|
|
|
Türkiye otomotiv pazarına ilişkin bir soru üzerine Aybar, 2004’ün beklentiler doğrultusunda 650-680 binlik toplam satışla bitmesini öngördüklerini, 2005 yılında bu seviyenin altında satış beklemediklerini söyledi. Türkiye’de artık piyasalara güven geldiğini ve moral ortamı oluştuğunu ifade eden Aybar, “Türkiye artık istikrarı yakaladı. Hele 17 Aralık’ı da sağ salim geçirecek olursak 2005 yılında Türkiye’nin istikrar dışında bir şartı ifade etmemesi lazım. İyi bir yıl olmasını bekliyoruz” diye konuştu.
‘YENİ VERGİ GELMESİN’
Aybar, açıklanan Bütçe Kanun Tasarısı’nda ÖTV’de bir artışın söz konusu olduğunu, ancak bu artışın aslında hurda araç indiriminin bu yıl sona ermesinden kaynaklandığını belirtti. Aybar, “Önümüzdeki yılın yeni bir vergiye sahne olmadan tamamlanacağına inanmak istiyoruz. Türkiye, önümüzdeki yıl otomotivde zaten çok yüksek olan vergiye bir başka vergi daha bindirmesin” şeklinde konuştu.
‘YATIRIM TEŞVİKLERİNİ GÜNDEME GETİRELİM’
İbrahim Aybar, cari açığa dikkat çekerek, bunun büyük bir açık olmadığını, Türkiye’nin bu rakamlardan korkmaması gerektiğini söyledi. Türkiye’nin yabancı sermayeyi çekerek bir yatırım ülkesine dönüştürülmesinin önemini vurgulayan Aybar, “Ar-Ge teşvikleri hayata geçirilsin. Aynı şekilde yatırım indirimi gelsin. Türkiye’de 250 milyon doların üzerindeki otomotiv yatırımlarında ciddi bir yatırım indirimi olsun, yüzde 80’den aşağı olmayacak şekilde” diye konuştu.
34 MİLYAR LİRADAN BAŞLIYOR
Megane II ailesinin pazara sunduğu 5. model Megane II Wagon, 34 milyar 800 milyon lira ile 40 milyar lira civarında ekipman seviyesine göre değişen fiyatlarla satılıyor. |
|