|
28 Aralık 2004 Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) GenelSekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer, otomotiv pazarında yaşanan ve üretimeyansıyan dengesizliklerin işgücü ve istihdamla ilgili olumsuz sonuçlar yaratabileceğini belirterek, Nitekim Aralık ayından itibaren, aylık bazda üretimdeki gerileme, bunun bazı sonuçlarını ortaya çıkarmaya başlamıştır dedi. Tezer, yaptığı açıklamada, Kasım verilerine göre 2004 yılının üretimde 850 bin, pazarda 700 bin ve ihracatta 500 binlikrakamlarla kapanacağını öngördüklerini, bu değerlerin hepsinin ayrı ayrı birer rekor olduğunu vurguladı. |
2004ün ilk yarısındaki yüksek talebin vergileri artırmak suretiyle frenlendiğini ve iç pazardaki talebin ikinci yarıda aylık bazda yüzde 40 civarında azaldığını anımsatan Tezer, bunun 2005e de yansıyacağını kaydetti. Tezer, 1600 ccnin altındaki araçlarda uygulanan ÖTVnin, 1 Ocak 2005ten itibaren teşviğin de kaldırılmasıyla yüzde 30 civarında artacağına dikkat çekerek, Pazarda ve bunun yansıması olarak iç pazar için üretimde daralmalar söz konusu olacaktır. 2005te otomotiv pazarında yüzde 10 ile 20 civarında bir daralma bekliyoruz. Bu üretimede yansıyacak. İhracatta da 2004te yaşanan düzeydeki bir yükseliş sözkonusu değildir diye konuştu. YATIRIMLAR HALEN RİSKLE KARŞI KARŞIYA Ercan Tezer, 2004 yılında kapasite kullanım oranının yüzde 85lere, bazı fabrikalarda yüzde 100lere kadar çıktığına değinerek, şöyle devam etti: 2005te pazardaki daralmaya bağlı olarak üretimdeki gerilemeyle birlikte kapasite kullanım oranları da gerileyecektir. Biz otomotiv sanayi olarak çalışanlarımızı pazardaki anormal değişimlere karşı sürekli korumaya gayret gösteririz. Ancak tabii pazarda yaşanan ve üretime yansıyan dengesizlikler işgücüyle, istihdamla ilgili olumsuz sonuçlar yaratabilecektir. Nitekim Aralık ayından itibaren aylık bazdaüretimdeki gerileme, bunun bazı sonuçlarını ortaya çıkarmaya başlamıştır. Tezer, yatırımlarla ilgili teşvik ortamının halen belirsizliğini koruduğuna ve bunun gelecek yıllardaki yeni yatırımları riskle karşı karşıya bırakacağına işaret ederek, bu belirsizlikler devam ettiği sürece yatırımlardan bir şey beklemenin doğru olmayacağını söyledi. Sektörün önündeki en önemli sorunun, Türkiyeye doğru genişleyen AB otomotiv sanayiinin yatırımlara ilişkin girişimlerine karşın teşviksistemindeki belirsizliğin devamı olduğunu dile getiren Tezer, 2004 yılı maalesef yatırım açısından kayıp bir yıldır. Şu andaki yatırım ortamı, Türkiyenin bugününü ve geleceğini çok ciddi anlamda tehdit etmektedir. Hükümet elindeki fırsatı kaçırıyor dedi. Tezer, Türkiyenin tasarımda da yetkinliğini güçlendirmek zorunda olduğunu vurgulayarak, Bununla ilgili teşvik mekanizmaları yasalardayer almıştır, ancak uygulanmamaktadır. Türkiyenin tasarım merkezi olma fırsatı, nedenini anlayamadığımız bir şekilde elden kaçırılma noktasındadır. Bu idari bir zaaftır diye konuştu. 11:14 28/12/04 |
||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||