|
2 Mart 2005 Jerry Yang ve David Filo, Yahooyu ilk olarak Jerrys Guide to the World Wide Web adı ile kurmuştu. Şirketin pazarlama adı olarak da, 18inci yüzyılda İngiliz romancı Jonathan Swiftin klasik eseri Gulliverin Gezilerinden esinlenerek kaba saba, gelişmemiş kişi anlamına gelen yahoo sözcüğünü seçmişlerdi. |
ESKİ İNTERNETÇİLERDEN KİM KALDI? Yang ve Filo, ilk başladıklarında kimsenin Yahooya şans tanımadığını belirtiyor. Netscapein daha sonra Microsoft tarafından yok edildiği hatırlanacak olursa, Yahoo internetin ilk günlerinden bu yana varlığını sürdüren ender şirketlerden. |
||||
Yang ve Filo, Stanford Üniversitesinde elektronik mühendisliği yüksek lisansı yaparken, Nisan 1995te yatırım şirketi Sequoia Capitali ikna ederek, Yahooya 2 milyon dolar yatırmasını sağlamıştı. Ardından halka açılmalar geldi. Birçok şirketin sonu olan internet balonun patlamasının ardından toparlanan Yahoo, bugün 50 milyar dolar pazar değerine sahip bir şirket. Yahoo şimdilerde 7 bin 600 kişinin çalıştığı bir şirket. VADİNİN CİMRİSİ YAHOO Kurucuları Jerry Yang ve David Filo Yahoonun felsefesinin sürekli kar yapmak olduğunu vurguluyor. Karlılığın önemli bir bölümünü masrafları kısmak oluşturuyor. Diğer Silikon Vadisi şirketlerinin aksine kendilerinin daha cimri olduğunu belirten Yahoo kurucuları, ofis binalarını en ucuz renklere boyadıklarını ifade ediyor; bu nedenle Sunnyvaledeki binanın duvarları mor ve sarı renkte. YAHOONUN FELSEFESİ MASRAF KISMAK Şirket, çalışanların performansını artırmak için kurumsal kampüse basketbol ve voleybol sahaları yaptırdı. Çalışanlar iş aralarında veya fazla mesailerinden spor yapıyor. Ancak Yahoo hiçbir zaman rakibi Google kadar cömert değil. Çalışanların otomobillerinin yağ değişimi masraflarını dahi üstlenen Googlea kıyasla Yahoo, masrafları kontrol altında tutmaya inanıyor. Yahoo çalışanlarının yemekleri ücretsiz değil. Bu durum, Silikon Vadisi şirketleri için alışılmadık bir politika. |
||||
| Yahoonun masrafları kısmaya dayalı politikası kurucularını çoktan dolar milyarderi yaptı bile. Yahoonun yüzde 6.4 hissesini elinte tutan Filo 2.8 milyar, yüzde 4.8 hissesini tutan Yang ise 2.1 milyar doları garantiye almış durumda. MSN VE GOOGLE İLE REKABET Yahoo ziyaretçi sayısı 345 milyonu bulurken, kayıtlı kullanıcı sayısı ise 165 milyonu aştı. Site e-posta, e-ticaret, haber, eğlence, yol bulma, çöpçatanlık, hava durumu, iş bulma ve arama motoru hizmetleri sunuyor. Yahoo kurucuları bir yandan genişbant ve kablosuz iletişim teknolojilerinin internet servislerine açacağı yeni ufku gözlerken, bir yandan da Google ve MSN ile rekabete hazırlanıyor. YAHOO, MEDYA DEVİ OLACAK Öte yandan, Yahoo CEOsu Terry Semel, sitenin yakın gelecekte medya alanında yeni bir atağa kalkacağının sinyalini verdi. Geleneksel medyanın aksine internette interaktif medya uygulamalarına yönelecek olan Yahooda, ABDnin önde gelen kanallarından ABCnin üst düzey yöneticisini sitenin medya bölümünün başına getirilmişti. Yahoo CEOsu Semel ayrıca, sitenin blog kanallarının da geliştirileceğini ifade etti. CEO Semelin kendisi de Universal film şirketinde uzun yıllar üst düzey yöneticilik yapmıştı. | |||
Türk Telekomdan ücretsiz masal ve müzik servisi | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||