|
Tüketici güveni tarihinin zirvesinde Güven arttı, harcamalar hızlandı |
|||
Sektörel bazda bakıldığında birkaç sektör dışında hemen hemen tüm sektörlerde düşüş yaşandığı gözleniyor. En büyük düşüşler beyaz eşya, televizyon gibi dayanıklı tüketim malları sektörlerinde gerçekleşti. Öncü olarak izlenen konut ve otomobil sektörlerinde de 2004 Aralık ayına göre önemli düşüşler oldu. Bayramın ve indirimlerin de etkisiyle giyim sektörü Aralık 2004 seviyesini korurken, yine bayram tatilinin etkisiyle otel, lokanta ve turizm sektöründe bir artış gerçekleşti. Geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında Bireysel Tüketim Endeksinin daha yukarıda, Perakende Satış Endeksinin ise aynı seviyede olduğu görülüyor. Bireysel Tüketim Endeksindeki artış genel anlamda tüketim eğilimindeki bir artışın ve tüketici güvenindeki yükselmenin etkisini de yansıtıyor. |
||||
CNBC-e Tüketici Güven Endeksi Ocak’ta yüzde 7.5 artarak 129.62 ile tarihinin en yüksek değerine ulaşmıştı. | MARTTAN İTİBAREN ARTIŞA GEÇECEK Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu, Aralık ayındaki yükselme gibi Ocak ayındaki düşüşün de genel bir trend olarak algılanmaması gerektiğini belirtti. Hava koşullarının da etkisiyle Şubat ayında da düşüşün devam edeceğini savunan Aslanoğlu, tüketici güvenindeki yükselme ve bireysel tüketim endeksinin seviyesinin Mart ayından itibaren tüketimde tekrar bir artış ihtimalini güçlü tuttuğunu kaydetti. | |||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||