|
15 Ekim 2004 Esinlendiği antik anıt üslûplarını, modern tekniklerle birleştirip yepyeni bir tarz yaratmış olan Louis Kahnın ünü, çağının en önemli ve etkili mimarlarından biri olarak dünyayı sarmıştı. |
Filmler, sinemalar, seanslar |
|||
1974 yılında öldüğünde, ardında yalnızca anıt niteliğinde birkaç bina, birkaç metres, borca batmış bir şirket ve evlilik dışı iki çocuk bıraktı. Bu çocuklardan biri olan Nathaniel Kahn, yaptığı bu farklı belgeselle, babasının karmaşık ve sırlarla dolu özel yaşamını ve yaratıcı kariyerini mercek altına yatırıyor. |
|||||||||
Fakir ailesiyle beraber Estonyadan Philadelphiaya göç eden Louis Kahn, mimarlık eğitimini tamamladıktan sonra, önce Yale, sonra Pennsylvania Üniversitelerinde profesörlüğe kadar yükselir. Yunanistan, Roma ve Mısıra yaptığı seyahatlerde, modern çağ mimarisinde estetik açıdan eksik olan ögenin anıtsallık olduğunu fark eder ve 50 yaşının getirdiği olgunluğu, antik dönemin mirası olan hümanizmi ve çağdaş inşaat tekniklerini kullanarak, mimari sanatına bambaşka bir bakış açısı getirir. |
|||||||||
Dehası ve önsezisiyle, alanında bir efsane olarak anılırken, karmaşık özel hayatı, karısı, iki metresi ve ilişkilerinden olan iki gayrimeşru çocuğu hep perde gerisinde kalır. GELECEĞİN KENTİ Şirketinin iflasa sürüklendiği 1974 yılında, hayalini kurduğu geleceğin kentini inşa etme projesini gerçekleştirmek için gittiği Hindistandan döndüğü gün, tren garının tuvaletinde kalp krizinden ölür |
|||||||||
Louis I.Kahn, pek çok mimarlık tarihçisi tarafından 20. yüzyılın ikinci yarısının en önemli mimarı olarak görülür. Yoksulluk ve yıkıcı bir çocukluk kazasının (yüzü yanmış) üstesinden gelebilmiş Yahudi bir Estonya göçmeni olan Kahn, tuğla, beton ve ışığın geometrik kompozisyonları olarak görülen ve bir eleştirmenin dediği gibi insanın hayatını değiştiren, pek çok güçlü ve etkileyici yapı tasarladı. |
|||||||||
Kahnın efsaneleşen sanat yaşantısı, gerçek ve açıklık için daima bir arayış tariflerken, özel hayatı sır ve kaosla doluydu. New York Pennsylvania istasyonunun tuvaletinde, kimliği belirlenemez bir şekilde ve iflas etmiş durumda ölü bulunduğunda geride, üç aile bırakmıştı: yıllarını paylaştığı karısı ve uzun süreli ilişki yaşadığı iki bayan olmak üzere üç aile. My Architect, evlilik dışı ilişkilerinden birinden olan, Kahnın tek oğlunun bu gizemli ve tutarsız adamın yaşamı ve işleriyle uzlaşmak üzere çıktığı epik bir yolculuk üzerine. 10LARCA İNSAN 1000LERCE KİLOMETRE Anlatıcı, Pennsylvania İstasyonunun yer altındaki koridorlarından, Kahnın muhteşem parlamentosunu tasarladığı Bangladeşin sokaklarına, New England sahillerinden Kudüs politikalarının özel dehlizlerine dek izleyenleri peşinden sürükler. Bu yolculukta büyüleyici, eğlenceli, hayranlık uyandırıcı ve hassas karakterlerle karşılaşılır: Kahnı, memleketi Philadelphiada gezdiren taksi şoförleriyle, önceki sevgilileri ve müşterileriyle, dünyanın en önemli mimarlarından Frank Gehry, I.M. Pei ve Philip Johnsona kadar pek çok özel kişilerle... |
|||||||||
Philip Johnson (solda) ve Nathaniel Kahn | İFLAS EDEN EFSANEVİ MİMAR Mimar Babam: Bir Oğlun Yolculuğu, daha çocuk yaştayken babasını kaybeden Nathaniel Kahnın kişisel bir projesi olarak kalabilirdi. Oysa o, efsanevi bir mimar olarak görülen, ancak şirketi iflas etmek üzere olan bir adamın gerçek kimliğini özel bir bakış açısıyla yansıtmayı başardı. |
||||||||
My Architectte Nathaniel Kahn, babasının anıtsal eserlerinin unutulmaz güzelliklerini meydana çıkarır ve izleyenleri dağılmış ailesinin içine alarak, ebeveynleri ve çocukları rahatsız eden önyargı, entrika ve mit dolu bir dünyanın kapılarını aralar. Dramatik bir film atmosferindeki bu belgesel, Nathanielin kişisel yolculuğundan evrensel bir kimlik aramaya, sanattan ve sonuçta hayattan zevk almaya dönüşür Arşiv kayıtları, Frank Gehry gibi tanınmış mimarlarla, ilişkisi olan kadınlarla ve iş arkadaşlarıyla yapılan röportajlar ve muhteşem yapıların nefes kesen görüntüleriyle, sürükleyici, etkileyici ve özel bir belgesel. |
|||||||||
ÖDÜLLER 2003 Silverdocs: AFI/Discovery Channel, En İyi Belgeselde Sterling Ödülü 2003 Philadelphia Uluslararası Film Festivali, Seyirci Ödülü 2003 Fullframe Belgesel Film Festivali, Özel Seçim 2003 Chicago Altın Hugo (En İyi Belgesel); İzleyici Ödülü (Gümüş Plaket) 2003 Hamptons İzleyici Ödülü 2004 ABD Amerikan Yönetmenler Birliği: Belgesel Dalında Olağanüstü Yönetmenlik Başarısı 2004 En İyi Belgesel Film Dalı Oscar Adayı Filmin Künyesi | |||||||||
Yönetmen: Nathaniel Kahn Senaryo: Nathaniel Kahn Görüntü Yönetmeni: Bob Richman Kurgu: Sabine Krayenbühl Müzik: Tracy McKnight Yapımcı: Susan Rose Behr, Nathaniel Kahn Yapım yılı ve ülkesi: 2003, ABD Süre: 116 dakika Dağıtımcı: Barbarian Turk Katılanlar: (Çıkış sırasına göre) | |||||||||
Philip Johnson, Vincent Scully, 3 taksi şoförü, Nathaniel Kahn, Rabbi Ivan Caine, Haham Kramer, I.M. Pei, Jack MacCallister, Linda Wallace (Union Station, L.A.), Richard Katz, Anne Tyng, Edmund Bacon, Richard Saul Wurman, Frank Gehry, Robert Boudreau, Harriet Pattison, Susannah Jones, Charles Jones, Priscilla Pattison (Posie Teyze), Edwina Pattison Daniels (Eddie Teyze), Bill Mackın sesi, Preston Geren, Tom Seymour, Frank Sherwood, Robert A.M. Stern, Vali Teddy Kollek, Ruth Chesin, Moshe Safdie, Sue Ann Kahn, Alexandra Tyng, Duncan Buell, Kathy Condé, B.V. Doshi, İşçiler (Bangladeş Parlamentosu), Shamsul Wares. |
|||||||||
38. Rotterdam Film Festivali başladı | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||