Home page
Haber Menüsü


Bor, hidrojen ekonomisinin yıldızı
Türkiye’de bolca bulunan bor hidrojen ekonomisinin kilit mirerali olacak. Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu, borun hidrojene geçişte en büyük engel olan ‘taşınma’ problemine çözüm getirdiğini vurguladı.
NTV-MSNBC
24 Aralık 2004 — NTV’de yayınlanan Günün İçinden programında Celal Pir’in sorularını yanıtlayan, Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu taşınma sorununun hidrojen verimini düşürdüğü belirtti. Sodyum bor hidrür sulu çözeltisi kullanıldığı zaman, yakıt pilleri için taşınan hidrojeni yüzde 25 oranında depolama özelliğine sahip. Mevcut teknolojilerde hidrojenin taşınması, hidrojenin on katı ağırlıklar kullanılması gerekiyor.

   
 
       
    MSNBC News Türkiye'nin bor umudu
MSNBC News 2005 hidrojen motorların yılı olacak
 
NTVMSNBC Reklam  
 

 
TÜRKİYE DÜNYANIN BOR SAĞLAYICISI
       Dünya bor rezervlerinin üçte ikisi Türkiye’de bulunuyor. Sodyum bor hidrür fosil yakıttan hidrojene geçişte önemini artırdı.
Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu.
       Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu, fosil yakıtlardan hidrojene geçişin ancak 2070’li yıllarda tamamlanacağını vurguluyor. Hidrojene geçiş şüphesiz fosil yakıt rezervlerin bitmesi tetikleyecek. İkinci olarak karbondioksitten kaynaklanan sera etkisinin dünya üzerinde yarattığı çevre baskısı artacak ve bu uluslararası düzlemde hidrojene geçişi hızlandıracak.
       
PATLAYICILIK RİSKİNİ DÜŞÜRÜYOR
       Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu, hidrojene geçişte en önemli sorun olarak hidrojenin patlayıcı özelliğine işaret ediyor. Bu enerji kaynağının kullanımının verimli hale gelmesi için patlayıcılık riskinin bir şekilde azaltılması gerekiyor. Sodyum bor hidrür, belli koşullarda yanmayan, ancak istendiğinde hidrojeni açığa çıkartan bir özelliğe sahip. Bu noktada Türkiye’de bol miktarda bulunan bor, hidrojenin patlayıcı özelliğinin kontrol altına alınmasında kullanılacak.
2005 hidrojen motorların yılı olacak

       
TONU 10-20 BİN DOLAR ARASI
       Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu, sodyum bor hidrürün halen deterjan katkı maddesi, özel borlu camlar ve izolasyon malzemelerinde kullanıldığını, ancak ‘yakıt taşıma vasıtası’ olarak kullanılmasının yeni bir kavram olduğunu işaret etti. Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu’na göre, petrolden hidrojene geçiş, borun piyasasını artıracak, bu mineralden elde edilen geliri katlayacak. Halen piyasalarda konsantre bor mineralinin ise tonu 200 dolar, ancak bor ara bileşikler düzeyinde 500-600 dolar aralığında fiyatlanıyor. Sodyum bor hidrürün tonu ise 10 ila 20 bin dolar düzeyinde fiyatlandırılıyor. Borun ileri bileşenleri ise bunun çok daha üzerinde fiyatlara tabi olacak.
İlk Türk yakıt pili 18 ay sonra

       
HİDROJEN EKONOMİSİNİN TEMEL DİREĞİ
       Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu, sodyum bor hidrürün kullanım alanının özellikle, uçak, otomobil veya otobüs gibi taşınabilir sistemler için geliştirileceğini ifade etti. Örneğin geleceğin otomobillerinde, benzin doldurmaya benzer bir şekilde, otomobilin hidrojen deposu boşaldığında, sodyum bor hidrür çözeltisini yeniden doldurmak gerekecek. Bunun içinde hhidrojen istasyonlarının yaygınlaşması gerek. Sürücüler yeni sodyum bor hidrür çözeltisi yüklemek için yine haftada bir istasyona gidecek. Ancak hidrojen petrole göre çok daha hesaplı, çevreci ve verimli olacak.
       
       
    TOP5 Türk Telekom’dan ücretsiz masal ve müzik servisi  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları