin kendisine değil apartmanların detaylarına, tatlı hatıralara, kişisel ve kollektif anlatıların yapılandırılmasına odaklanıyor.
Jalal Toufic I am the Martyr Comrade Jamal Sati (Ben Şehit Yoldaş Jamal Sati) adlı karışık medya yerleştirmesiyle, Jamal Satinin intihar saldırısına ve esere ismini veren demecine değiniyor. Toufic, yerleştirmesiyle bağlantılı olarak 14 Mart günü Platformda Saving the Living Humans Face and Backing the Mortal (Yaşayan İnsanın Yüzünü Korumak ve Ölümlüyü Desteklemek) başlıklı bir konferans verecek.
Yael Bartana, İsrailde bir yabancının genelde aşina olmadığı günlük aktivitelerle ilgileniyor. Trembling Time (Ürperme Zamanı) adlı işi, Askerleri Anma Günü dolayısıyla kendini gösteren kollektif hafızayı belgeliyor. Video, büyük bir otoyolda saygıyla yavaşlayan arabaları gösteriyor ve durdukları an montajla daha da etkili kılınıyor. Bartananın bakış açısı, haraketin ve durgunluğun iç içe geçtiği perili bir dünya sunuyor.
Benzer bir şekilde, Mark Leckeynin Made in Heaven (Cennette Üretilmiştir) isimli, Jeff Koonsun ikonlaşmış tavşanının dijital bir görüntüsünü sunan işi, büyüsüyle merak uyandırıyor ve cezbediyor. Leckeynin Londradaki dairesine yerleştirilen kamera heykelin etrafında dönüyor ve meşhur eseri Leckeynin elleriyle tutabileceği yakınlığa getirerek gösterinin gösterisini sunuyor.
Roman Ondakın Good Feelings In Good Times (İyi Zamanlarda İyi Duygular) adlı performansı için, sergi boyunca çeşitli zamanlarda Platformun kapısının önünde insanlar sıralar oluşturacak. Bu sahte sıralar, günlük hayata bir atıfta bulunacak ve tıkanıklığı, düzeni ve paylaşılan zihniyeti sembolize edecek. Eğer sergi izleyicilerinden biri sıradakilere neden orada olduklarını sorarsa, cevap muhtemelen bir omuz silkme veya bilmiyoruz olacak ve sıra dağılacak. |
|