Home page
Haber Menüsü


Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir
Arçelik yüzde 20 büyüme hedefliyor
Avrupa’nın en büyük beyaz eşya üreticilerinden Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, şirketin bu yıl yüzde 20 ciro artışı hedeflediğini söyledi. Özdemir, uygun olan her şirketle ilgilenebileceklerini de ifade etti.
İstanbul
CNBC-E
    2 Şubat 2005—  Avrupa’nın beşinci büyük beyaz eşya üreticisi Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, şirketin bu yıl yüzde 20 büyüyerek, cirosunu 3 milyar Euro’ya çıkarmayı hedeflediğini söyledi. Özdemir, uygun olan her şirketle ilgilenebileceklerini ifade ederken, organik olarak büyümeye ağırlık vereceklerini kaydetti. CNBC-e’de Servet Yıldırım ve Gülay Afşar’ın sorularını yanıtlayan Arçelik Genel Müdürü Özdemir, Avrupa’da satılan her on televizyondan beşinin Türkiye’de yapıldığını kaydederken, bu durumun beyaz eşyada onda üç olduğunu ifade etti.  

   
 
       
   
MSNBC News Arçelik Avrupa'da hedef büyüttü
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Koç Holding’in amiral gemisi niteliğindeki Arçelik’in Avrupa’da ilk üç üretici arasına girmeyi hedeflediğini anlatan Özdemir, “Arçelik Avrupa’da en hızlı büyüyenlerden biri, rakibimiz İtalyan Merloni’dir. 2004’ü 2.5 milyar Euro ciro ile tamamlamayı bekliyoruz. Bu yıl da en az yüzde 20 büyümeyi hedefliyoruz. Avrupa’daki beşinci büyük üretici olduk. Yılın ilk ayı itibariyle bu hedefin oluşabileceğine ilişkin sinyaller gözleniyor” dedi.
       
‘SATIN ALMALAR OLABİLİR’
       Ortam uygun olduğunda şirket satın almaların da gündeme gelebileceğini belirten Özdemir, “Hedef daha karlı çalışmaksa bu gündeme gelebilir. Avrupa, Rusya, Kuzey Afrika pazarlarında varız. Stratejimize uygun her şirketle ilgileniyoruz. Statejik pazarlar dışında dünyadaki her yerle ilgileniyoruz” diye konuştu.
       
‘ÇİN’E KARŞI AVANTAJLIYIZ’
       Çin’e ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Arçelik Genel Müdürü, bu noktada dayanıklı tüketim sektörünün avantajlı olduğunu ifade etti. Çin’den malın Avrupa’ya getirilmesinin lojistik engeller nedeniyle ekonomik olmadığını savunan Özdemir, Çin’e karşı rekabet avantajının bu sektörde süreceğini öngördü.
       Sektörün 2004 yılında yüzde 60 oranında büyüdüğünü belirten Özdemir, reel büyümenin ise yüzde 35-40 civarında olduğunu vurgularken; büyümenin bu yıl da süreceğine inandıklarını söyledi.
       
‘ÖTV ARTIŞI BEKLEMİYORUZ’
       Dayanıklı tüketim sektöründe Özel Tüketim Vergisi oranlarında artış beklemediklerini anlatan Özdemir, “Maliye Bakanı ÖTV artışı olmayacağını söyledi. Artış olursa talepte daralma olacağı kesin. Sektör 6 milyar dolarlık ihracat yapıyor, ithalat ise 2.5 milyar dolar. Bu katkıyı göz önüne almak gerekiyor” diye konuştu.
       Arçelik Genel Müdürü Özdemir, Ocak ayı ortasında ABD’nin New York kentinde Maliye Bakanı Unakıtan’ın da katıldığı forumda yabancı yatırımcılarla görüştüklerini belirterek, en çok Türkiye’deki gelişmeler ve cari açıkla ilgili soruların geldiğini anlattı.
 
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları