| | | Avrupa pazarından 3 bin kilometre uzaklığında olan Türkiye firmaları, mesafeyi telafi etmek için, daha ucuz üretim gerçekleştirmek, uzaklık unsurunu lojistik ve ucuz taşımacılık sayesinde aşmak isteyince, lojistik sektörü ağırlık kazandı.
OMSAN Genel Müdürü Ertuğrul Tiftikçioğlu:
Lojistik hizmetleri konusunda, Türkiyedeki yabancı şirketlerden gelen taleplere, Avrupa pazarında söz sahibi olmak isteyen Türk şirketlerinin de talepleri eklendi. Rekabette stok takibi birden öne çıktı. Üretim sürecini tehlikeye sokmadan, hassas bir zamanlama ile çok sayıda değerli parçayı doğrudan üretim bandına teslim etmek ve hızlı bir taşımacılık gerçekleştirmek önem kazandı. Türk Renaultnun maliyette İspanya otomotiv sektörü ile başarı ile yarışabilmesinin arkasında lojistiğin önemli bir payı vardır diyor.
TÜRKİYE OTOMOTİV ÜSSÜ OLMA YOLUNDA
Otomobil lojistiği kavramını Türkiyeye ilk getiren ve beş yıldır müşterilerine uydu ile araç izleme olanağını sunan OMSAN, taşımacılıkta iddialı. Bir Oyak iştirakı olan OMSAN, Türkiyede taşımacılık ve lojistik sektörünün büyüklerinden. Bir Avrupa şirketi olma yoluna girmiş olan OMSAN, yurt dışında Almanya ve Fransada iki şirketi sahibi ve Alman firması Altman ile birlikte bir ortak otomobil lojistik firmasını kurmak üzere. ABnin otomobil lojistiği büyüklerinden Altmanın Avrupa sathında on ayrı toplama yeri bulunuyor. Otomotivde Türkiyenin merkez olmaya aday olduğunu anlatan Ertuğrul Tiftikçioğlu: Üs olabilmek için, coğrafi konumu Türkiyeye çok önemli bir avantaj sağlamakta. Zamanla Türkiyenin bir Japonya konumuna gelebilmesi gerekir diyor.
GBNİN ETKİSİ
Yeni ekonomi ve e-ticaretin öne çıkmasıyla, taşımacılık ve lojistik sektörlerindeki büyümenin, daha da hızlanacağına dikkat çeken Ertuğrul Bey, Türkiye lojistik sektöründeki gelişmeyi biraz da GBden sonra yapılan yanlış yatırımlara bağlıyor: GBden sonra, Türkiyede dış ticaretin katlanacağı beklentisi, taşıma kapasitesini %70 artırdı. Trailer ihtiyacı 14 bin iken, trailer sayısı 25 bini aştı. Filolar atıl ve hantal bir hale gelince, başı çeken firmalar iç taşımacılığa ve lojistiğe yöneldi.
Bursada 100.000 metre karelik deposu olan, gümrüksüz antrepoları Cevizlide olup, Ankara, Adana, Mersin, İzmir ve Denizlide büroları olan OMSAN da, Türkiyede demiryolu taşımacılığın geriliğinden şikayetçi. Ertuğrul Bey: Bursadan Bandırmaya demiryolu ile otomobil taşımaya kalkmak, Eskişehirden de geçmeyi zorunlu kılıyor diyor.
Otomobil yanı sıra, petrol, çimento ve, Philip Morris ile yaptığı anlaşma nedeniyle, sigara da taşıyan OMSAN, Türkiyede taşımacılıkta kalite belgesini alan ilk firma. Her kamyonun üzerinde uydu anteni olması sayesinde, sigara gibi değerli ve kolay paraya tahvil edilebilir özelliği nedeniyle hassas kargolar, artık müşterileri tarafından adım adım internetten de izlenebiliyor. | |